«پله» از کوچه‌های فقر تا فتح قله فوتبال
«پله» از کوچه‌های فقر تا فتح قله فوتبال

«پله» از کوچه‌های فقر تا فتح قله فوتبال

کم خبر/ چند نسل اخیر فوتبال را با مارادونا، بعدتر زیدان، رونالدینیو و اخیراً  کریس رونالدو و مسی می‌شناسند. دوربین‌های پیشرفته تلاش می‌کند هنرنمایی ساق‌های این فوق‌ستاره‌ها را ثبت کند. اما دنیای فوتبال یک اسطوره دارد که هم نماد برزیل است هم فوتبال قدیم، یعنی «پله».

پسر سیه‌چُرده‌ای که از کوچه‌های فقر شروع کرد، برای گذران زندگی خانواده کفش دیگران را واکس زد و خیلی زودتر از حدتصور تبدیل به یک قهرمان ملی شد. پله در 17 سالگی به‌ تیم ملی برزیل رسید، 18 ساله بود که در جام‌جهانی 1958 درخشید و گام‌به‌گام تا فتح قله فوتبال پیش‌رفت. در روزگاری که فوق‌ستاره‌هایی چون او در باشگاه‌های بزرگ اروپایی بازی نمی‌کردند، پله تمام دوران فوتبالش را در سانتوس بازی کرد و فقط دو سال پایانی یعنی 35 تا 37 سالگی به آمریکا رفت. لیگ‌های اروپایی هیچ‌وقت هنرنمایی او را ندیدند. تا 31 سالگی در تیم ملی برزیل بازی کرد. گینس رکورد بیشترین گل‌زده تاریخ را به‌ نام او ثبت کرده و فیفا او را یکی از دو بازیکن برتر تمام ادوار می‌داند. افسوس که از بازی‌های او تصاویر کمی مانده.

مستند «پله» با دوبله فارسی اختصاصی، با حضور خود او، شرحی است برای موفقیت‌های او، از کودکی و ظهور در جام‌جهانی، تا فتح جام 1970. از رنجی که زندگی بدون رویا، در فقر برای او رقم زد، تا گل‌های بی‌شماری که زد و او را تبدیل به بهترین دوران‌ها کرد. او تنها بازیکنی که سه جام‌جهانی را فتح کرده است. پله مدتی هم وزیر ورزش برزیل بود و سر این‌که خودش بهترین است یا مارادونا، با لیونل مسی کُری‌خوانی داشت. با تماشای این مستند مسیر موفقیت او را می‌بینید، بازی‌ها و مهارت‌های را و این‌که دیگران درباره‌اش چه گفتند.

>>> تماشای رایگان مستند با دوبله اختصاصی برای کاربران همراه

نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر کم خبرتان را به روز کنید.  نکته 2: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «کم خبر» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» کم خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:

با سریال «مارادونا، رویایی مقدس»، این نابغه را دوباره بشناسیم 1401/05/08 - 18:00

«من زلاتان هستم»، پرشور و مغرور 1401/05/06 - 21:00

بوکسوری که کشیش شد 1401/05/05 - 20:00

همچنین ببینید

سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به تهران

سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به تهران

مهر : «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از دیدار با «محمد اسلامی»، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در وین از برنامه خود برای سفر به ایران در آینده‌ نزدیک خبر داد.