کراس اوور پلاگین هیبریدی «جک» به کشور می آید

کراس اوور پلاگین هیبریدی «جک» به کشور می آید

آخرین خودرو/ کراس اوور پلاگین هیبرید کرمان موتور با همان کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید امروز به نمایش گذاشته شد. این خودروی پاک به زودی به بازار می آید.

آخرین قیمت خودرو را اینجا بخوانید

بازار

عرضه خودرو های هیبریدی و پلاگین هیبریدی و یا حتی خودرو های برقی در چند وقت اخیر قوت گرفته است و شرکت کرمان موتور یکی از شرکت های پیشرو در این زمینه است که همکاری این شرکت یا گروه مپنا منجر به عرضه خودرویی تمام برقی نظیر اسکای ول ET5 شد.

اما امروز این شرکت، در حاشیه مراسم Kito Next، از یک کراس اوور پلاگین هیبرید رونمایی کرد که قرار است به زودی به وارد بازار ایران شود. نام این خودرو KMC JS6 PHEV است. این خودرو در اصل همان جک QX است که به تازگی توسط کمپانی جک معرفی شده و عنوان اولین خودرو پلاگین هیبرید کمپانی جک را به یدک می کشد.مشخصات فنی کراس اوور پلاگین هیبرید کرمان موتورکراس اوور پلاگین هیبرید کرمان موتور مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی بنزینی با حداکثر توان ۱۰۸ اسب بخار به همراه دو پیشرانه برقی است. پیشرانه بنزینی این خودرو مسئولیت بسیار مهم و خطیری را به دوش می کشد چرا که علاوه بر تولید نیروی محرکه لازم و انتقال آن به محور چرخ ها از طریق جعبه دنده DHT ، وظیفه شارژ باتری ها را نیز بر عهده دارد.

باتری های کراس اوور پلاگین هایبرید کرمان موتوردارای ظرفیت ۲۱ کیلووات بر ساعت می باشد که حدودا ۳.۵ ساعت زمان می برد تا با شارژر های عادی، ظرفیت آنها از ۲۰ درصد به ۱۰۰ درصد برسد. با توجه به ظرفیت باتری و توان تولیدی KMC JS6 PHEV، این خودرو با هر بار شارژ در حالت تمام برقی می تواند حدود ۱۱۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد اما داستان از آنجایی جالب می شود که این خودرو در حالت استفاده های ترکیبی از پیشرانه های برقی و بنزینی می تواند به نهایت پیمایش بیش از ۱۲۵۰ کیلومتر برسد که عدد بسیار مناسبی محسوب می شود.نکته دیگری باید بدانید این است که تولید پیشرانه های این خودرو با همکاری گروه BYD و گروه خودروسازی جک تولید و مهندسی شده است که نوید یک سیستم بهینه و کاربردی را می دهند.

شایان ذکر است که کراس اوور پلاگین هایبرید کرمان موتور می تواند در مدت ۷ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند که عدد قابل قبولی برای این خودرو به حساب می آید اما نقطه قوت این خودرو و تمام خودرو های پلاگین هایبرید، مصرف سوخت آنها است. حداقل مصرف سوخت میانیگن KMC JS6 PHEV به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۳  لیتر بوده و حداکثر مصرف سوخت آن به حدود ۷ لیتر می رسد که عدد بسیار قابل توجهی است.امکانات ایمنی و رفاهیاما مزایا و نکات مثبت این خودرو به همین ها محدود نمی شود و این خودرو علاوه بر مشخصات فنی بسیار خوب، از امکانات بسیار مناسبی نیز بهره می برد. از جمله امکانات این خودرو می توان به؛ حالت های مختلف رانندگی، تهویه اتوماتیک، سقف پانوراما، تنظیم برقی صندلی ها، دوربین ۳۶۰ درجه، کلاستر دیجیتال و یکپارچه با نمایشگر سیستم مالتی مدیا، سیستم کنترل پایداری، گرم کن و سردکن صندلی ها، فناوری LED چراغ ها، شارژر بی سیم و… اشاره کرد.

قیمت و زمان عرضه کراس اوور پلاگین هیبرید کرمان موتور هنوز مشخص نیست اما احتمال می رود عرضه این خودرو از اواخر سال ۱۴۰۲ آغاز شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید instagram.com/akharinkhodro.ir

همچنین ببینید

استان‌هایی که امروز و فردا گرفتار باد شدید می‌شوند/ کاهش دمای هوا در این مناطق

استان‌هایی که امروز و فردا گرفتار باد شدید می‌شوند/ کاهش دمای هوا در این مناطق

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از رگبار و رعدوبرق، وزش‌ باد شدید موقت در برخی استان‌های کشور خبر داد.