اقتصاد کشور نیازمند همت واردات خودروهای دست دوم
اقتصاد کشور نیازمند همت واردات خودروهای دست دوم

اقتصاد کشور نیازمند همت واردات خودروهای دست دوم

آخرین خودرو/ همچنان گرانی و تورم بر خلاف آمارها زندگی مردم را تحت فشار گذاشته است دراین شرایط با توجه به رفع موانع به نظر می رسد است تا تمام مشکلات به سرعت برطرف شوند.

آخرین قیمت خودرو را اینجا بخوانید

بازار

به گزارش آخرین خودرو، طی سال های اخیر تورم، افزایش قیمت مواد غذایی ، اجاره بها ، افزایش نرخ ارز ، افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه های تولید و کلاف سردرگم اقتصاد ، زندگی مردم را تحت الشعاع قرار داده است. بسیاری از خانوارها به دلیل این گرانی ها یا سبد خوراک خود را کوچک تر کرده اند یا رنگ و لعاب سفره خود را کم کرده اند.مسئولان و متولیان هم هر چه می زنند افاقه نمی کند. مشکلات روز و انباشته مانع از تحقق خواسته ها می شوند.اما دستورالعمل جدید سازمان ملی استاندارد و معرفی خودروهای دست دوم مجاز از یک سو باعث خوشحالی بخش عظیمی از مردم شده است و از سوی دیگر پرسش برانگیز شده است. چرا همچنان در خروج از وضعیت فعلی موفق نبوده ایم.چگونه می شود سازمانی که نزدیک به ۵ ماه مجوزهای لازم استاندارد را برای خودروهای صفر کیلومتر صادر نمی کرد، بیش از ورود این خودروها هم لیست خودروهای مجاز را اعلام کرده و هم شرایط صدور مجوز را تسهیل کرده است.بر  اساس اعلام سازمان ملی استاندارد ،خودروهای دست دوم از برندهای  بنز، ب ام‌ و، سئات، اشکودا، آئودی، فولکس‌واگن، مینی، اپل، ولوو، فیات، مازراتی، رنو، پژو، مان، اسکانیا، ایویکو، تویوتا، نیسان، سوزوکی، هوندا، لکسوس، میتسوبیشی، مزدا، کیا، هیوندای، سانگ‌یانگ در صورت احراز یکی شرایط زیر می توانند وارد کشور شوند؛۱- دارای گواهی صحه گذاری تایید نوع از  سازمان استاندارد طی ۵ سال گذشته۲- از برند های معتبر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و انگلیس، ژاپن یا کره جنوبی۳- دارای تایید کلی WVTA مندرج روی پلاک شناسایی۴- هر دستگاه منطبق با گواهی استاندارد ای‌مارک COC باشد.

۵- هر دستگاه دارای گواهی تایید GCC تایید کننده کشورهای حوزه خلیج فارس GSO باشد.۶- هر دستگاه دارای گواهی تایییه چین (CCC) باشد.۷- هر دستگاه گواهی تاییدیه کشورهای اتحادیه اورآسیا EAC باشد.

این شرایط در حالی اعلام شده است که به تازگی ۵ محصول از یک برند کره ای بعد از ماه موفق به اخذ مجوز استاندارد شده اند. البته این مساله را باید به فال نیک گرفت که به رغم تمامی حواشی و شایعات سرانجام می توان نسبت به ورود خودروهای صفر کیلومتر به کشور امیدوار بود.به بیان دیگر در حالی که هنوز به طور رسمی ورود این خودروها حتی به مرحله درخواست ثبت سفارش هم نرسیده است ، چگونه مقدمات استانداری آن مشخص و راهکارها و دستورالعمل هایش آماده شده است.

در این میان اما می توان این لایحه را به عنوان الگو نمونه ای از همت مسئولان برای به سرانجام رساندن یک کار معرفی کرد.نگاهی به سرعت و روندی که این پروژه طی کرده است ثابت می کند که اگر قرار باشد کاری انجام بدهند، تمام مقدمات را فراهم می کنند. البته در خصوص این واردات شایعات و حواشی هم وجود دارد. اما بدون توجه به این نوع اخبار و شنیده ها، روند طی شده می تواند الگو قرار بگیرد.به عبارت بهتر این لایحه از آغاز سال جدید به طور جدی پی گرفته شد. در حالی که هنوز نیمه اول سال به پایان نرسیده، کار به جایی رسیده است که وارداکنندگان می دانند که چه خودرویی و با چه استانداردی می تواند به کشور وارد شود.این در حالی است که با گذشت بیش از یک سال هنوز واردات خودروهای صفر به نتیجه خاصی نرسیده است و انگار هر روز از مسیر دور تر می شود.بنابراین با توجه به سرعتی، همت و پیگیری و تلاشی که مصروف به سرانجام رسیدن واردات خودروهای دست دوم شده است، از یک سو به نظرمی رسد که توانایی انجام کار در کشور وجود دارد و از سوی دیگر این موضوع مطرح می شود که چرا سایر مشکلات اقتصادی کشور را با این دید نگاه نمی کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید instagram.com/akharinkhodro.ir

همچنین ببینید

آماده باش  برای بیمارستان‌های اسرائیل

آماده باش برای بیمارستان‌های اسرائیل

ایرنا : رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که بیمارستان‌های این رژیم به حالت آماده باش کامل درآمدند.