مقایسه گوشی‌های Galaxy A35 و Galaxy A34؛ جنگ بین میان‌رده‌های سامسونگ
مقایسه گوشی‌های Galaxy A35 و Galaxy A34؛ جنگ بین میان‌رده‌های سامسونگ

مقایسه گوشی‌های Galaxy A35 و Galaxy A34؛ جنگ بین میان‌رده‌های سامسونگ

شهر سخت افزار/ گوشی‌های میان‌رده سامسونگ از راه رسیده و اکنون به صورت کامل از مشخصات فنی آن‌ها آگاه هستیم. گرچه سامسونگ معمولاً تغییرات زیادی در بخش میان‌رده خود ایجاد نمی‌کند، اما بد نیس نگاهی به مشخصات فنی Galaxy A35 داشته و آن را با میان‌رده نسل قبلی یعنی Galaxy A34 مقایسه کنیم.پس از انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌های گوناگون در رابطه با میان‌رده‌های مورد انتظار سامسونگ، بالاخره این شرکت کره‌ای از گوشی‌های مقرون به صرفه و جذاب  گلکسی A35 و گلکسی A55 رسماً رونمایی کرد.تصویر رسمی از گوشی Galaxy A35گوشی Galaxy A35 که به عنوان جایگزین Galaxy A34 از راه رسیده، در بخش‌های مختلفی از جمله نمایشگر، طراحی و پردازنده دستخوش تغییرات مثبتی شده و می‌توان آن را یک گزینه جذاب برای کاربران ایرانی توصیف کرد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی این دو گوشی پرداخته و مقایسه‌ای بین آن‌ها خواهیم داشت.

بازار

صفحه‌نمایشگوشی Galaxy A34 سامسونگ با صفحه‌نمایش 6.6 اینچی Super AMOLED، رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل و رفرش‌ریت 120 هرتز معرفی شد و توانست به عنوان یک محصول مقرون به صرفه بسیار جذاب و باکیفیت خودنمایی کند.در مقابل، جایگزین آن یعنی Galaxy A35 همان صفحه‌نمایش 6.6 اینچی Super AMOLED و رفرش‌ریت 120 هرتز را به همراه داشته و تغییری در این بخش مشاهده نمی‌شود. البته در نظر داشته باشید که شیار قرارگیری دوربین سلفی که در گوشی گلکسی A34 به صورت قطره‌ای طراحی شده بود، اکنون با سوراخ پانچ در وسط صفحه‌نمایش جایگزین شده است.سخت‌افزار و نرم‌افزاردر بخش سخت‌افزار بیشترین تغییرات ایجاد شده و سامسونگ توانسته خودنمایی کند. گوشی گلکسی آ34 تراشه شش نانومتری Dimensity 1080 مدیاتک را به همراه داشت. این SoC هشت هسته‌ای دو هسته قدرتمند Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4، 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی به همراه دارد. امکان استفاده از کارت حافظه microSD برای افزایش فضا تا یک ترابایت نیز وجود خواهد داشت.

در مقابل، گلکسی آ35 با پردازنده پنج نانومتری Exynos 1380 از راه رسیده که 4 هسته قدرتمند Cortex-A78 (فرکانس 2.4 گیگاهرتز) و چهار هسته کم‌مصرف Cortex-A55 (2.0 گیگاهرتز) به همراه دارد. این SoC یک پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5 به همراه داشته که نسبت به نسل قبل بهبود قابل توجهی در زمینه عملکرد داشته است.در کنار پردازنده اگزینوس 1380 شاهد استفاده از 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با قابلیت افزایش تا یک ترابایت به کمک کارت microSD هستیم. البته در این گوشی امکان انتخاب مدل‌های بالاتر با 12 گیگابایت حافظه رم نیز وجود داشته که برای یک دستگاه مقرون به صرفه مزیت قابل توجهی به شمار می‌آید.گوشی قدیمی‌تر گلکسی A34 با سیستم‌عامل اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1 معرفی شد، در حالی که جایگزین جدیدتر آن حالا با سیستم‌عامل اندروید 14 با رابط کاربری One UI 6 از راه رسیده است.سامسونگ تصمیم گرفته در بخش باتری تغییری انجام نداده و گوشی مقرون به صرفه Galaxy A35 همانند نسل قبل یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 25 وات را به همراه دارد.

دوربیندر بخش دوربین شاهد تغییرات جزئی مثبت هستیم. اگرچه هر دو گوشی در بخش پشتی خود پیکربندی دوربین 3 گانه را به همراه دارند، اما Galaxy A34 به سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و OIS مجهز بود. این در حالی است که جایگزین آن یعنی Galaxy A35 با یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (مجهز به فوکوس خودکار و OIS) از راه رسیده است.مشخصات فنی مربوط به سایر سنسورها تغییری نداشته و شاهد استفاده از دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور 5 مگاپیکسل ماکرو در کنار دوربین اصلی برای هر دو گوشی هستیم.برای دوربین سلفی نیز سامسونگ از همان سنسور 13 مگاپیکسلی قبلی استفاده کرده است.جمع‌بندیبه طور کلی، گوشی میان‌رده Galaxy A35 را می‌توان یک جایگزین مناسب برای Galaxy A34 معرفی کرد که در زمینه‌های گوناگون از جمله سخت‌افزار، دوربین و حافظه رم پیشرفت قابل توجهی نسبت به قبل دارد.به عنوان مثال، گوشی گلکسی آ35 به پردازنده گرافیکی قدرتمندتر و جدیدتری مجهز شده و از تراشه اگزینوس 1380 بهره می‌برد که علاوه بر مصرف انرژی کم‌تر به لطف استفاده از فناوری ساخت 5 نانومتری (در مقابل Dimensity 1080)، می‌تواند سریع‌تر و قدرتمندتر باشد.در بخش حافظه رم نیز برای اولین بار شاهد آن هستیم که کاربران می‌توانند در صورت نیاز نسخه 12 گیگابایتی از میان‌رده‌های سامسونگ را انتخاب کنند. در بخش دوربین نیز به جای استفاده از سنسور 48 مگاپیکسلی همیشگی، سامسونگ به سراغ یک سنسور 50 مگاپیکسلی رفته است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

همچنین ببینید

پیام تبریک رهبر ملی مردم ترکمنستان به مسعود پزشکیان

پیام تبریک رهبر ملی مردم ترکمنستان به مسعود پزشکیان

ايسنا : رهبر ملی مردم ترکمن و رئیس مصلحت خلق ترکمنستان در پیامی به مسعود پزشکیان انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفت.