خودروی برقی یک نیاز است
خودروی برقی یک نیاز است

خودروی برقی یک نیاز است

آخرین خودرو/ رونمایی از یک خودروی برقی دیگر با واکنش ها و نقدهای متفاوتی همراه شده است. بعضی ها آن را نمایش خوانده اند. اما هر چه هست برای جامعه امروز .به گزارش آخرین خودرو، سرعت رونمایی و معرفی محصولاتی که از سوخت فسیلی استفاده نمی کنند افزایش یافته است. این حرکت چند سالی می شود که در کشور آغاز شده است. در حال حاضر چند خودروساز غیر دولتی و هم خودروسازان بزرگ تولید و واردات این خودروها را یا آغاز کرده و یا در دستور کار و اولویت های شرکتی قرار داده اند.تا به امروز شرکت های خصوصی مانند کرمان موتور ، گروه بهمن و مدیران خودرو فعالیت رسمی خود در این زمینه را آغاز کرده اند. سایپا و ایران خودرو نیز حرکت به سمت خودروهای برقی را شروع کرده اند. این در شرایطی است که فاصله ایران با کشورها و شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند بسیار زیاد شده است.در این زمینه دلایل مختلفی وجود دارد؛ از جمله اینکه این کشورها مانند ایران سال های سال دچار تحریم و مشکلات و بحران های ناشی از آن نبوده اندو رابطه آنها با سایر کشورها متناسب و برابر بوده است. بخش خصوصی در این کشورها قوی بوده و عنصر رقابت نقش بسیار مهمی ایفا می کند. ضمن اینکه پیش از هر چیز آنها به ضرورت ها و نیازها رقابت واقف بوده و همچنین از ثبات مدیریتی برخوردار هستند. در همین حال اساس حرکت آنها علاوه بر سود آوری شرکتی بر محور حفظ پایدار محیط زیست نیز استوار است. به همین علت اگر حرکت به این سمت را آغاز نمی کردند، امروز مانند ایران باید در ابتدای یک مسیر طولانی قرار می گرفتند.

بازار

با این حال بنا به نیازها و ضرورت ها این حرکت در کشور آغاز شده است. طی مدت اخیر نیز شرکت های مختلف فعالیت خود در این خصوص را بیشتر هم کرده اند. اما هر چه قدر که سرعت و توسعه تولید و واردات این نوع خودروها بیشتر شده است، به همان میزان نقدها و واکنش های منفی هم از یک جهت بیشتر شده است.این اتفاق در وضعیتی رخ می دهد که افزایش مصرف بنزین از یک جهت به دلیل عدم همخوانی تولید و مصرف منجر به واردات کسری تولید شده است و از سوی دیگر کاهش آلودگی هوا با فرارسیدن فصل سرما بیش از پیش مردم را در معرض آسیب ها قرار داده است.با این حساب به نظر می رسد که باید بسیار بیشتر از امروز برای رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه فعالیت کرد.ولی چرا نقدها در این زمینه زیاد شده است. به نظر می رسد مشکلات امروز بازار، صنعت و اقتصاد کشور می تواند یکی از اصلی ترین علل به شمار بیاید. در همین حال به دلیل استفاده ابزاری از صنعت خودروسازی با توجه به سابقه وزیر صمت باور این روند را مشکل کرده است.به عبارت بهتر منتقدان با بررسی وضعیت امروز بازار، موفق نبودن در کاهش قیمت ها ، عرضه قطره چکانی خودروهای وارداتی، معتقد هستند که ابتدا باید سر و شکل صنعت را سامان داد و بعد سراغ خودر‌وهای برقی رفت.به باور آنها اگر در شرایط فعلی به جای درست کردن امور تمرکز معطوف خودر‌وهای برقی شود، در آینده ای نه چندان دور، این محصولات نیز نمی توانند چاره کار باشند.بنابراین پیش از هر چیز باید به صورت شفاف اثرات استفاده از خودر‌وهای برقی بیان شود. در همین حال باید فرهنگ سازی شده و دولت تسهیلات مناسب و ویژه ای را برای خریداران این خودر‌وها فراهم کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید instagram.com/akharinkhodro.ir

همچنین ببینید

گزارش «خبرآنلاین» از ادوار چهارده‌گانه انتخابات ریاست جمهوری
                پزشکیان در کنار آیت الله خامنه ای رکورد زد /کدام شهرها رئیس جمهورساز بوده اند؟ +جدول

گزارش «خبرآنلاین» از ادوار چهارده‌گانه انتخابات ریاست جمهوری پزشکیان در کنار آیت الله خامنه ای رکورد زد /کدام شهرها رئیس جمهورساز بوده اند؟ +جدول

نظام جمهوری اسلامی تابه امروز چهارده انتخابات ریاست جمهوری و ۹ رئیس جمهور را به خود دیده است.