طرح تبدیل شاهین دنده ای به اتوماتیک اجباری نیست!
طرح تبدیل شاهین دنده ای به اتوماتیک اجباری نیست!

طرح تبدیل شاهین دنده ای به اتوماتیک اجباری نیست!

آخرین خودرو/ اخیرا سایپا طرح تبدیلی برای مشتریان شاهین دنده ای در سامانه یکپارچه صادر کرده که حواشی زیادی در مورد اختیاری یا اجباری بودن آن مطرح شده است.

آخرین قیمت خودرو را اینجا بخوانید

بازار

اخیرا تعداد زیادی از مشتریان سامانه یکپارچه که خودروی شاهین دنده ای را برای خرید انتخاب کرده بودند، طی پیام هایی به رسانه آخرین خودرو اطلاع دادند که طرح تبدیل شاهین دنده ای به اتوماتیک آن ها را سردرگم کرده است. بر اساس پیام این عزیزان نمایندگی های سایپا به مشتریان گفته اند که طرح تبدیل اختیاری نیست و مشتری باید به اجبار نسخه اتوماتیک را بخرد. همچنین برخی مشتریان با بخش ارتباط با مشتریان سایپا هم همین پاسخ را شنیده اند. این در حالی است که قیمت شاهین اتوماتیک با دنده ای حدود ۲۰۶ میلیون در کارخانه اختلاف قیمت دارد. طبیعتا مشتریان این خودرو اگر بودجه ای بیشتر از شاهین دنده ای داشتند، خودروی دیگری را در سامانه انتخاب می کردند. متن پیامک ارسالی این طرح تبدیل بشرح زیر است :جناب آقای/خانم ——-با سلام احتراماً ضمن تشکر از حسن انتخاب جنابعالی از درخواست خرید خودروی شاهین در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به اطلاع می رساند امکان ثبت نام خودروی شاهین با گیربکس اتوماتیک از تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۰ برای شما فراهم می باشد. لطفاً در صورت تمایل با مراجعه به سایت فروش اینترنتی به آدرس https://saipa.iranecar.com نسبت به واریز وجه و تکمیل فرآیند ثبت نام اقدام فرمایید.

در پیامک ارسالی سایپا، ذکر شده “در صورت تمایل” می توانید در این طرح تبدیل شرکت کنید. در این خصوص خبرنگار آخرین خودرو با واحد ارتباط با مشتریان سایپا تماس تلفنی داشت و کارشناس این قسمت در جواب به این سوال که آیا طرح تبدیل شاهین دنده ای به اتوماتیک اجباری است؟، گفت : بله این طرح تبدیل اجباری است و اگر می خواهید صاحب خودرو شوید باید مبلغ شاهین اتوماتیک را بپردازید. اما پیگیری های خبرنگار آخرین خودرو ادامه داشت و بر اساس پیگیری های مکرر از روابط عمومی سایپا، این طرح کاملا اختیاری است و مشتریان می توانند در صورت تمایل در آن شرکت کنند.سایپا باید اطلاع رسانی دقیق داشته باشدهمانطور که پیداست با اینکه طرح تبدیل شاهین دنده ای به اتوماتیک اختیاری است اما همچنان نمایندگی ها و حتی واحد ارتباط با مشتریان سایپا این طرح را اجباری قلمداد می کنند. بنظر می رسد وقت آن است که شرکت سایپا در این خصوص یک اطلاع رسانی واحد و گسترده داشته باشد. البته که این عملکرد دوگانه سایپا برای اطلاع رسانی این شرایط تبدیل دلایل دیگری هم می تواند داشته باشد. یکی از دلایل شاید عدم استقبال از شاهین اتوماتیک با قیمت نجومی اش باشد. البته که اگر قیمت دیگر محصولات بازار هم به روز رسانی شوند، احتمالا قیمت شاهین اتوماتیک منطقی تر خواهد شد اما در حال حاضر قیمت اعلام شده برای این سدان جدید باعث شده تا استقبال خوبی از محصول جدید سایپا رقم نخورد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید instagram.com/akharinkhodro.ir

همچنین ببینید

باقری: عزم ایران برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی جدی است

باقری: عزم ایران برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی جدی است

ایرنا : سرپرست وزارت امور خارجه در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) تاکید کرد که عزم ایران برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی جدی است.