آنتی‌ویروس گوگل «برنامه شاد» را جاسوس افزار تشخیص می‌دهد!
آنتی‌ویروس گوگل «برنامه شاد» را جاسوس افزار تشخیص می‌دهد!

آنتی‌ویروس گوگل «برنامه شاد» را جاسوس افزار تشخیص می‌دهد!

شهر سخت افزار/ در یک اتفاق عجیب، آنتی ویروس گوگل برای اندروید (Play Protect) حالا نرم افزار دانش آموزی شاد را مضر تشخیص می‌دهد و به کاربر نسبت به خطر جاسوسی هشدار داده می‌شود. اطلاعات بیشتر را در ادامه خبر بخوانید.شاد برنامه‌ای است که تقریباً بر روی گوشی همه دانش آموزان یا والدین آنها یافت می‌شود و یک اپلیکیشن رسمی یا دست کم مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش محسوب می‌شود. عجیب اینکه گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد به تازگی آنتی ویروس Play Protect برنامه شاد را به عنوان برنامه خطرناک تشخیص می‌دهد. عجیب‌تر اینکه Play Protect برنامه شاد را به ظن جاسوسی و سرقت اطلاعات کاربر، خطرناک تشخیص می‌دهد.تشخیص شاد به عنوان جاسوس افزارهرچند فعلاً روشن نیست چرا آنتی ویروس مشهور گوگل برنامه شاد را به عنوان جاسوس افزار تشخیص می‌دهد، اما سرویس VirusTotal و آنتی ویروس بیت دفندر برای اندروید برنامه شاد را به عنوان بدافزار تشخیص نمی‌دهند، از همین رو ممکن است پای یک اشتباه یا حتی حساسیت بیش از حد Play Protect در میان باشد. می دانیم دسترسی‌های حساب نشده و کُدهای مشکوک می‌تواند موجب حساس شدن آنتی ویروس‌ها و تشخیص کاذب شود.

بازار

 نتیجه متناقض اسکنحالا باید منتظر ماند و دید چرا برنامه شاد به عنوان جاسوس افزار تشخیص داده می‌شود و آیا با یک آپدیت این مشکل حل می‌شود یا نه. این موضوع از آنجایی حائز اهمیت است که تشخیص شاد به عنوان بدافزار می‌تواند میلیون‌ها دانش آموزان یا والدین آنها را در نصب و اجرای شاد با دردسر مواجه کند.فراموش نکنید این موضوع می‌تواند ناشی از تشخیص کاذب Play Protect یا حساسیت بیش از حد آن باشد و فعلاً هیچ شواهدی مبنی بر آلوده بودن اپلیکیشن شاد به جاسوس افزار در دست نیست. همچنین این احتمال وجود دارد که این نقص مربوط به نرم افزار برخی برندها باشد و ما بر روی گوشی سامسونگ چنین هشداری دریافت نکردیم.لازم به ذکر است ما بر روی یک گوشی شیائومی که از مدت ها قبل برنامه شاد بر روی آن نصب بود (آخرین نسخه موجود در کافه بازار)، هیچ خطایی دریافت نکردیم.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

همچنین ببینید

تصادف مرگبار خودروی سوخت‌بر / تمام سرنشینان جان باختند

تصادف مرگبار خودروی سوخت‌بر / تمام سرنشینان جان باختند

تسنیم : عصر امروز متاسفانه به علت برخورد یک دستگاه سوخت بر با خودروی عبوری در محور بندرعباس به میناب سانحه ناگواری رخ داد.