داستان معجزه‌ای به نام زندگی در زمین
داستان معجزه‌ای به نام زندگی در زمین

داستان معجزه‌ای به نام زندگی در زمین

کم خبر/ چند میلیارد سال قبل سیاره ما فقط توده داغی بود که گرد یک ستاره می‌چرخید. میلیاردها سال طول کشید تا کم‌کم اولین اشکال حیات در سیاره به‌شکل باکتری‌ها ظهور کنند. زمین یک معجزه است و حیات روی آن معجزه بزرگتر. در پس این معجزات تماشایی رازهای مهمی از زندگی انواع گونه‌ها و به‌خصوص شکل‌گیری حیات هوشمند وجود دارد. عمر گونه هوشمند انسان بر روی سیاره فقط به 200 هزار سال می‌رسد. انسانی که با حضورش نظمی که طی میلیون‌ها سال در اکوسیستم سیاره شکل گرفته بود را دستخوش انواع تغییرات کرد. حالا با ظهور انسان خردمند روی سیاره، میراثی 4 میلیارد ساله از تعادل، زیبایی، حیات و هرآن‌چه برای شکل‌گیری تمدن نیاز است در اختیار بشر قرار گرفته. بشری که بدون کسب آگاهی از مسیری که سیاره تا این نقطه طی کرده، نمی‌تواند از این میراث محافظت کند.

مستند زیبای «خانه» که امتیاز بسیار بالای 8.5 را از کاربران سایت IMDB گرفته است به‌خوبی داستان زندگی روی این سیاره، چالش‌ها و نقاط عطفش را به‌تصویر می‌کشد. با تماشای این مستند که دوبله فارسی اختصاصی هم دارد به میلیاردها سال قبل سفر می‌کنید، سفری در ابعاد مختلف آفرینش گیتی و به‌مرور تا اولین انقلاب انسان در سیاره گام برمی‌دارید یعنی انقلاب کشاورزی که زمینه یک‌جا نشینی و تولید بیشتر را فراهم کرد و اولین گام در تمدن و شهرنشینی بود. انقلابی که 8 هزار سال قبل رخ داد و 2 هزار سال طول کشید تا به تثبیت شهرنشینی کمک کند. با رونق شهرها بود که تقسیم کار اجتماعی رخ داد. عده‌ای دانش و مهارت خود را برای راحتی دیگران مصرف می‌کردند و در ازای خدمات‌شان پول می‌گرفتند. در همین مقطع بود که سروکله اهلی کردن حیوانات و حتی گیاهان پیدا شد، امپراتوری‌ها شکل گرفتند و... با تماشای این مستند تماشایی و چشم‌نواز می‌توانید سیری در زندگی انسان و سیاره‌ای که خانه گونه ماست داشته باشید تا بتوانید با درک بهتری از جایگاه‌مان به‌عنوان تنها گونه هوشمند کائنات، به زندگی، سیاره، محیط زیست و... رنگ بهتری بدهیم.

>>> تماشای مستند «خانه» با دوبله فارسی اختصاصی

برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» کم خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:

«ایثار» اکشنی گیرا، درباره نبردهای هوایی 1401/10/22 - 22:30

رمزگشایی از قتل در آکادمی پلیس نیویورک 1401/10/18 - 22:00

یک میلیون از 8 میلیون گونه جانوری سیاره در خطر انقراض 1401/10/18 - 20:00

 

همچنین ببینید

وزیر کشور:‌ انتخابات در کمال امنیت در حال برگزاری است/ فرد منتخب مردم، رئیس‌جمهور همه است

وزیر کشور:‌ انتخابات در کمال امنیت در حال برگزاری است/ فرد منتخب مردم، رئیس‌جمهور همه است

احمد وحیدی گفت: تا به این لحظه گزارش‌ها حاکی از برگزاری انتخاباتی منظم و در کمال امنیت بوده است؛ امیدواریم تا پایان رأی‌گیری و شمارش آرا و اعلام رئیس جمهور منتخب شاهد همین نظم و امنیت در سراسر کشور باشیم.