ولایتی: سیاست خارجی ما در درازمدت همان نگاه به شرق است
ولایتی: سیاست خارجی ما در درازمدت همان نگاه به شرق است

ولایتی: سیاست خارجی ما در درازمدت همان نگاه به شرق است

اطلاعات/ مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل می گوید: سیاست خارجی ما در درازمدت همان نگاه به شرق است از نظر جغرافیایی نه به معنی نگاه به کمونیسم.

مهمترین بخش های اظهارات ولایتی

*ما با اقتدار با دنیا و دیگران در مسائل بین‌المللی مشارکت می‌کنیم و کارگزارانمان با همتایانشان طوری صحبت می‌کنند که بیانگر اقتدار واقعی ایران است.*ایران امروز مقتدر است، طوری‌که پهبادهای آمریکایی که به خاک ایران تجاوز کرده‌اند را در بالاترین ارتفاع ساقط می‌کنیم. ما با این قدرت دفاعی نباید نگران باشیم.*ایران یک ابرقدرت معنوی است و این معنویت اگر در اراده افراد و در پیشرفت مادی تجلی پیدا کند، ما از دنیا چیزی کم نخواهیم داشت. ما در گذشته بارها جزو چند قدرت اول جهان بوده‌ایم، پس این ظرفیت را داریم که بازهم قدرتمند باشیم.*ما، چین و روسیه در موضع برابر هستیم و عملکردمان هم همین را نشان می‌دهد و نیازی نداریم که یک جانبه با قدرت‌های بزرگ ارتباط برقرار کنیم. ارتباط ما باید یک تعامل برابر، از موضع برابر و با حقوق برابر باشد.

*جمهوری اسلامی ایران اهل عمل است.

*رابطه ما با یمن، عراق، لبنان، سوریه، فلسطین، روسیه و کشورهای آسیای مرکزی، رابطه عملی است.

*جمهوری آذربایجان با اینکه با ما روابط خوبی دارد، به اسرائیل نزدیک شده و حتی پایگاه در اختیار این رژیم قرار داده است. این ضد امنیت ملی ماست. 

* در منطقه شمال عراق هم اسرائیلی ها نفوذ کرده اند و این موضوع روی شکل رابطه ما با این کشورها تأثیر می گذارد

*. ناتو وقتی به روسیه نزدیک شود، به ما هم نزدیک می‌شود و اگر غفلت کنیم، در قفقاز خواهد بود.

*سیاست خارجی ما در درازمدت همان نگاه به شرق است از نظر جغرافیایی نه به معنی نگاه به کمونیسم.

همچنین ببینید

ترور هنیه بورس آمریکا را به رنگ خون درآورد

ترور هنیه بورس آمریکا را به رنگ خون درآورد

مهر : همزمان با ترور اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی بورس آمریکا روز گذشته تقریباً تماما قرمز شد اما رسانه‌های آمریکایی تلاش کردند این روند را طبیعی یا اصلاح بازار جلوه دهند.