نتایج جستجوی گوگل در حل یک پرونده مرگبار به کمک دادگاه آمد
نتایج جستجوی گوگل در حل یک پرونده مرگبار به کمک دادگاه آمد

نتایج جستجوی گوگل در حل یک پرونده مرگبار به کمک دادگاه آمد

کم خبر/ دادگاه عالی شهر کلرادو به تازگی حکمی را صادر کرده است که به موضوع نقش جستجوی گوگل در آتش سوزی مرگبار سال 2020 مربوط می شود. مورد مذکور مربوط به یک حریق آتش‌سوزی مرگبار در سال ۲۰۲۰ بود که منجر به کشته شدن پنج مهاجر سنگالی از جمله یک کودک شد.داستان بدین شرح است که پلیس دنور با دریافت یک حکم جستجو از گوگل خواست تا آدرس‌های آی‌پی افرادی را که در ۱۵ روز قبل از حریق برای جستجوی آدرس خانه هدف استفاده کرده بودند، به آنها ارائه دهد. هدف از این کار شناسایی ممکن افراد مظنون در این پرونده بود.

به گزارش ABC News، ابتدا گوگل به دلیل احتمال نقض حریم خصوصی کاربران از اجرای این درخواست جلوگیری کرد اما در نهایت این شرکت موافقت کرده و آدرس‌های آی‌پی درخواست شده را بدون نسبت دادن آنها به نام‌های خاصی به پلیس ارائه کرد. پلیس با استفاده از این مستندات جزئیات جالبی را کشف کرد که برطبق آن ۶۱ جستجو توسط هشت حساب کاربری انجام شده و از این هشت حساب، پنج حساب در کلرادو واقع شده بودند. با دریافت نام‌های افراد محلی از طریق یک حکم جستجوی دیگر، پلیس توانست سه نوجوان پسر را به عنوان مظنونین این حادثه شناسایی کند که گاوین سیمور از جمله آنها بود.وکیل گاوین سیمور در دادگاه بیان نمود که شواهد حاصل از حکم جستجو باید حذف شوند زیرا بر خلاف بند چهارم قانون اساسی آمریکا در مورد جستجوها و بازرسی‌های بی‌مورد بوده و آن را نقض می کند. در حالی که دادگاه تأیید کرد که سیمور در تاریخ جستجوهای گوگل خود حق حفاظت حریم خصوصی قانونی را دارد و حکم را به عنوان "غیر قانونی از نظر قانون اساسی" به دلیل عدم وجود شواهد احتمال مشخص فردی، تشخیص داد. با این حال، آنها در تصمیمی تازه اعلام کردند که دراین مورد پلیس درست عمل کرده است. به همین دلیل، با وجود نقایص قانونی، شواهد حاصل از حکم در دادگاه مجاز شناخته شد.این حکم، مورد انتقاد طرفداران حریم خصوصی از جمله موسسه EFF و مرکز اطلاعات حریم خصوصی الکترونیک (EPIC)قرار گرفته است. آنها ادعا می‌کنند که حکم‌های کلیدواژه معکوس، پیامدهای قابل توجهی در خصوص حریم خصوصی در بر دارند و ممکن است افراد بی‌گناه را درگیر کنند.گوگل در پاسخ به این جریان بیانیه ای را صادر کرد و در بیانیه خود، بر اهمیت تشخیص حریم خصوصی و منافع قانون اساسی مربوط به جستجوهای کلیدواژه تأکید نمود. همچنین این شرکت اعلام داشت که دارای یک فرآیند دقیق برای حفاظت از حریم خصوصی کاربرمی باشد در حالی که همچنین در این مورد خاص کار پلیس را نیز حمایت می‌کند.این موضوع و رأی دادگاه بحثی درباره تعادل بین حقوق حریم خصوصی و نیازهای انفرادی در عصر دیجیتال رقم زده و نگرانی‌هایی را درباره گسترش حکم‌های کلیدواژه معکوس و تأثیر آنها بر حریم خصوصی و آزادی‌های مدنی افراد به وجود آورده است. نظر شما در اینباره چیست؟!

بازار

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

همچنین ببینید

حماسه حضور و افتخار آفرینیدر انتخابات ریاست جمهوری
                تحقق مشارکت ۵۵.۶۶ درصدی مردم استان سمنان

حماسه حضور و افتخار آفرینیدر انتخابات ریاست جمهوری تحقق مشارکت ۵۵.۶۶ درصدی مردم استان سمنان

استاندار سمنان گفت: مردم بزرگوار و عزیز استان سمنان با حضور پرشور خود در دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، توانستند مشارکت ۵۵.۶۶ درصدی را در سطح استان تحقق بخشند.