رئیس مجلس در مراسم 13 آبان: مقاومت هم اهل حساب‌ و کتاب است، هم اهل شجاعت
رئیس مجلس در مراسم 13 آبان: مقاومت هم اهل حساب‌ و کتاب است، هم اهل شجاعت

رئیس مجلس در مراسم 13 آبان: مقاومت هم اهل حساب‌ و کتاب است، هم اهل شجاعت

کم خبر/ رئیس مجلس در مراسم راهپیمایی 13 آبان در تهران با بیان اینکه مقاومت هیچ منافاتی با واقع‌گرایی دربارۀ منافع ملی و توجه به واقعیات ندارد، گفت: مقاومت هم اهل حساب‌وکتاب است، هم اهل شجاعت.راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه از صبح امروز با حضور گسترده مردم، دانشجویان و دانش آموزان و با شعار «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» در تهران و سراسر کشور برگزار شد.شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و « هیهات من الذله» پرتعدادترین شعارهایی بود که در این تجمع از سوی مردم، دانش آموزان و دانشجویان شنیده می‌شد.تجمع کنندگان همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی از سازمان‌ها و مجامع بین المللی و حقوق بشری خواستند تا سکوت خود را در قبال جنایات در غزه بشکنند و اقدامی بازدارند در قبال این جنایات داشته باشند.رئیس مجلس بعنوان سخنران ویژه مراسم راهپیمایی 13 آبان در تهران به سخنرانی پرداخت.

بازار

مهمترین بخش اظهارات محمدباقر قالیباف به شرح زیر است:حضرت امام ۶۰ سال پیش تشخیص دادند که تمام گرفتاری‌ها از آمریکاست و اسرائیل هم از آمریکاست* بدون شک، تاریخ همۀ ملت‌ها و اقوام پر از نقاط فرازونشیب‌اند. * ما هم در ایران عزیزمان و نهضت اسلامی‌مان به رهبری حضرت امام، که مایۀ حیات مجدد اسلام و افتخار امت اسلامی شد، روزها و هفته‌های خاصی را داریم، ازجمله همین یوم‌الله ۱۳ آبان.* اگر نگاهی به گذشتۀ خود بکنیم، پس از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، یک سال بعد حضرت امام در ۴ آبان‌ماه دربرابر تصویب کاپیتولاسیون یک سخنرانی تاریخی کردند. * به عظمت تشخیص امام در آن روز نگاه کنید: «رئیس‌جمهور آمریکا بداند این معنا را که منفورترین افراد دنیا در نظر ملت ایران است. تمام گرفتاری‌‌های ما از آمریکاست، و تمام گرفتاری‌های ما از اسرائیل است. اسرائیل هم از آمریکاست».*  این حرف برای شصت سال قبل است. * اینجا بود که امام را تبعید کردند. * این نگاه و شناخت عمیق امام نسبت به آمریکاست.آمریکا در سر داشت کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ را برای انقلاب ما نیز تکرار کند* پس از پیروزی انقلاب، در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ همین لانۀ جاسوسی را تسخیر کردیم.* امام گفتند «این مهم‌تر از انقلاب اول بود». چرا؟ اسناد و مدارک نشان می‌داد که این‌ها می‌خواستند مجدداً همان اتفاقاتی که در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ رقم زدند و باعث شکست دولت ملی شدند و کودتا کردند را دوباره تکرار کنند.

* جنگ، تجزیه‌طلبی، حملۀ طبس، همگی نشان از خوی استکباری و ظلم آمریکا دارد.مقاومت صرفاً برای امروز نیست؛ مقاومت منطق نهضت الهی ما از ابتدا بوده است* حضرت امام می‌فرمود آمریکا شیطان بزرگ است و همۀ بدبختی‌های امروز در دنیا ریشه در خوی حیوان‌صفتی دولت‌مردان آمریکا دارد.* تاریخ گذشته تا به امروز این را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند. * ویژگی انقلاب اسلامی و نهضت حضرت امام از همان ابتدا روحیۀ مقاومت و مبارزه با ظلم در ذات انقلاب اسلامی بوده است.* مقاومت برای امروز نیست. * مقاومت از ابتدای نهضت، مبتنی بر سنت‌های الهی و منطق قرآن کریم و باورهای متکی بر اهل‌بیت، اساس و چارچوب ایران اسلامی بود. این منطق کاملاً منطبق بر سنت‌های الهی بوده و هست.تاریخ شهادت می‌دهد که آمریکایی‌ها در هر شرایطی درمقابل امنیت و پیشرفت و استقلال ما ایستاده‌اند* آمریکا و اذناب او، ازجمله رژیم صهیونیستی و انگلیس خبیث، همیشه به‌دنبال ظلم و ستم و جنایت در این کشور بوده‌اند.

* همیشه در تاریخ، آمریکایی‌ها در هر شرایطی درمقابل امنیت و منافع و پیشرفت و استقلال ملی ما ایستادند. کودتا کردند، جنایت کردند، جنگ به راه انداختند. تاریخ به این شهادت می‌دهد. ما این‌گونه درمقابل آن‌ها ایستادیم. آن‌ها می‌خواهند ما را از قدرت بازدارندگی و پیشرفت بازبدارند.مقاومت هیچ منافاتی با واقع‌گرایی دربارۀ منافع ملی و توجه به واقعیات ندارد | مقاومت هم اهل حساب‌وکتاب است، هم اهل شجاعت* هیچ منافاتی بین مبارزه برمبانی سنت الهی با واقع‌گرایی دربارۀ منافع ملی و توجه به واقعیات وجود ندارد.* مقاومت اهل هوشمندی است. مقاومت اهل متانت است. مقاومت اهل تدبیر و شجاعت است. مقاومت اهل حساب و کتاب است. و صدالبته ایمان و باور مقاومت به «من حیث لایحتسب» است. این باور ماست. حساب و کتاب داریم، تخمین داریم، شجاعت داریم، اما امیدمان هم به من حیث لایحتسب است. * خدا از جایی که در محاسبات ما نیست پیروزی را نصیبمان خواهد کرد. 

همچنین ببینید

آخرین وصیت اسماعیل هنیه چه بود؟

آخرین وصیت اسماعیل هنیه چه بود؟

مهر : شهید اسماعیل هنیه دو روز پیش از شهادتش خواستار نام‌گذاری روزی جهانی برای همبستگی با غزه شده بود.