چگونه بفهمیم چند نفر از اپل آیدی ما استفاده می‌کنند؟
چگونه بفهمیم چند نفر از اپل آیدی ما استفاده می‌کنند؟

چگونه بفهمیم چند نفر از اپل آیدی ما استفاده می‌کنند؟

دیجی رو/ سوالی که بسیاری از کاربران در رابطه ‌با گوشی اپل پرسیده‌اند این است که چگونه متوجه شویم چند نفر از اپل آیدی ما استفاده می‌کنند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که روش‌های مختلفی جهت پی بردن به این موضوع وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید.شما می‌توانید با بهره‌گیری از این روش‌ها به‌راحتی شرایط اپل آیدی خود را بررسی کرده و درصورت سوءاستفاده دستگاه‌های دیگر، آن‌ها را مسدود کنید. همراه ما باشید تا در ادامه این مطلب آموزشی روش‌هایی را برای رفع این مشکل به شما ارائه دهیم.چند دستگاه به‌صورت هم‌زمان می‌توانند به یک اپل آیدی متصل شوند؟یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای استفاده از گوشی آیفون درنظر داشته باشید، بررسی تعداد دستگاه‌های متصل به اپل آیدی شما است. اپل آیدی همانند یک ایمیل برای شناسایی کاربران اپل استفاده می‌شود. در واقع شما می‌توانید پس ‌از خرید محصولات اپل این آیدی را در مراکز معتبر ایجاد کنید.

بازار

همان‌طور که گفتیم این آیدی برای شناسایی دستگاه‌های شما است. به همین دلیل این امکان وجود دارد که چندین دستگاه از اپل آیدی شما استفاده کنند. به‌طور مثال، گوشی آیفون و لپ‌تاپ مک‌بوک شما می‌توانند به‌طور هم‌زمان از یک اپل آیدی استفاده کنند.روش‌هایی برای فهمیدن دسترسی‌ها به اپل آیدی مانکته‌ای که در این جا وجود دارد این است که به‌غیر از شما افراد دیگری نیز می‌توانند به اپل آیدی متصل شوند. شما می‌توانید این افراد را شناسایی کرده و حتی دسترسی آن‌ها به اپل آیدی را مسدود کنید. برای این کار باید مراحلی ساده را طی کنید.برای این کار باید ابتدا گوشی آیفون یا آی‌پد خود را برداشته و سپس به بخش تنظیمات بروید. سپس در قسمت بالای صفحه روی اپل آیدی کلیک کنید. پس ‌از انجام این کار لیستی از دستگاه‌های متصل به اپل آیدی به شما ارائه می‌شود. می‌توانید روی هرکدام از آن‌ها کلیک کرده و گزینه Remove From Account را بزنید تا دسترسی به اپل آیدی مسدود شود.چگونه دستگاه‌های متصل به اپل آیدی را در مک‌بوک حذف کنیم؟روشی که در قسمت قبلی با هم بررسی کردیم روشی است که تنها روی سیستم‌عامل IOS و آیفون و آی‌پد قابل ‌استفاده است. اگر آیفون یا آی‌پد ندارید و می‌خواهید لیست دستگاه‌هایی که به اپل آیدی شما متصل هستند را مشاهده کنید، پیشنهاد می‌شود که از مک‌بوک برای این کار کمک بگیرید.برای انجام این کار به بخش تنظیمات مک‌بوک رفته و در قسمت System Preferences روی Apple ID کلیک کنید. در این قسمت قادر هستید در سمت چپ لیست دستگاه‌های متصل به اپل آیدی را مشاهده کنید. می‌توانید روی هرکدام از دستگاه‌ها کلیک کرده و در قسمت اصلی صفحه روی Remove From Account کلیک کنید.

بررسی اطلاعات اپل آیدی به‌صورت آنلایندر صورتی‌که پس‌از خرید قسطی گوشی اپل به‌دنبال بررسی اطلاعات اپل آیدی آن هستید، می توانید کار را به‌صورت آنلاین انجام دهید. برای انجام این کار می توانید به وب‌سایت رسمی اپل و بخش اپل آیدی به آدرس appleid.apple.com مراجعه کنید. سپس می‌توانید در این بخش وارد حساب خود شده و اطلاعات اپل آیدی را مشاهده کنید.مشاهده گوشی‌ها و دستگاه‌های متصل به Apple IDدر صورتی‌که می‌خواهید به‌صورت آنلاین گوشی‌ها و دستگاه‌های متصل به اپل آیدی خود را مشاهده کنید، باید ابتدا به وب‌سایت رسمی اپل و آدرسی که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم مراجعه کنید. سپس باید روی گزینه Sign in کلیک کرده و اطلاعات اپل آیدی خود را وارد کنید.پس ‌از انجام این کار می‌توانید اطلاعات کاملی از اپل آیدی خود را در صفحه بازشده مشاهده کنید. در صورتی‌که اطلاعات ناشناس در صفحه مشاهده کردید، می‌توانید آن را به‌راحتی تغییر دهید. تنها کافی ‌است روی گزینه Edit کلیک کنید. همچنین می‌توانید به بخش Devices مراجعه کرده و در صورت مشاهده دستگاه ناشناس روی گزینه Remove کلیک کنید.

مشاهده وب‌سایت‌ها و برنامه‌های متصل به Apple IDعلاوه ‌بر گوشی‌ها و دستگاه‌های متصل، می‌توانید وب‌سایت‌ها و برنامه‌هایی که به اپل آیدی شما متصل هستند را نیز مشاهده کنید. برای این کار باز هم می‌توانید از وب‌سایت رسمی اپل کمک بگیرید. مراحلی که در قسمت قبلی بررسی کردیم را طی کرده و به بخش Security بروید.سپس می‌توانید روی Manage Apps & Websites کلیک کرده و وب‌سایت‌هایی که از اپل آیدی شما استفاده می‌کنند را مشاهده کنید. می‌توانید در این بخش دسترسی هرکدام از این برنامه‌ها و سایت‌ها به اپل آیدی را قطع کنید. تنها کافی ‌است روی آن کلیک کرده و گزینه Stop Using Apple ID را انتخاب کنید.روش‌هایی برای جلوگیری از هک‌شدن آیفونبه‌ دلیل این‌‌که ازطرف شرکت Apple تحریم هستیم، برنامه‌های ایرانی با استفاده از پروفایل روی دستگاه اپل شما نصب می‌شوند. این موضوع می‌تواند در شرایطی مشکل‌ساز شده و باعث هک‌شدن آیفون شود. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید پروفایل‌های ناشناسی که اعتماد ندارید را حذف کنید.روشی برای حذف اپل آیدی اشخاص دیگر از گوشی آیفونیکی از مشکلاتی که ممکن است پس ‌از خرید گوشی اپل برای شما رخ دهد این است که مشاهده کنید اپل آیدی اشخاص دیگری روی آن قرار گرفته است. برای این کار تنها کافی‌است به بخش تنظیمات رفته و پس ‌از انتخاب Apple ID روی گزینه خروج از حساب یا همان Logout کلیک کنید.همچنین در صورتی‌که افراد دیگری هم به اپل آیدی شما متصل ‌شده باشند قابل حذف هستند. درصورتی‌که دستگاه‌های ناشناس به اپل آیدی متصل شدند، تنها کافی ‌است روی آن‌ها کلیک کرده و از اکانت خود حذف کنید. این کار در تمامی دستگاه‌های اپل قابل ‌انجام است.جمع‌بندییکی از مهم‌ترین کارهایی که برای کاربران محصولات اپل وجود دارد این است که همیشه امنیت اپل آیدی خود را کنترل کنند. اپل آیدی در واقع یک حساب برای شناسایی کاربران اپل است. می‌توان آن را مشابه اکانت گوگل برای دستگاه‌های اندرویدی دانست. شما می‌توانید با استفاده از این حساب به دستگاه‌های مختلف، وب‌سایت‌ها و برنامه‌های گوناگون متصل شوید.نکته مهمی که وجود دارد این است که در برخی از شرایط ممکن است افراد و دستگاه‌های ناشناس به اپل آیدی شما متصل ‌شده باشند برای رفع این مشکل راه‌حل‌هایی وجود دارد که در این مقاله تمامی آن‌ها را بادقت باهم بررسی کردیم. شما می‌توانید با بهره‌گیری از این روش‌ها امنیت حساب اپل خود را بیشتر کنید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

همچنین ببینید

پیام تبریک رهبر ملی مردم ترکمنستان به مسعود پزشکیان

پیام تبریک رهبر ملی مردم ترکمنستان به مسعود پزشکیان

ايسنا : رهبر ملی مردم ترکمن و رئیس مصلحت خلق ترکمنستان در پیامی به مسعود پزشکیان انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفت.