چه کسانی می توانند واردات خودرو کارکرده انجام دهند؟
چه کسانی می توانند واردات خودرو کارکرده انجام دهند؟

چه کسانی می توانند واردات خودرو کارکرده انجام دهند؟

آخرین خودرو/ پیش نویس آیین نامه اجرایی واردات خودرو کارکرده توسط وزارت صمت به هیات دولت ارائه شده است. حال این پرسش مطرح است که چه کسانی می توانند خودرو کارکرده وارد کنند و چه شرایطی را باید در نظر بگیرد؟

بر اساس اطلاعات منتشر شده در رسانه ها همچنان واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی در بخش صفر کیلومتر و کارکرده ممنوع است. با توجه به شباهت ممنوعیت واردات برخی خودروها در بخش صفر و کارکرده، احتمال دارد که سقف ارزش جهانی هم برای واردات خودروهای کارکرده لحاظ شود. در حال حاضر خودروهای صفر کیلومتر تا سقف ۲۰ هزار یورو امکان ورود به بازار ایران را دارند.

توضیح ویدیو

همچنین اعلام شده است که شرکت های واردکننده خودروی کرکرده باید حتماً ضمانت خدمات پس از فروش را به این دسته از خودروها ارائه دهند. از سویی تنها خودروهایی امکان واردات به صورت کارکرده را دارند که مورد تایید استانداردهای داخلی ایران باشند. در تعریف خودروی کارکرده آمده است که این خودروها باید حداقل ۱۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشند و عمر بیش از ۵ سال برای آن ثبت نشده باشد.پیش از انجام امور حمل و واردات خودرو کارکرده به گمرکات ایران، نیاز است تا فرایند ثبت سفارش به طور کامل انجام شود. همچنین برای انجام ثبت سفارش خودروی کارکرده باید گواهی اسقاط تهیه گردد.اشخاص امکان واردات خودروی کارکرده را دارند. اما باید با کارت بازرگانی معتبر این فرایند را انجام دهند.مالک خودروی کارکرده وارداتی باید حداقل ۵ سال از خودرو استفاده کند. در صورتی که فرد قصد فروش خودرو را داشته باشد، سازمان امور مالیاتی نسبت به دریافت مالیات نامتعارف از فرد اقدام خواهد کرد.باید یادآور شد که خودروهای وارداتی کارکرده همچنان با محدودیت های مختلفی مواجه هستند. به عنوان مثال نمی توان خودروی کارکرده آمریکایی را به ایران آورد و یا صرفاً برخی برندهای دارای خدمات پس از فروش در ایران، امکان حضور خودروهای کارکرده شان را در بازار دارند.در این برنامه پشت پرده آخرین خودرو، خبرنگار ما به شرح پیش نویس آیین نامه واردات خودروی کارکرده پرداخته است و تناقض این آیین نامه با وعده های مسئولان را بررسی کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید instagram.com/akharinkhodro.ir

همچنین ببینید

نارضایتی کارگران در بوشهر از نحوه پرداخت حقوق

نارضایتی کارگران در بوشهر از نحوه پرداخت حقوق

ایلنا : یک منبع کارگری در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) گفت: نزدیک به ۲ هزار کارگر پیمانکاری و ۶۸۰ کارگر قرارداد مستقیم شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در استان بوشهر هستیم که هر ماه کارفرما حقوق‌مان را در چند قسط واریز می‌کند که این موضوع مشکلات زیادی را برای ما که حداقل‌بگیر هستیم، بوجود آورده است.