آدم‌های شیرین چند نوع هستند؟
آدم‌های شیرین چند نوع هستند؟

آدم‌های شیرین چند نوع هستند؟

خراسان/ آدم‌های شوخ‌طبع و شیرین گاهی نمک‌ذاتی دارند و گاهی با هوشمندی طنازی می‌کنندشوخ طبعی و بامزه بودن در فرهنگ های مختلف استانداردهای متفاوتی دارد؛ چیزی که در یک فرهنگ بامزه است ممکن است در یک جامعه دیگر گستاخی محسوب شود. به هرحال ما براساس فرهنگ خودمان شوخ طبع ها و شیرین ها را دسته بندی می کنیم.

  بانمک‌های ذاتیفتوژنیک‌ها| این دسته از افراد، قابلیتی در چهره‌شان دارند که باعث می‌شود در نگاه اول، به دل طرف مقابل بنشینند و به همین دلیل، فردی بانمک ذاتی محسوب می‌شوند. حسین رضازاده، یک مثال خوب از این دسته افراد است. چهره دوست داشتنی و بانمک ملی‌پوش سابق تیم‌ملی وزنه‌برداری کشورمان که کسب دو مدال طلای المپیک را در کارنامه‌اش دارد، هرچند که این روزها کمتر در رسانه‌ها دیده می‌شود اما هیچ گاه از ذهن‌ها پاک نمی‌شود. او رضایت از عملکردش را با لبخندهای خاص در زمانی که وزنه‌های فوق سنگین را به بالای سرش می‌برد، به مخاطب القا می‌کرد. دلیل اصلی با نمک بودن او، چهره فتوژنیک‌ اوست که باعث محبوبیتش به خصوص در زمان فعالیتش در دنیای حرفه‌ای وزنه‌برداری شده بود. همچنین طا‌های پنج ساله و کوچک‌ترین شرکت‌کننده گروه جوانمردان‌ایران‌زمین در برنامه عصر جدید که این دوره در کنار هم تیمی‌هایش سوم و به خاطر تپل بودنش در لحظاتی باعث عوض شدن حال و هوای این برنامه پربیننده شد، یکی از افراد این دسته محسوب می‌شود.مهربان‌ها| باعاطفه و گوگولی بودن یکی از ویژگی‌هایی است که  باعث می شود یک فرد در نگاه اطرافیانش، ذاتا بانمک و دوست‌داشتنی به نظر برسد. به طور مثال، شوخی‌های سروش جمشیدی بر خلاف بعضی افراد که باید تلاش زیادی برای خنداندن دیگران بکنند، ساده و برای همه قابل‌فهم است. مهربان بودن او که در برنامه دورهمی با ایفای نقش قیمت، به شهرت رسید و در سریال «محله گل و بلبل» در کنار عمو پورنگ(داریوش فرضیایی) خوش درخشید، باعث شده تا نمک ذاتی‌اش بیشتر به مذاق مخاطب خوش بیاید. واکنش‌های خاص و متفاوت| زبان بدن خاص و جالب به همراه واکنش‌های متفاوت در مواقع مختلف، باعث شده تا شخصیتی فان و البته دوست‌داشتنی از افرادی با این نوع نمک ذاتی در ذهن مخاطبان شکل بگیرد. علی صادقی، یکی از نمونه‌های چنین افرادی است. نقش آفرینی‌های او در سریال‌هایی همچون بزنگاه، متهم گریخت و خانه‌به‌دوش باعث شد تا بیشتر شناخته شود و هنوز هم به بهانه‌های مختلف، ویدئو‌هایی از رفتارهای او در این سریال‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر و پربازدید می‌شود که نشان‌دهنده بانمک بودن اوست.

  با تکنیک‌هاجنتلمن‌ها| افراد متشخص یا به عبارتی همان جنتلمن‌ها، این توانایی را دارند که خیلی جدی، با دیگران شوخی کنند و خودشان به هیچ وجه خنده‌شان نگیرد. یکی از نمونه‌های خوب این دسته از افراد بانمک، مهران مدیری است. کسانی که نقش‌آفرینی‌های او در سریال‌های پاورچین، ساعت‌خوش، شب‌های برره و ... را دیده‌اند، گواهی می‌دهند که این بانمک بودن مدیری که این روزها در برنامه دورهمی هم خودش را نشان می‌دهد، از قدیم بوده و ذاتی است. مانی حقیقی، نمونه دیگری از این دسته افراد است. نکته جالب درباره شوخی‌های این دسته از افراد با نمک این است که خودشان خیلی کم خنده‌شان می‌گیرد. همچنین این توانایی را دارند که گاهی به صورت رگباری، چندین شوخی را مطرح کنند.باهوش‌ها| آدم‌های باهوش، بروز طنازی‌هایشان را به خوبی در رفتار و گفتار مدیریت می‌کنند و همین ویژگی باعث می‌شود تا شخصیت دوست‌داشتنی در نظر دیگران داشته باشند. امیرمهدی ژوله، فیلم‌نامه نویس، بازیگر و روزنامه‌نگار که به تازگی در سریال چوب‌خط که از شبکه 3 پخش شد بازی کرد، جزو افرادی محسوب می‌شود که از این تکنیک بهره می‌برند. بانمکی که هم در نقش آفرینی‌ها و هم در قلمش خودنمایی می‌کند.از خود راضی‌ها| گاهی آدم‌هایی که غرور خاصی در چهره و همچنین گفتار و رفتارشان به چشم می‌آید، جزو افراد بانمک محسوب می‌شوند. یکی از بهترین و کاریزماتیک‌ترین مهاجم‌های دنیای فوتبال، بدون شک زلاتان ابراهیموویچ است. از خود راضی بودن این بازیکن فوتبال و رفتارهایی که به خاطر این ویژگی شخصیتی از او سر می‌زند، باعث شده تا شخصیتی فان در بین فوتبال‌دوستان داشته باشد. به طور مثال وقتی از او می پرسند چه هدیه ای برای تولد همسرت خریدی، می گوید: « او زلاتان را دارد چه هدیه ای بهتر از این؟ » البته در فرهنگ ما این نوع شوخی‌های خودستایانه مذموم است.

موقعیت‌شناس‌ها| بعضی‌ها هم از ترکیبی از نمک و تکنیک بهره می‌برند تا شیرین شوند. فیروز کریمی که این روزها به عنوان کارشناس در برنامه «ستاره ساز» شبکه 3 حاضر است، از جمله چنین افرادی محسوب می‌شود. به همین دلیل است که بعد از جست و جوی اسم او در اینترنت، نتایج زیادی با موضوع گلچین مصاحبه‌های خنده‌دار او دیده می‌شود. نکته جالب درباره نوع شوخی‌های فیروز کریمی این است که بداهه و در موقعیت مناسب اتفاق می‌افتد و برای هر مخاطبی قابل فهم است. این بی‌آلایش بودن، یکی دیگر از ویژگی‌های شوخی‌های این مربی فوتبال است. به عبارت دیگر او با بهره بردن از نمک و تکنیک، یک بانمک دوست‌داشتنی شده است.

همچنین ببینید

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو امروز شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳+ جدول

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو امروز شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳+ جدول

امروز قیمت دلار بالا رفت؛ قیمت سکه امامی به ۴۳,۵۰۰,۰۰۰ (چهل و سه میلیون و پانصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۸ درصدی داشته است.