برقی سازی خودروها؛ علاقه وزیر صمت یا یک نیاز ملی؟
برقی سازی خودروها؛ علاقه وزیر صمت یا یک نیاز ملی؟

برقی سازی خودروها؛ علاقه وزیر صمت یا یک نیاز ملی؟

آخرین خودرو/ دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو با موضوع برقی سازی در شرایطی برگزار شد که اقدامات بعد از آن تازه نشان خواهد داد که آیا این نمایشگاه علاقه وزیر صمت بوده است یا به عنوان یک نیاز ملی در دستور کار قرار گرفته است ؟

آخرین قیمت خودرو را اینجا بخوانید

بازار

به گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو، نمایشگاه تحول صنعت خودرو در حالی برگزار شد که هنوز خستگی نمایشگاه خودروی اصفهان به درستی از تن خودروسازان خارج نشده بود.با این حال با توجه به اقداماتی که بسیاری از آنان در سال اخیر در زمینه برقی سازی انجام داده اند به نظر می رسید که این فرصت را از دست نخواهند داد. نحوه حضور و غرفه سازی های صورت گرفته و معرفی خودروهای برقی جدید نیز نشان داد که آنها این مقوله را بسیار جدی گرفته اند.این جدی گرفتن صرفا به ساخت غرفه یا تعدد محصولات برقی از سوی برخی تولید کنندگان در این نمایشگاه خلاصه نمی شود. چون آنها از دو سه سال قبل حرکت به سمت برقی سازی را آغاز کرده اند.شاید اگر مشکلات مربوط به تولید به وجود نمی آمد یا شرایط بازار خودرو مناسب تر بود، مدت ها پیش شاهد معرفی این محصولات نیز می بودیم.با این وجود میل به تولید و استفاده از خودروهای برقی در ۶ ماه گذشته و با آمدن علی آبادی از مپنا به وزارت صمت، سرعت بیشتری گرفته است. وزیر صمت به درستی با برقی سازی آشنا است. سال های سال در مپنا با همکاری خودروسازان مختلف در این زمینه فعالیت کرده است.

بنابراین می توان این مساله را به عنوان یک برگ برنده در نظر گرفت. چون دیگر خودروسازان نیاز به توضیح و توجیه چرایی ضرورت استفاده از این خودروها را ندارند. با توجه به شناختی که وزیر صمت از این مقوله دارد، به راحتی طرفین می توانند درباره زیرساخت ها، پیش نیازها و مقدمات اولیه و ضروری صحبت کرده و به توافق برسند.با این وجود به نظرمی رسد که در کلیات مساله مشکل خاصی وجود نخواهد داشت. بنابراین آنچه که بیش از هر نکته لازم و ضروری به نظر می رسد این است که تاکید ویژه و مکرر بر استفاده و حرکت به سمت برقی سازی خودروها تنها به خاطر علاقه و تسلط وزیر صمت به این موضوع است یا اینکه شرایط کشور خودروی برقی را به یک نیاز ملی تبدیل کرده است.چون مردم هم از افزایش آلودگی هوا، مصرف بنزین و اتلاف سرمایه ها ومنابع کشور ناراحت و نسبت به آینده نگران هستند. بنابراین اگر شرایط مهیا و زیرساخت ها فراهم شود، آنها نیز به جای خودروهای سوخت فسیلی ترجیح می دهند که از خودروهای برقی استفاده کنند.اما مساله مهم این است که آیا این دیدگاه صرفا در وزارت صمت وجود دارد یا اینکه در باقی وزارتخانه ها نیز به عنوان یک ضرورت لازم الاجرا درآمده است. چون وزارت صمت به تنهایی نمی تواند از پس تهیه زیرساخت ها ، فرهنگ سازی و مهیا کردن شرایط استفاده از خودروهای برقی بربیاید.به عبارت ساده تر، تعمیق ضریب استفاده و درک چرایی آن بدون همکاری و هماهنگی دولت و سایر دستگاه های حکومتی مرتبط میسر نبوده و نخواهد بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید instagram.com/akharinkhodro.ir

همچنین ببینید

عکس | رای دادن این فوتبالی در ترکیه

عکس | رای دادن این فوتبالی در ترکیه

مالک باشگاه تراکتور در انتخابات ریاست جمهوری ایران شرکت کرد.