تسنیم/ در راستای نیاز کشور به خودکفایی در زمینه سل باتری لیتیوم ـ یون با قابلیت استفاده در خودروهای برقی، پژوهشگاه فضایی ایران موفق به طراحی و ساخت اولین سل باتری با کاربرد فوق در کشور شده است.
با توجه به مزایای فراوان باتریهای لیتیوم ـ یون، این باتریها رایجترین ابزار ذخیرهساز انرژی در خودروهای برقی هستند.یکی از مهمترین مراحل در توسعه خودروهای برقی، طراحی و تولید سلهای باتری لیتیوم ـ یون است که عامل اصلی عدم پیشرفت قابلقبول این خودروها در ایران است. در راستای نیاز کشور به خودکفایی در زمینه سلهای باتری لیتیوم ـ یون با قابلیت استفاده در خودروهای برقی، پژوهشگاه فضایی ایران موفق به طراحی و ساخت نخستین "سل باتری" با کاربرد فوق در کشور شده است.این فناوری با عنوان یکی از محصولات سرریز فناوریهای فضایی محسوب میشود که توسط پژوهشگاه فضایی ایران احصا شده است.مشخصات فنی و کارکردیظرفیت: 15 آمپرساعتچگالی انرژی 168 واتساعت بر کیلوگرمروش شارژ استاندارد 0/25ـ روش دشارژ استاندارد 0/5جریان بیشینه شارژ 2جریان بیشینه دشارژ CCجریان بیشینه شارژ پالسی CCجریان بیشینه دشارژ پالسی 5ـ وزن 320 گرممشخصات عملیاتیدانسیته انرژی بالا، قابلیت شارژ و دشارژ سریع، طول عمر زیاد، بازدهی بالا، وزن پایین و میزان کم دشارژ خودبهخودی از مشخصات عملیاتی این محصول است؛ مشتریان بالقوه این محصول، صنایع خودروسازی هستند.مزایای رقابتی محصولتوسعه خودروهای برقی در کشور، اشتغالزایی پایدار و جلوگیری از خروج ارز، امکان صادرات به کشورهای همسایه، قابلیت طراحی و ساخت انواع مختلف باتری خودروهای برقی و امکان توسعه دانش فنی در تولید سل با کاربردهای متنوع از مزایای رقابتی این محصول است.کاربردپذیری فناوریامکان استفاده در بستههای باتری خودروهای برقیصحهسنجی سلهای وارداتی با استفاده از تجهیزات تأمینشدهبسترسازی مناسب برای توسعه باتریهای لیتیوم ـ یون.
به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید instagram.com/akharinkhodro.ir
بازار