بهترین بازی‌های سعید آقاخانی: از «ساعت خوش» تا «نون خ»
بهترین بازی‌های سعید آقاخانی: از «ساعت خوش» تا «نون خ»

بهترین بازی‌های سعید آقاخانی: از «ساعت خوش» تا «نون خ»

سینما دیلی/ فهرستی از را مشاهده می کنید.

ساعت خوشسعید آقاخانی در «ساعت خوش» با گریمی کودکانه ظاهر شده بود و لحن صحبت‌کردنش هم مانند بچه‌ها بود. این آیتم به‌قدری جذاب بود که به عنوان برنامه‌ای مستقل، با تیتراژ ابتدایی و انتهایی، در نوروز ۱۳۷۴ قبل از «ساعت خوش» پخش می‌شد.متهم گریخت تنها شخصیت متفاوت این سریال، منصور، نامزد دختر این خانواده بود. او در یک خانواده شهرنشین متوسط رو به بالا زندگی می‌کرد. «متهم گریخت» یکی از مهمترین سریال‌های رضا عطاران بود و هنوز هم بازپخش آن با استقبال زیادی روبه‌رو می‌شود.خداحافظی طولانی آقاخانی برای این نقش از جشنواره سی‌وسوم سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد را گرفت. نقش یحیی سکوی پرتاب آقاخانی برای بازی در نقش‌های مهم و همکاری با کارگردان‌های مطرح شد.من دیه‌گو مارادونا هستمفرهاد نویسنده‌ای است که مشغول نوشتن داستانی جدید است. او شخصیت‌های داستان‌هایش را بر اساس آدم‌های دوروبرش انتخاب کرده  این فیلم در ۱۹ رشته نامزد شد و سه سیمرغ برد، اما سعید آقاخانی برای دیه‌گو مارادونا نامزد هم نشد.کامیونکامبوزیا پرتوی در مصاحبه‌ای گفته بود که اگر قرار بوده بهترین بازیگر را برای این فیلم انتخاب می‌کرده، بهروز وثوقی بوده، اما چون این امکان را نداشته، به عنوان گزینه بعدی، سعید آقاخانی مدنظرش بوده آقاخانی برای «کامیون» نامزد سیمرغ شد.

بنفشه آفریقاییکاراکتر رضا در «بنفشه آفریقایی» با چالش بسیار مهمی روبه‌روست؛ مردی که قرار است به زندگی کنار همسر سابق زنش تن دهد. آقاخانی با آرامش همیشگی این نقش را پیش می‌برد و اعتراضی نمی‌کند، اما از نگاه‌ها و رفتارهای عصبی‌اش می‌شود فهمید که چه غوغایی در دل دارد.قسممدت‌زمان حضور آقاخانی در فیلم زیاد نیست، اما کل داستان روی محور این شخصیت می‌چرخد.  آقاخانی در همین حضور کوتاه، اثر خودش را روی فیلم می‌گذارد. بازی درخشانی از خودش به نمایش می‌گذاردنون. خسعید آقاخانی بعد از تجربه سال‌ها سریال‌سازی در تلویزیون، با خلق کاراکتر نورالدین خان‌زاده و بازی درجه‌یک خودش در این نقش توانست محبوبیتی فراوان به دست آورد. «نون.خ» حالا به یکی از برندهای مهم کمدی در تلویزیون تبدیل شده است

خون شد فضلی متفاوت‌ترین نقش سعید آقاخانی در هفت سال گذشته است. او در شمایل یک قهرمان قدرتمند ظاهر شده  خیلی‌ها معتقدند کیمیایی در این فیلم قصد داشته «قیصر» زمانه امروز را بسازد و آقاخانی در جایگاه قهرمان‌های دهه ۵۰ ایستاده است.

همچنین ببینید

مانع اصلی مذاکرات آتش بس غزه مشخص شد

مانع اصلی مذاکرات آتش بس غزه مشخص شد

ایرنا : غازی حمد عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانع تکمیل توافق آتش‌بس در غزه است.