عصر جدید و برنامه جوانمردان ایرانغلامرضا فدایی
عصر جدید و برنامه جوانمردان ایرانغلامرضا فدایی

عصر جدید و برنامه جوانمردان ایرانغلامرضا فدایی

این سومین نوشته ای است که من در باره عصر جدید می نویسم. هر چه خواستم چیزی ننویسم راضی نشدم. در نوشته اول ضمن تمجید از برنامه عصر جدید آرزو کرده بودم کاش در زمینه علمی و فناوری هم چنین برنامه هایی تدارک شود. دومین نوشته در تمجید از خانمی بود که با دستهای هنرمند خود و با پاشیدن شن بر روی شیشه نقشه های هدفمند می کشید.کشور پر از توانمندی است، اما این نوع نگاه و تفکر است که خلاقیت ها را جهت می دهد. من ایران را دوست دارم و هر چه معرف ایران و ایرانی اصیل باشد را تقدیر می کنم.عصر جدید خلاقیت ها و توانمندیها را زنده کرد و در آن هر کس و هر گروه استعداد خویش را به نوعی نشان می دهد. برنامه های عصر جدید متنوع است و بسیاری از آنها تقلیدی است و شاید بهتر از آن را در خارج هم بتوان دید، اما برنامه جوانمردان ایران ممتاز و حاوی ویژگی های فراوانی بود.ایرانیت، سنت، دیانت، قوت، قدرت و شجاعت، خلاقیت، ابتکار، کار جمعی، اطاعت و مدیریت، اخلاق و معنویت، جوانمردی، گذشت و فتوت، سرعت در عین نظم و متانت، هوش و ذکاوت و دقت، سادگی و کم هزینه بودن، از ویژگی های برنامه گروه جوانمردان ایران بود. آدم یاد پیمان جوانمردان میافتد.خود نمایی در عین بزرگواری خیلی ارزشمند است. اگر چه این برنامه نمایش بود ولی امیدوارم که با اعتقاد قلبی و عزم راسخ بازیگران و مربیان آن توأم باشد. انتخاب نام برای این گروه خود حاوی پیامی برای ورزش ما است.معمولاً ورزش زورخانه ای یاد آور افراد پیش کسوت و مسن است اما این برنامه نشان داد که جوانان به خوبی می توانند داعیه دار این ورزش باشند.جوانمردی و فتوت و تأسی به مولای متقیان در شعار و عمل مبین پایبندی اخلاق در ورزش باستانی ماست.گذشت و ایثار در زمین خوردن پهلوان و رهبر گروه و با افتخار دست رقیب را بالا بردن به عنوان پیروز، درس آموز بوداین برنامه خلاقیت و ابتکار داشت چون ورزش زورخانه ای را تنوع بسیار بخشید و مهمتر اینکه ورزش زورخانه ای را با کشتی باستانی توأم کرده بود.ساده و کم هزینه بود و نشان می دهد که این ورزش با کمترین ابزار در همه جا می تواند اجرا شود.تقدیر مدیر برنامه از مربیان به این معنا است که در هیچ کاری نمی توان بدون راهنما و مربی به جایی رسید.امیدوارم که پیام معنوی این ورزش ملی و باستانی ما بتواند گسترش و استمرار یابد و به دیگران منتقل، و فراگیر و جهانگیر شود. توصیه که همه آن را ببینند و مسئولان ورزش کشور که در سایر ورزشها فراوان و گاهی بی حساب هزینه می کنند، بیشتر به آن توجه، و آن را به عنوان نماد ورزش ایران اسلامی به دنیا معرفی، و مربیانی شایسته و اخلاق مدار جهت آموزش به دنیا اعزام دارند تا پیام مردانگی و انسانیت مسلمان ایرانی را در قالب ورزش به دنیا عرضه کنند.

همچنین ببینید

ببینید | رونمایی از فضای داخلی و امکانات یک آپارتمان لوکس در شمال تهران با قیمت افسانه‌ای؛ خانه‌ای گران‌تر از قصرهای ستاره‌های هالیوود!

ببینید | رونمایی از فضای داخلی و امکانات یک آپارتمان لوکس در شمال تهران با قیمت افسانه‌ای؛ خانه‌ای گران‌تر از قصرهای ستاره‌های هالیوود!

ویدیویی پربازدید از ملکی در تهران با قیمت ۱۴۰میلیارد و متراژ ۲۲۰متر که مورد توجه قرار گرفت را ببینید. قیمت این خانه در شرایطی معادل 2.2 میلیون دلار تعیین شده که خانه دوآ لیپا یا کتی پری در آمریکا، چیزی نزدیک به 1.8 میلیون دلار است. / حاشیه پلاس