بررسی ویدئویی سدان برقی لونا، تاکسی برقی ایران خودرو
بررسی ویدئویی سدان برقی لونا، تاکسی برقی ایران خودرو

بررسی ویدئویی سدان برقی لونا، تاکسی برقی ایران خودرو

آخرین خودرو/ سدان برقی لونا یکی از محصولات برقی و جدیدی است که ایران خودرو برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی به ایران می آورد.

ویدئوی معرفی سدان برقی لونا

بازار

نمایشگاه شهر ایران از ۱ تا ۳ بهمن ماه در مصلای امام خمینی تهران برگزار شد و شرکت های مختلف محصولات خود در رابطه با مدیریت شهری را به این نمایشگاه آوردند. ایران خودرو خودرویی جدید را با نام سدان برقی لونا را در این نمایشگاه معرفی کرد. این محصول در واقع همان جیانگلینگ Yi است که البته در بازار های مختلف نام های دیگری هم دارد. این سدان برقی نتیجه همکاری مشترک رنو با کمپانی چینی JMC است و نخستین بار در کشور آلمان رونمایی شد. دقت داشته باشید که طراحی و مهندسی این خودرو به طور خاص به منظور استفاده در ناوگان تاکسیرانی انجام شده است و سعی شده تا در این خودرو تمام المان های شهری لحاظ شود.

مشخصات فنی سدان برقی لوناایران خودرو تیپ میانی و تک دیفرانسیل از سدان برقی لونا را به ایران می آورد اما این خودرو نسخه پرقدرت تر و دو دیفرانسیل هم دارد. در نسخه وارداتی ایران خودرو تک پیشرانه برقی سوار بر محور جلو را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۴۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر را دارد. ظرفیت پک باتری در این نسخه ۴۷ کیلووات ساعت است و شارژ کامل آن با شارژر های معمولی حدود ۱۰ ساعت زمان می برد و با هر بار شارژ کامل آن می توان مسافت ۴۰۰ کیلومتر را پیمود. با این مشخصات می توان گفت سدان برقی و جدید ایران خودرو برای حضور در ناوگان تاکسیرانی ویژگی های خوبی دارد و می تواند موفق عمل کند.

امکانات ایمنی و رفاهیدر سدان برقی لونا امکاناتی نظیر تهویه اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سنسور پارک عقب و جلو، دوربین پارک عقب، سنسور پایش فشار باد تایر ها (TPMS)، کنترل حرکت در سربالایی، دو کیسه هوای راننده و سرنشین، سنسور نور و … را می بینیم که برای یک تاکسی، امکاناتی قابل قبول است. فضای کابین با توجه به برقی بودن این سدان خوب ارزیابی می شود و متریال هم کاملا معمولی است.

قبل تر ایران خودرو عنوان کرده بود که آماده انعقاد قرارداد با شهرداری ها برای عرضه خودروهای برقی است. حالا باید دید سدان برقی لونا چه زمان و در چه شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید instagram.com/akharinkhodro.ir

همچنین ببینید

فوری / حمله پهپادی به یک خودرو در جاده دمشق-بیروت + فیلم

فوری / حمله پهپادی به یک خودرو در جاده دمشق-بیروت + فیلم

مهر : یک دستگاه خودرو در جاده دمشق-بیروت هدف حمله پهپادی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.