حاشیه‌نگاری هفتمین روز جشنواره فجر 42؛ از پرواز در آسمان غرب تا شکست در خانه جشنواره

حاشیه‌نگاری هفتمین روز جشنواره فجر 42؛ از پرواز در آسمان غرب تا شکست در خانه جشنواره

خوش خبر1/ با سلام به مخاطبان همیشه همراه خوش خبر1. مهم‌ترین اتفاقات و حواشی جشنواره فجر را با عنوان «حاشیه‌نگاری» در اختیار شما قرار می‌دهیم.

در ششمین روز جشنواره 3 فیلم به نمایش درآمدند: «آسمان غرب» ، «ملکه آلیشون» و «نبودنت»

بازار

 ویدئوی زیر را ببینید تا با موضوع این 3 فیلم، عوامل و بازیگرانش آشنا شوید:

توضیح ویدیو

پرواز شهدا در آسمان خانه جشنواره

اولین فیلمی که در برج میلاد به نمایش درآمد، فیلم سینمایی «آسمان غرب» نخستین روایت سینمایی از رشادت‌های خلبان شهید علی اکبر شیرودی بود. میلاد کی مرام و امیرحسین آرمان و کریم امینی از جمله بازیگران نام آشنای این فیلم بودند که در مراسم فتوکال شرکت کردند.

محمدرضا مقدسیان مجری نشست خبری فیلم «آسمان غرب» به برخی اظهارنظرها در نشست‌های روزهای اخیر جشنواره درباره تعداد فیلمهای جنگی واکنش نشان داد.

در ادامه او از حاضران در نشست خواست تا به احترام شهید شیرودی بایستند و این شهید و فرمانده‌های ارتش را تشویق کنند.

ادای احترام عوامل فیلم «آسمان غرب» برای خانواده شهید شیرودی و فرماندهان ارتش 1402/11/18 - 16:37

از جمله عکس های وایرال شده از فتوکال آسمان غرب، ارادت ویژه میلاد کی مرام بازیگر نقش شهید شیرودی به فرزند این شهید در حاشیه اکران فیلم در خانه جشنواره بود.

میلاد کی‌مرام در نشست خبری فیلم «آسمان غرب» گفت: تمام سعی‌ام را کردم که نقش شبیه شخصیت شهید علی‌اکبر شیرودی شود. پسر شهید به من گفتند که این فیلم‌ شبیه پدرشان هست و این برایم باارزش است. من باید جنگی را بازی می‌کردم که ندیده‌ام.

سوال جالب میلاد کی‌مرام از پسر شهید شیرودی: نقش شبیه‌پدرتون بود یا نه؟ 1402/11/18 - 17:10

وطن پرستی گرایش نمی‌خواهد!

میلاد کی مرام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی خوش خبر1 درباره چگونگی ایفای نقش شهید شیرودی در آسمان غرب گفت.

میلاد کی‌مرام :وطن پرستی، ناموس پرستی گرایش نمی‌خواهد 1402/11/18 - 17:50

روح الله زمانی دیگر بازیگر این فیلم نیز به سوالات خبرنگار ما پاسخ داد. این گفتگو را از اینجا ببینید.

«ملکه آلیشون» فیلمی که 10 سال طول کشید!

«ملکه آلیشون» از سینمای کودک، دومین فیلم امروز بود که به گفته برخی از منتقدان متاسفانه نتوانست رضایت اهالی رسانه را جلب کند.

فیلم «ملکه آلیشون» نخستین فیلم ابراهیم نوآور است که در هفتمین روز جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. فیلم در فضایی فانتزی و در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده است و پیش از این در جشنواره فیلم اصفهان نیز به نمایش درآمده است.

کارگردان این فیلم در ابتدای نشست خبری گفت: تولید «ملکه آلیشون» ۱۰ سال طول کشید چراکه ۱۰ سال قبل هرکسی سناریو را دید از حضور در اثر انصراف داد و من تنها شدم. این کار نیاز به ساخت لوکیشن‌های زیادی داشت. چون می‌دانستم کار زمان می‌برد لذا تلاش کردیم به چشم مخاطب کهنه نیاید.

در این فیلم بازیگرانی چون نسترن سیفی، نسیم عبدی، امیررضا اسماعیلی، سعید فاضل ساعتچی، صبا منصوری، فاطمه زحمتکش، عارف امرج شکری، آرزو مهتری، شانلی محمدی، میترا شجاعی حضور دارند.

حضور وزیر ارشاد در خانه جشنواره فجر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه همزمان با هفتمین روز چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور در خانه جشنواره از روند برگزاری و بخش‌های مختلف این رویداد بازدید کرد.اسماعیلی از احداث خانه‌ای برای جشنواره‌های فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

تماشای شکست ایران در خانه جشنواره

سینماهای سراسر کشور که محل اکران آثار چهل و دومین جشنواره فیلم فجر شناخته شدند امروز همزمان با بازی ایران و قطر در ساعت ۱۸:۳۰ سانس‌های خود را به پخش این بازی مهیج اختصاص دادند.میلاد بار دیگر امروز شاهد هیاهو و جنجال فوتبال دوستانی بود که عشق به سینما و فوتبال فریاد ناخودآگاهشان را چاشنی تماشا کرد، به این ترتیب ۲۲ بازیکن ایران و قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا همزمان با ورزشگاه الثمامه روی پرده سبز خانه جشنواره به مصاف هم رفتند.

لحظه گل دوم ایران در سالن جشنواره فجر 1402/11/18 - 20:14

متاسفانه اینبار تجربه پیروزی تیم ایران تکرار نشد و اهالی رسانه همچون دیگر هموطنانمان امشب طعم تلخ شکست را چشیدند.

«نبودنت» روایتی عاشقانه از سحر دولتشاهی

آخرین فیلمی که امروز روی پرده سینما رفت؛ «نبودنت» ساخته کاوه سجادی حسینی است. این فیلم یک اثر درام عاشقانه است که همانند کارهای قبلی کاوه سجادی حسینی راوی اصلی آن یک زن است.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون سحر دولتشاهی، امیر آقایی، آزاده صمدی، فرید سجادی حسینی، رضا بهبودی، علیرضا ثانی فر، شیوا سرمست حضور دارند.

بازیگر اصلی این فیلم سحر دولتشاهی بود که در مراسم فتوکال و نشست حاضر نشد. در نشست «نبودنت» کاوه سجادی حسینی تهیه کننده و کارگردان، علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری، شیوا سرمست، فرید سجادی حسینی، سینا رازقی بازیگران حضور داشتند.

کاوه سجادی‌حسینی درباره نسخه نهایی فیلم عنوان کرد: چند سکانس را مجبور شدیم حذف کنیم و در نسخه جشنواره جای آن سکانس‌ها خالی بود. به همین دلیل، به احتمال زیاد برای اکران عمومی، این چند بخش را ترمیم کنیم.

سینا رازقی دیگر بازیگر «نبودنت» از تجربه حضور خود گفت: لحظه‌ای که اینجا در کنار شما بنشینم، همیشه تخیل من بود. از ۱۰ سالگی در مشهد کار تئاتر می‌کنم و اینجا همیشه برای من اعجاب‌انگیز بوده است‌. متاسفانه کمی حضور بزرگان در این جشنواره کمرنگ شده است.

به پیج اینستاگرامی «خوش خبر1» بپیوندید

همچنین ببینید

راز پنهان در ۲ مکان رأی دادن پزشکیان در دور اول و دوم انتخابات

راز پنهان در ۲ مکان رأی دادن پزشکیان در دور اول و دوم انتخابات

عضو کابینه دولت دوازدهم، دلیل رأی دادن مسعود پزشکیان در یک بیمارستان و مدرسه در دور اول و دوم انتخابات را اعلام کرد.