جیب خالی هنر و پز عالی برخی مسئولان!
جیب خالی هنر و پز عالی برخی مسئولان!

جیب خالی هنر و پز عالی برخی مسئولان!

خراسان/ انگار از گذشته‌های دور، فقر و هنر همزاد یکدیگرند. این واقعیتی است که سال های سال گریبان هنر و هنرمند را گرفته و انگار هیچ مسئولی در کشور تمایلی برای سامان‌بخشی این وضعیت ندارد. برخی هنرمندان ضمن اعتراض شدید به شرایط موجود معتقدند وقتی سازمان‌های دولتی مسئول درزمینه فرهنگ و هنر با بودجه‌های اختصاص داده‌شده قادر به گذران امور روزمره خود نیستند دل بستن به حل مشکلات هنرمندان به دست آن‌ها بیهوده است. از هنرمندی که به حال خود رهاشده و برخی سازمان‌های فرهنگی و هنری او را سالی یک‌بار آن‌هم برای گرفتن عکس یادگاری در مراسم شان دعوت می‌کنند چطور امید فعالیت‌های هنری چشمگیر را دارید؟باید در حد کارنامه بودجه داد نه بر اساس تبلیغاتگلایه چهره‌های ماندگار هنر نسبت به بی‌تفاوتی به معیشت هنرمندان در سال‌های گذشته بیش‌از پیش شده به‌عنوان‌مثال، استاد غلامحسین امیرخانی که آوازه هنر او در هنر خطاطی به گوش جهانیان رسیده و آثار او با استقبال زیادی از سوی مردم دیگر کشورها روبه‌رو شده در اختتامیه اولین جشنواره خط نستعلیق «شکوه شاهنامه» در مشهد درباره نادیده گرفتن هنر و هنرمندان گلایه‌هایی را مطرح کرد و گفت: «از نهادهای اجرایی فرهنگی دعوت می‌کنم در رادیو، تلویزیون و هر نهادی که میلیاردها تومان بودجه می‌گیرد تحقیقاتی انجام شود تا همه متوجه شوند این سازمان‌ها تا چه حد توانسته‌اند به فرهنگ و ترویج اخلاق و انسانیت خدمت کنند؛ ما هم به‌عنوان شاگردان هنر، کارنامه‌مان را روی میز می‌گذاریم تا ببینیم هرکدام چقدر کارکرده است. باید در حد کارنامه، بودجه داد نه بر اساس تبلیغات و داشتن تریبون. امروز جای بسیاری از افراد خالی است که عمرشان را برای خدمت فرهنگ و هنر درزمینه های مختلف گذاشتند، اما قدرشان دانسته نشد. بودجه‌ای که برای هنر تخصیص داده می‌شود به‌اندازه بودجه انجام پروژه‌های ناچیز عمرانی در یک شهرستان است.

بازار

حمایت‌هایی که نیستوی در ادامه در این جلسه به نقل خاطره‌ای پرداخت و گفت: «در زمان رئیس‌جمهوری مرحوم رفسنجانی، بنده در جلسه‌ای همین مطالب را بیان کردم و گفتم «آقای رئیس‌جمهور! شما با نام هنر و فرهنگ پز دادید ولی حمایت نکردید.» امروز هم بودجه وزارت فرهنگ و هنر از همه وزارتخانه‌ها کمتر است این در حالی است که همین هنرمندان هستند که مقابل تهاجم فرهنگی  می ایستند و مقاومت می کنند. ما چرا در معرفی فرهنگ و هنر خودمان به دنیا کوتاهی می‌کنیم؟ اولین کسی که به فرهنگ و هنرمان صدمه می‌زند خودمان هستیم نه آمریکا و انگلیس. کدام‌یکی از شما حاضرید سرمایه‌تان را به کسی بسپارید که نابلد است؟ البته این را هم باید بگویم که در انتخابات اخیر انجمن خوشنویسان، بنیاد مستضعفان به ما کمک کرد وگرنه ما نمی‌توانستیم مجمعمان را برگزار کنیم چون بضاعتمان نمی‌رسید.»

همچنین ببینید

قیمت خودرو امروز ۱۶ تیر ۱۴۰۳/ واکنش بازار خودرو به پیروزی پزشکیان چیست؟

قیمت خودرو امروز ۱۶ تیر ۱۴۰۳/ واکنش بازار خودرو به پیروزی پزشکیان چیست؟

قیمت خودرو امروز ‌شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳، بدون هیچ تغییری کار خود را آغاز کرد. با توجه به انتخاب مسعود پزشکیان به ریاست دولت چهاردهم، احتمالاً از ساعات پیش رو موجی از ریزش قیمت در بازار خودرو آغاز شود.