معرفی فیلم «منصور»؛ روایتی از زندگی شهید ستاری در ششمین روز جشنواره فجر
معرفی فیلم «منصور»؛ روایتی از زندگی شهید ستاری در ششمین روز جشنواره فجر

معرفی فیلم «منصور»؛ روایتی از زندگی شهید ستاری در ششمین روز جشنواره فجر

کم خبر/ در ششمین روز از جشنواره فیلم فجر فیلم «منصور» ساعت 17 در سینمای رسانه برج میلاد اکران خواهد شد.

فیلم «منصور» ساخته‌ی موسسه اوج، به کارگردانی سیاوش سرمدی و تهیه کنندگی جلیل شعبانی که در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر امسال حضور دارد، روایتی از زندگی شهید ستاری است. فرمانده‌ای که در دوران جنگ تحمیلی علاوه بر جنگ با دشمن بعثی، به جنگ با برخی ساختارهای معیوب اداری می‌رود. 

دومین فیلم نسبتا قهرمان محور در این دوره از جشنواره فیلم فجر، فیلم سینمایی «منصور» است که با نگاهی به بخش‌هایی از زندگی شهید ستاری و دغدغه‌های اولیه او در خصوص پیشرفت صنایع هوایی و نظامی سر و شکل گرفته است. دوران وی در دهه ۱۳۶۰ دورانی بود که برخی فکر می‌کردند ایران تنها می‌تواند یک پیکان بسازد اما شهید ستاری دنبال تولید هواپیمای اف ۵ بود.

نویسنده و کارگردان و تدوینگر : سیاوش سرمدیتهیه‌کننده: جلیل شعبانیبازیگران: لیندا کیانی ، محسن قصابیان، حمیدرضا نعیمی، علیرضا زمانی‌نسب، سید جواد هاشمی، قاسم زارعموسیقی: علیرضا کهن‌دیریفیلم‌بردار: مجید گرجیانتولید شده در استودیو بادبان،محصول سازمان هنری رسانه ای اوج 

خلاصه فیلم:سال‌های پایانی جنگ است؛ ایران درگیر کمبود تسلیحات نظامی است؛ سرتیپ ستاری بر یک پروژه مهم کار می کند...

مسعود فراستی در نقد این فیلم گفته است:کارگردان «منصور»، مستندساز پرکار و اهلش است و مشکل از همین تعاریف شروع می‌شود؛ وقتی فیلمسازی در ژانری قوی است و به سمت قوی شدن می رود، همان مسیر را باید ادامه دهد و فکر نکند چون مستندساز است می‌تواند پرتره سینمایی بسازد نه پرتره مستند.

محسن جعفری راد نیز در اظهار نظری درباره فیلم «منصور» می گوید:برگ برنده این فیلم با وجود استفاده از بازیگران کمتر شناخته شده، ساختار و اجرای تازه آن است و سرمدی به خوبی از امکانات سخت افزاری استفاده کرده است‌ تا از دریچه ای تازه به مضمون نگاه کند و در این راستا، فرم بصری غنی و تدوین خوش ریتم با بازی های رئالیستی به خصوص محسن قصابیان، حمید رضا نعیمی و لیندا کیانی، جزو نقاط قوت فیلم هستند و می توان به آینده فیلمسازی سرمدی امیدوار بود.

 معرفی کارگردان:

سازنده فیلم منصور، سیاوش سرمدی است و «منصور» اولین کار سینمایی او بشمار می‌رود. وی پیشتر مستندهایی در زمینه تاریخ همچون «تهران تقاطع سئول» و «جنگ ششم» را کارگردانی کرده بود. منصور اگرچه به لحاظ تکنیک و ساخت اثر متوسطی است اما سناریو و داستانی دارد که می‌تواند مخاطب را با خود همراه کند و از این منظر نمره قابل قبولی دریافت می‌کند و مخاطب با رضایت از سالن سینما بیرون می‌رود. 

همچنین ببینید

واکنش حماس به اقدام صهیونیست‌ها در پایین انداختن اجساد شهدا از پشت بام خانه‌ها

واکنش حماس به اقدام صهیونیست‌ها در پایین انداختن اجساد شهدا از پشت بام خانه‌ها

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین جنایت امروز صهیونیست‌ها در جنین و پایین انداختن اجساد شهدا را محکوم و اعلام کرد این جنایت، اوج وحشی‌گری آنان را نشان می‌دهد.