دراکولا؛ حتی پایانش هم بد بود آقای مدیری!
دراکولا؛ حتی پایانش هم بد بود آقای مدیری!

دراکولا؛ حتی پایانش هم بد بود آقای مدیری!

خراسان/ قسمت آخر سریال نمایش خانگی مهران مدیری چه کیفیتی داشت؟قسمت ۱۶ سریال کمدی «دراکولا» سه‌شنبه شب با تاخیر تقریبا سه ساعته در پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا منتشر شد و به پایان رسید. این مجموعه که از همان ابتدا مورد انتقاد قرار گرفت، نتوانست انتظارات مخاطبان را برآورده کند و جزو سریال‌های موفق مهران مدیری محسوب شود. سریال «دراکولا» پایان‌بندی مناسبی نیز نداشت و قسمت پایانی آن کیفیتی مشابه قسمت آخر «هیولا» داشت.

ناموفق بودن «دراکولا» برخلاف انتظاراتسریال «دراکولا» فصل دوم مجموعه «هیولا» بود که با شخصیت‌های جدید و قصه متفاوتی ساخته شده بود. قصه این سریال در ابتدا با تمرکز بر شخصیت «کامروا» که در پوشش یک موسسه خیریه کودکان کار مشغول پول شویی بود آغاز شد و این شخصیت به بهانه مرگ از قصه حذف شد.پس از حذف او از قصه، مسیر داستان تغییر کرد و بیشتر شاهد زندگی جدید «ژاله» و «الناز» در غیاب «کامروا» بودیم. در «دراکولا» بر خلاف «هیولا» خبری از شوخی‌های کنایه‌آمیز و انتقادی با مسائل روز نبود،شخصیت‌پردازی‌های ضعیفی داشت و فیلم نامه انسجام کافی را نداشت.بازی بازیگران آن نیز یکی از نقاط ضعف سریال است. ویشکا آسایش و اندیشه فولادوند در «دراکولا» بازی اغراق شده‌ای داشتند و بازی دیگر بازیگران سریال مانند بهنام تشکر، نیما شعبان‌نژاد، گلاره عباسی و حتی مهران مدیری نیز نکته قابل توجهی نداشت. در این میان محمد بحرانی و سیما تیرانداز در مقایسه با دیگر بازیگران عملکرد بهتری داشتند.پایان‌بندی سرسری و عجولانهدر قسمت‌های پایانی «دراکولا» مشخص شد مرگ «کامروا» ساختگی بوده و سروکله این شخصیت پیدا شد. ماجرای باندی که از طریق گروگان گرفتن «هوشمند» به دنبال پیدا کردن رمز‌ها و اطلاعات حساب «کامروا» بودند، گروگان گرفتن «کامروا»، «ژاله»، «الناز» و بقیه شخصیت‌ها، دستگیر شدن آن‌ها و فرار «موفق» و «کامروا» همه و همه اتفاقاتی بودند که کاملا سرسری و غیرقابل باور رخ دادند.بخش زیادی از اتفاقات پایان قصه با استفاده از دیالوگ‌های کاراکتر‌ها روایت شد که جذابیتی نداشت و لازم بود این اتفاقات در سریال به تصویر کشیده شود. در نهایت با چند اتفاق غیرطبیعی و غیرمنطقی سروته ماجرا‌های سریال به‌هم آمد و «دراکولا» به پایان رسید.سرنوشت مشابه «هیولا» و «دراکولا»پایان‌بندی ضعیف تنها مختص سریال «دراکولا» نیست و پیش از این فصل اول آن یعنی «هیولا» نیز در وضعیت مشابهی به پایان رسیده بود. این مجموعه که در مقایسه با «دراکولا» سریال موفق‌تری بود، پایانی شتاب‌زده و عجولانه داشت. اتفاقاتی مانند گروگان گرفتن خانواده «هوشنگ» توسط «کامروا»، نجات آن‌ها به کمک فرزندان «هوشنگ»، دستگیری او و «کامروا» که اتفاقا بی‌شباهت به اتفاقات پایانی «دراکولا» نیستند، در سریال «هیولا» هم کاملا ساده و غیرمنطقی رخ دادند و در نهایت پایان خوبی را برای این مجموعه رقم نزدند.پروژه‌های همزمان مهران مدیریمرور آخرین فعالیت‌های مهران مدیری نشان می‌دهد او زمان کافی برای وسواس به خرج دادن در ساخت «دراکولا» و سخت‌گیری به منظور کیفیت آن نداشته است. او در مرحله پیش‌تولید سریال و اوایل تصویربرداری آن مشغول بازی در فیلم «خائن‌کشی» اثر مسعود کیمیایی بود. مهران مدیری در ماه‌های گذشته مشغول بازی در سریال «خاتون» اثر تینا پاکروان و تولید مسابقه «دورهمی» نیز بوده است. او هم اکنون درگیر تولید «دورهمی» است و تصویربرداری «دراکولا» به تازگی به پایان رسیده. همزمانی این پروژه‌ها با یکدیگر کار مهران مدیری را سخت کرده و طبیعتا روی کیفیت کارش تاثیرگذار بوده است.نویسنده: مائده کاشیان

همچنین ببینید

این ۱۷ بانک در پرداخت تسهیلات مسکن عملکرد صفر داشتند/ جریمه ۳۰۰ همتی برای بانک‌های متخلف

این ۱۷ بانک در پرداخت تسهیلات مسکن عملکرد صفر داشتند/ جریمه ۳۰۰ همتی برای بانک‌های متخلف

یک کارشناس مسکن گفت: عملکرد صفر ۱۷ بانک در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن،تخلف است، نباید به سادگی از کنار این مساله گذشت، افزود: مطابق قانون ۲۰درصد تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌ها باید برای امر ساخت مسکن باشد و به ساخت و ساز اختصاص یابد.