خالق ChatGPT از جایگاه مهم امارات در صنعت هوش مصنوعی می‌گوید
خالق ChatGPT از جایگاه مهم امارات در صنعت هوش مصنوعی می‌گوید

خالق ChatGPT از جایگاه مهم امارات در صنعت هوش مصنوعی می‌گوید

زومیت/ سم آلتمن می‌گوید امارت نقش مهمی در پیش‌برد اهداف هوش مصنوعی شرکتش دارد. سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، اعتقاد دارد امارات متحده‌ی عربی می‌تواند در نقش یک «جعبه‌ی شنی» برای آزمودن هوش مصنوعی و مقرراتش ظاهر شود. منظور آلتمن این است که در ابتدا می‌توان مقررات را به‌طور محدود در امارات اجرا کرد و درصورت دست‌یابی به نتایج مثبت، سراغ پیاده‌سازی جهانی آن‌ها رفت.خالق ChatGPT گفت: «جهان به یک سیاست واحد برای مهار پیشرفت‌های هوش مصنوعی نیاز دارد. من فکر می‌کنم به دلایل متعددی، امارات متحده‌ی عربی به‌عنوان یک رهبر در بحث‌های مربوط به آن ظاهر خواهد شد.»

بازار

اظهارات آلتمن در حالی مطرح می‌شود که او سرمایه‌گذاران خاورمیانه را ترغیب کرده برای پیش‌برد پروژه‌های هوش مصنوعی، به حوزه‌ی تراشه توجه نشان دهند. امارات متحده‌ی عربی سرمایه‌گذاری زیادی روی هوش مصنوعی انجام داده و آن را به یک سیاست کلیدی تبدیل کرده است.مدیر اجرایی شرکت اماراتی G42 که در زمینه‌ی هوش مصنوعی فعال است، به بلومبرگ گفت که این شرکت به‌دلیل مسائل سیاسی حضور خود را در چین کاهش خواهد داد. G42 با OpenAI، مایکروسافت و شرکت Cerebras Systems همکاری دارد.آلتمن در سخنانش اشاره کرد که برخی از مدل‌های زبانی بزرگ شرکتش را متن باز خواهد کرد؛ هرچند هنوز مشخص نیست کدام‌یک از آن‌ها به‌طور عمومی منتشر خواهد شد.مدیرعامل OpenAI همچنین گفت که این شرکت ابزارهایی را برای کشورهای فقیرتر که نمی‌توانند هزینه‌های هنگفت توسعه‌ی سیستم‌های هوش مصنوعی را به دوش بکشند، توسعه خواهد داد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

همچنین ببینید

فوری/ پیش فروش بلیت پروازهای اربعین با قیمت مصوب آغاز نشد!

فوری/ پیش فروش بلیت پروازهای اربعین با قیمت مصوب آغاز نشد!

تسنیم : درحالی قرار بود پیش‌فروش بلیت پروازهای ایام اربعین به نجف و بغداد با قیمت‌ مصوب از امروز آغاز شود که تاکنون ایرلاین‌ها و سکوهای اینترنتی بلیتی را برای این مسیرها عرضه نکرده‌اند.