پرونده ویژه/ فرجامِ «رستم»!
پرونده ویژه/ فرجامِ «رستم»!

پرونده ویژه/ فرجامِ «رستم»!

کم خبر/ رسانه‌ها، روزانه ده‌ها خبر را از حوادث و اتفاقات گوناگون در خروجی خود قرار می‌دهند. رصد مهم‌ترین اخبار در میان صدها خبر، دشوار و وقت‌گیر است. به همین‌ منظور ما در «کم خبر» بسته‌ خبری با عنوان «پرونده ویژه» درنظر گرفتیم که مهم‌ترین خبرها را با جزئیات در اختیار شما قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

رستم قاسمی، وزیر راه بعد از فراز و نشیب‌های فراوان سرانجام استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهور کرد و با موافقت رئیسی همراه شد. پرونده ویژه امشب به رستم قاسمی اختصاص دارد.

رستمی که سودای ریاست جمهوری داشت

رستم قاسمی که در دولت احمدی‌نژاد وزیر نفت بود، در انتخابات 1400 ریاست جمهوری اعلام نامزدی کرد. البته وی بعد از چند روز در نامه‌ای خطاب به شورای نگهبان انصراف داد. قاسمی در این نامه نوشته بود: بنا به پیشنهاد دلسوزان و دغدغه‌مندان نظام و کشور و در راستای تقویت جبهه انقلاب، تکلیف خود را ادا شده دیده و بدین‌وسیله انصراف خود را از نامزدی در انتخابات به نفع جریان انقلاب اعلام می‌دارم.

قاسم مکارم دردسرساز شد

رستم قاسمی انتخابِ رئیسی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی بود. قاسمی توانست با ۲۶۷ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع، راهی وزارت راه شود. اما حواشی این وزارتخانه دست از سر رستم برنداشت. اولین حاشیه با خبر دستگیر قاسم مکارم شیرازی مشاور و بازرس ویژه وزیر راه و شهرسازی کلید خورد. رستم قاسمی در واکنش به این موضوع اطلاعیه‌ای صادر کرد و نوشت این پرونده در مراحل ابتدایی است و تا نهایی نشدن تحقیقات توسط نهادهای نظارتی و قوه قضاییه برای حفظ حریم خصوصی افراد هیچ گونه اطلاعاتی از پرونده منتشر نمی شود و صحت و سقم آن مشخص و مورد تایید نیست. سرانجام در مهرماه رستم قاسمی خبر آزادی قاسم مکارم را بدون هیچ تشریح جزئیات آن اعلام کرد.

حواشی عکس‌‌های خصوصی 

انتشار عکسی منتسب به وزیر راه و همسرش جنجال فراوانی در فضای مجازی به پا کرد. مشاور رستم قاسمی در این باره نوشت: «صرف‌نظر از اصالت عکسها، انتشار عکسهای خصوصی یک زن و شوهر با کدام مکتب اخلاقی سازگار است؟ برای اغراض سیاسی، شرافت و انسانیت را لجن‌مال نکنیم.» وزیر راه هم در پاسخ به سوالی درباره این موضوع و آیا اینکه قصد پیگیری دارد یا خیر گفت: خدا باید جوابشان را بدهد.

وداع با وزارت راه

سرانجام رئیس‌جمهور یکم آذر ماه، ضمن موافقت با استعفای «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی به دلیل تشدید بیماری‌اش، «شهریار افندی‌زاده» معاون حمل و نقل این وزارتخانه را به‌عنوان سرپرست وزارت راه منصوب کرد. به گفته معاون پارلمانی رئیسی، مهرداد بذرپاش گزینه اصلی دولت برای جایگزینی رستم قاسمی است.

بازتاب‌های یک استعفا

استعفای رستم قاسمی با بازتاب‌‌هایی در روزنامه‌ها همراه بود.

روزنامه خراسان تیتر زد: رستم به خان آخر نرسید

روزنامه تجارت با تیتر «خروج وزیر پرحاشیه از کابینه دولت سیزدهم» به این موضوع واکنش نشان داد.

«رستم رفت، شهریار سرپرست شد» تیتر انتخابی روزنامه تعادل بود.

روزنامه فرهیختگان با تیتر «مسکن بسازید نه وزیر» به انتقاد از عملکرد رستم قاسمی پرداخت.

همچنین ببینید

نگرانی‌ها درباره تنش شدید آبی در تهران/ منابع کفاف نمی‌دهد!

نگرانی‌ها درباره تنش شدید آبی در تهران/ منابع کفاف نمی‌دهد!

اعتماد : رییس مرکز ملی اقلیم سازمان هواشناسی کشور هشدار داد که منابع آبی تهران کفاف جمعیت استان را نمی‌دهد در حالی که افزایش تقاضا برای آب همچنان رشد دارد.