گوشی vivo Y03؛ ارزان ترین گوشی که یک اثر هنری با قیمتی ارزان محسوب می‌شود
گوشی vivo Y03؛ ارزان ترین گوشی که یک اثر هنری با قیمتی ارزان محسوب می‌شود

گوشی vivo Y03؛ ارزان ترین گوشی که یک اثر هنری با قیمتی ارزان محسوب می‌شود

شهر سخت افزار/ گوشی‌های ارزان قیمت معمولاً طراحی بدنه چندان دلچسب یا مشخصات قابل دفاعی ندارند ولی شاید گوشی ویوو وای 03 را باید از این قاعده مستثنی دانست. این شرکت چینی با معرفی گوشی vivo Y03 قابلیت‌های جالب توجهی را در دل یک محصول فوق ارزان قیمت جای داده که شاید تولید آن برای هر شرکتی میسر نباشد.ویوو طی ده سال گذشته همواره یکی از 5 شرکت بزرگ تولید کننده گوشی در دنیا بوده که در کشورهای مختلفی فعالیت گسترده‌ای دارد. این شرکت را بیشتر به ساخت محصولات زیبا با مشخصات قابل توجه و قیمت رقابتی می‌شناسند ولی به جرأت می‌توان گفت که گوشی vivo Y03 یکی از محصولاتی است که به سختی می‌توانید دستگاهی مانند آن پیدا کنید.

بازار

با دیدن ویوو Y03 بدون شک اولین ویژگی آن که برای شما جلب توجه خواهد کرد طراحی مینیمال و در عین حال زیبایی است که در پشت بدنه، ساختار دو دایره بزرگ برای سنسورهای دوربین را به رخ می‌کشد. کمیت دیگری که حس زیباشناسی شما در برخورد با گوشی vivo Y03 را برمی‌انگیزد، بافت بدنه آن با رنگ‌های مشکی فضایی و سبز نعنایی آن است. ساختار موجود با در نظر گرفتن حلقه حاشیه‌ای دوربین‌ها به رنگ طلایی در مدل مشکی فضایی رنگ و سبز براق در مدل نعنایی، در عین سادگی، زیبایی منحصر به فردی به این گوشی بخشیده است.در جلوی دستگاه اما امضای اصلی اکثر گوشی‌های ارزان قیمت یعنی ناچ قطره‌ای و حاشیه‌های نمایشگر عادی انتخاب شده تا بتوان این محصول را در یک قالب ساده و ارزان تولید کرد و به جای آن تمرکز زیادی بر مشخصات داخلی گوشی داشت.مشخصات فنی گوشی ویوو Y03در بخش سخت‌افزاری، ویوو از یک تراشه پردازشی نسبتاً قدرتمند Helio G85 برای این گوشی استفاده کرده است که البته فاقد قابلیت و توانایی برقراری ارتباط 5G است. با این حال ترکیب پردازنده داخلی با حافظه‌های رم از نوع LPDDR4X به ظرفیت‌های 4 و 6 گیگابایت و حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایتی (از نوع eMMC 5.1) به شما اجازه می‌دهد بتوانید لذت مطلوبی از شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های با گرافیک متوسط و وبگردی داشته باشید. اتفاق خوب دیگر امکان افزایش رم مجازی در این گوشی تا 4 گیگابایت است که به نوعی حافظه رم دستگاه را به 8 یا 10 گیگابایت افزایش داده و امکان باز کردن تعداد بسیار زیادی نرم‌افزار و ارتقای تجربه کاربری در کار با آنها را نیز فراهم خواهد کرد.در بخش نمایشگر، با یک پنل LCD به اندازه 6.56 اینچ و ابعاد 720 در 1612 پیکسل روبرو هستیم که به نرخ بروزرسانی 90 هرتز مجهز شده است. باید به این نکته اشاره کنیم که داخل ناچ قطره‌ای نمایشگر، سنسور دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی جای گرفته ولی وقتی به پشت دستگاه بیایید، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و یک دوربین اضافی (شاید برای زیبایی) با رزولوشن QVGA را برای عکاسی و فیلمبرداری تا نرخ 1080p خواهید داشت.

اتفاق مثبت دیگر در مورد این گوشی تجهیز آن به سیستم‌عامل اندروید 14 و رابط کاربری Funtouch OS 14 خود شرکت است که تلاش شده تا حد ممکن سریع بوده و کاربر در حین کار با آن به هیچ عنوان احساس در اختیار داشتن یک محصول ارزان قیمت را نداشته باشد.نکته بسیار خوب دیگری که در گوشی vivo Y03 باید ذکر شود، کسب استاندارد محافظت IP54 است که به مقاومت گوشی در برابر گرد و غبار و اسپری آب در همه جهات اشاره دارد. این بدان معناست که اگر از گوشی در روزهای برفی و بارانی و بیرون از منزل استفاده کنید جای هیچ نگرانی بابت آسیب دیدن آن وجود ندارد. باتری داخلی گوشی ویوو وای 03 ظرفیت قابل توجه 5000 میلی‌آمپر ساعتی داشته و با یک شارژر همراه 15 واتی شارژ می‌شود.قیمت و زمان عرضه گوشی vivo Y03اما همه موارد بالا را گفتیم تا به قیمت هیجان انگیز این گوشی برسیم. اگرچه این گوشی در فاز اول عرضه در کشور اندونزی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت ولی نکته بسیار جالب توجه این است که شرکت سازنده شروع قیمت آن برای نسخه 4/64 گیگابایتی را تنها 1،299،000 روپیه اندونزی اعلام کرده که مبلغی معادل 76 یورو یا 83 دلار است. مشتریان این محصول، برای نسخه 6/128 گیگابایتی آن نیز تنها کافیست 1،499،000 روپیه اندونزی پرداخت کنند که آن هم با نرخ تبادل روز ارز، به 96 دلار یا 88 یورو می‌رسد.عرضه گوشی با این مشخصات و قیمت زیر 100 دلار می‌تواند vivo Y03 را به محصولی با ارزش خرید بسیار بالا تبدیل کند که احتمالاً رقبای زیادی در بازار نخواهد داشت.

گوشی ویوو وای 03 از این هفته در بازار اندونزی عرضه خواهد شد و به احتمال فراوان حداکثر تا یک ماه دیگر در بازارهای جهانی نیز در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

همچنین ببینید

تهران خنک می‌شود یا گرما ادامه دارد؟/ گرم‌ترین نقطه استان تهران

تهران خنک می‌شود یا گرما ادامه دارد؟/ گرم‌ترین نقطه استان تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران از خنک شدن هوای تهران در هفته آتی خبر داد.