اندروید 15 در زمینه باتری غوغا به پا می‌کند
اندروید 15 در زمینه باتری غوغا به پا می‌کند

اندروید 15 در زمینه باتری غوغا به پا می‌کند

شهر سخت افزار/ ممکن است به زودی در سیستم عامل اندروید درست همانند گوشی‌های اپل بتوانید درصد سلامت باتری دستگاه را مشاهده کنید که در زمان خرید گوشی کارکرده بسیار سودمند خواهد بود. در این حال قابلیت نمایش سلامت باتری در اندروید 15 می‌تواند شما را نسبت به خرابی باتری گوشی یا تبلت مطلع کند.امروزه گوشی‌های اندرویدی برای سال‌ها پشتیبانی نرم افزاری دریافت می‌کنند که باعث می‌شود طول عمر آنها بیشتر باشد و برای مدت طولانی‌تری استفاده شوند. در این میان هرچقدر هم که با دقت زیاد از گوشی خود مراقبت کنید، استهلاک باتری آن اجتناب ناپذیر خواهد بود.

نمایش پیشرفته درصد سلامت و ظرفیت باتری در اندروید 15یکی دیگر از مزایای گوشی‌های جدید، تمایل سازندگان برای تعمیر پذیری آسان‌تر توسط خود خریدار است. از همین رو اگر بتوان درک دقیق‌تری از وضعیت سلامت باتری در اندروید داشت، کار برای مصرف کننده آسان‌تر خواهد شد.باتری‌های کنونی مورد استفاده در گوشی‌ها و تبلت های رایج، به ازای هر بار شارژ و تخلیه دچار افت ظرفیت می‌شوند که در طولانی مدت بیشتر می‌شود. بنابراین میزان شارژ دهی آنها به مرور کاهش می‌یابد. مشکل اینجاست که راه دقیقی برای بررسی میزان سلامت باتری گوشی‌های اندرویدی وجود ندارد و روش‌های کنونی که مبتنی بر جمع آوری اطلاعات هستند، روزها یا حتی هفته‌ها طول می‌کشد تا نتایج خود را ارائه کنند.همچنین درصد سلامت باتری نمایش داده شده توسط برنامه‌های اندروید تا حد بسیار زیادی غیر دقیق هستند و نمی‌توان چندان به آنها اعتماد کرد. این در حالی است که محصولات اپل قادر به نمایش تقریباً دقیق درصد سلامت باتری گوشی و میزان افت ظرفیت آن نسبت به روز اول هستند.خوشبختانه به نظر می‌رسد گوگل هم متوجه این ضعف اندروید شده است و از مدت‌ها قبل بر روی قابلیت نمایش درصد سلامت باتری در اندروید 15 کار می‌کند. ظاهراً با اندروید 15 شاهد تغییر بزرگ در بخش نمایش وضعیت باتری گوشی و تبلت های اندرویدی خواهیم بود.گوگل اخیراً قابلیت های آزمایشی جدیدی را برای گوشی‌های پیکسل ارائه کرده است که که حاوی بخشی با عنوان battery information در منوی Settings > About phone است. این بخش به خوبی تعداد سیکل‌های شارژ و تخلیه باتری را به همراه تاریخ تولید آن و درصد سلامت باتری نشان می‌دهد. مهم‌تر اینکه این اطلاعات با استفاده از API های موجود در اندروید 14 خوانش می‌شوند و بحث قابلیت انحصاری برای گوشی‌های پیکسل مطرح نیست.به این ترتیب به نظر می رسد در آینده شاهد اضافه شدن قابلیت نمایش اطلاعات باتری به اندروید خواهیم بود که شامل تاریخ تولید باتری، تعداد دفعات شارژ و دشارژ و وضعیت سلامت باتری می شود. البته بعید به نظر می رسد این قابلیت ها بدون وجود تراشه سازگار با آن در باتری گوشی قابل استفاده باشد.

در اسکرین شات های منتشر شده به این موضوع اشاره شده که گاهی ممکن است به دلیل آزمایش محصولات تولیدی، تعداد دفعات سیکل شارژ باتری گوشی یا تبلت نو صفر نباشد.در این میان شاید وضعیت سلامت باتری مهم تر باشد که نشان می دهد ظرفیت کنونی باتری نسبت به ظرفیت اسمی آن چقدر اختلاف دارد. برای نمونه اگر شارژ دهی باتری 4575 میلی آمپر ساعت گوشی Pixel 8 گوگل به 4118 میلی آمپر ساعت کاهش یابد، بیانگر هلث 90 درصدی باتری است. البته در حال حاضر این قابلیت آماده نیست و همان تعداد سیکل های شارژ و تاریخ تولید باتری نمایش داده می شود.در حال حاضر روشن نیست که درصد سلامت باتری در اندروید 15 از طریق خوانش دقیق اطلاعات تراشه باتری و شارژ کار می کند یا مبتنی بر روش های پایش و اندازه گیری است که عمدتاً زمان بر هستند.

بازار

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

همچنین ببینید

تهران قدیم| تصویر کمتر دیده شده از شهرک اکباتان در تهران/عکس

تهران قدیم| تصویر کمتر دیده شده از شهرک اکباتان در تهران/عکس

رئیس هیات مدیره شرکت نوسازی شهر تهران ناگفته‌هایی از ساخت شهرک اکباتان تهران منتشر کرد.