3 راهکار اثربخش برای تقویت روابط‌اجتماعی بعد از 60سالگی
3 راهکار اثربخش برای تقویت روابط‌اجتماعی بعد از 60سالگی

3 راهکار اثربخش برای تقویت روابط‌اجتماعی بعد از 60سالگی

خراسان/ بسیاری از افراد در سالمندی دچار نوعی انزوای اجتماعی می‌شوند. مسائلی مانند مستقل‌شدن بچه‌ها و بازنشستگی فرد باعث می‌شود ارتباط با دیگران محدودتر از قبل شود. این در حالی است که تقویت ارتباط و وقت‌گذراندن با دیگران در این سنین بسیار مهم است. در ادامه درباره تقویت روابط اجتماعی بعد از 60سالگی می‌گوییم.  1 با دوستان قدیمی ارتباط برقرار کنید| گاهی اوقات بهترین راه دوست‌یابی در میان‌سالی پیداکردن دوستان قدیمی و ارتباط برقرارکردن مجدد با آن‌هاست. اگر به‌دلیل مشغله زیاد یا مشکلات دیگر ارتباط‌تان با برخی از دوستان قدیمی‌تان قطع شده، اکنون فرصت خوبی است که دوباره ارتباط برقرار کنید و خاطرات خوش گذشته را مرور کنید. 2 زبان جدید یاد بگیرید| در سال ۲۰۲۰، محققان پژوهشی درباره فواید یادگیری زبان جدید برای افراد میان‌سال انجام دادند و نتیجه این بود که یادگیری زبان باعث می‌شود این افراد توانایی‌های شناختی و ارتباطات اجتماعی خود را تقویت کنند. علاوه‌بر این فواید، یادگیری زبان جدید فعالیتی سرگرم‌کننده است. 

بازار

3برای انجام فعالیت‌های داوطلبانه اقدام کنید| اگر وقت آزاد دارید، انجام کار داوطلبانه راهکاری فوق‌العاده برای پیداکردن دوستان جدید و در عین حال کمک به جامعه است. انجام فعالیت‌های خیرخواهانه و داوطلبانه منجر به افزایش احساس ارزشمندی و هدفمند زندگی‌کردن می‌شود. برای نوشتن این مطلب از «چه‌طور» کمک گرفته شده‌است 

همچنین ببینید

عامل اصلی ناترازی اقتصاد کشور مشخص شد

عامل اصلی ناترازی اقتصاد کشور مشخص شد

ایلنا : رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در حوزه اقتصادی کمبود آمار، ارقام و عدد بود که در سال‌های گذشته این امر و نقیصه تا حد زیادی رفع شده است.