تیپ جدید «شاهین» به بازار آمد
تیپ جدید «شاهین» به بازار آمد

تیپ جدید «شاهین» به بازار آمد

آخرین خودرو/ گروه خودروسازی سایپا به تازگی تیپ جدید شاهین را با نام GL به بازار عرضه کرده است. این خودرو صرفاً به شبکه نمایندگی ها واگذار شده و ارتباطی به تعهدات مشتریان تیپ G شاهین ندارد.

آخرین قیمت خودرو را اینجا بخوانید

بازار

به گزارش آخرین خودرو، چند وقتی است که سایپا برنامه ای را برای تولید نسخه ساده تر شاهین دنده ای G آغاز کرده است. یکی از پروژه های سایپا برای ارزان سازی شاهین، حذف سانروف برای تیپ های پایه است. حال این شرکت خودروساز جهت بازارسنجی تعدادی شاهین دنده ای GL را تولید کرده و به صورت سبدی این خودروها را در اختیار نمایندگی ها قرار داده است.شاهین دنده ای GL در بحث قوای محرکه و اکثر امکانات تفاوتی با شاهین G ندارد و تنها سانروف از این خودرو حذف شده است. پیگیری های خبرنگار آخرین خودرو نشان می دهد که حذف سانروف در شاهین تنها برای تیپ GL بوده و متقاضیان شاهین دنده ای، همان تیپ G (دارای سانروف) را از سایپا تحویل می گیرند. اما این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک شاهین GL هم در کنار شاهین G به فروش برسد.

در حال حاضر دلالان قیمتی بیش از ۵۳۰ میلیون تومان را برای شاهین GL اعلام می کنند. همین عدد نشان می دهد که در بحث قیمت های اعلامی، شاهین دنده ای بدون سانروف حدود ۴۰ میلیون تومان از نمونه G ارزان تر است. اما بررسی ها نشان می دهد که شاهین GL با قیمت ۵۲۰ میلیون تومان هم خریدار ندارد. در شرایط رکود فعلی بازار، خرید و فروش گسترده ای برای این خودرو ثبت نشده است.گفتنی است که در آینده نزدیک شاهین اتوماتیک CVT و شاهین پلاس هم به جمع تیپ های این سدان سایپایی اضافه خواهند شد.مشخصات سایپا شاهین GLسایپا شاهین GL که تیپ جدید این سدان ملی بوده به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ و ۸ سوپاپ مجهز است. این پیشرانه ۱۰۹ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده ۵ سرعته دستی هم توان را به چرخ های جلوی شاهین GL می رساند.دو کیسه هوا، رینگ آلومینیومی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، آینه های تاشو برقی، سنسور نور، استارت دکمه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، فرمان کمکی برقی، تهویه اتوماتیک، سنسور پایش باد تایرها، نمایشگر لمسی، دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب، چراغ روشنایی روز و… از جمله امکانات تیپ جدید سایپا شاهین با نام GL است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید instagram.com/akharinkhodro.ir

همچنین ببینید

پیش‌بینی دمای هوای مناطق سراسر دنیا با یک نرم‌افزار
                تهران ۵ درجه گرم می‌شود/ گرمای بی‌سابقه در راه زاهدان، تبریز و یزد!

پیش‌بینی دمای هوای مناطق سراسر دنیا با یک نرم‌افزار تهران ۵ درجه گرم می‌شود/ گرمای بی‌سابقه در راه زاهدان، تبریز و یزد!

رفتار طوفان‌ها، سیل‌ها، آتش‌سوزی‌ها، خشکسالی‌ها، امواح سرما و گرما این روزها رادیکال‌تر از هر زمان دیگری شده است و پیش‌بینی‌ می‌شود که سیاره ما تا پایان قرن به طور کلی آب‌وهوای متفاوتی از آنچه امروز دارد را تجربه کند.