آذری جهرمی از اتصال گوشی‌های 4G به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خبر داد
آذری جهرمی از اتصال گوشی‌های 4G به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خبر داد

آذری جهرمی از اتصال گوشی‌های 4G به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خبر داد

سخت افزار/ اخبار جدید حاکی از آن است که تمام دستگاه‌های گوشی همراه که دارای قابلیت 4G هستند، می‌توانند به شبکه اینترنت ماهواره ای استارلینک متصل شوند.محمدجواد آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات در این رابطه اظهار نظر کرد. وی در کانال تلگرامی خود اینگونه نوشت: شرکت اسپیس ایکس در وبسایت خود گزارشی منتشر کرده است. در این گزارش این شرکت به برنامه زمانبندی اتصال مستقیم دستگاه‌های گوشی‌های همراه به شبکه ماهواره‌ای استارلینک (Direct to Cell) اشاره کرده است.طبق این گزارش منتشر شده از سوی شرکت اسپیس ایکس، از سال 2024 قابلیت ارسال پیامک فراهم می‌شود. همچنین قابلیت برقراری تماس و استفاده از اینترنت تا سال 2025 در دسترس خواهد بود.اتصال گوشی 4G به اینترنت ماهواره ای استارلینک و قابلیت رومینگبنابر آنچه در گزارش منتشر شده آمده است، تمامی گوشی‌های همراه که قابلیت 4G دارند می‌توانند بدون مشکل به شبکه ماهواره‌ای استارلینک که توسط شرکت اسپیس ایکس ارائه شده است، متصل شوند.همچنین در این گزارش آمده است که اتصال به اپراتورهای محلی از طریق رومینگ امکان‌پذیر است و استراتژی اسپیس ایکس برای ارائه سیم‌کارت فیزیکی مستقل یا خدمات از طریق e-SIM هنوز مشخص نیست.به علاوه طبق آنچه در این گزارش آمده است، این سرویس‌ها هیچ محدودیت مکانی و زمانی نخواهند داشت و کاربران می‌توانند در همه جا با گوشی همراه 4G خود به این شبکه اینترنت ماهواره ای متصل شوند. این قابلیت باعث می‌شود تا کاربران دیگر نیازی به شبکه‌های گوشی‌ همراه زمینی نخواهند داشت.

ایلان ماسک فیلترینگ و سانسور را در تمام دنیا از بین می‌برد 1402/07/21 - 22:41

نحوه اتصال به اینترنت ماهواره‌ایبرای فعال کردن این قابلیت در ماهواره‌های Starlink، شرکت اسپیس ایکس از تجهیزات پیشرفته به نام eNodeB استفاده می‌کند. این تجهیزات عملکردی مشابه برج‌های گوشی همراه را در فضا دارند. با استفاده از این مودم‌های پیشرفته، ماهواره‌های Starlink قادر به ارسال و دریافت سیگنال‌های ارتباطی با دقت و کارایی بالا هستند. این قابلیت به شرکت اسپیس ایکس امکان می‌دهد تا شبکهٔ اینترنت ماهواره‌ای خود را به صورت همگانی در سراسر جهان فعال نماید.

بازار

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

همچنین ببینید

واشنگتن: همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار در غزه فراهم است

واشنگتن: همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار در غزه فراهم است

ایرنا : وزیر دفاع آمریکا در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) از تماس تلفنی خود با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خبر داد و نوشت: به یوآو گالانت تاکید کردم که جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه امکان پذیر است.