۱۸۲ کشته در یک مسابقه فوتبال در اندونزی!

۱۸۲ کشته در یک مسابقه فوتبال در اندونزی!

کم خبر/ اتفاق تلخ در یک دیدار فوتبال در اندونزی سبب کشته شدن حداقل ۱۸۲ تن شده است.به گزارش ایسنا و به نقل از واشنگتن پست، در یکی از دیدارهای لیگ اندونزی شاهد اتفاق ناگوار بودیم. ماموران کنترل شورش در تلاش برای متفرق کردن هواداران از گاز اشک آور استفاده کردند و همین باعث شد که آنها تلاش کنند از یک درب خارج شوند و همین مساله منجر به ازدحام گسترده و در نتیجه خفگی هواداران زیادی در ورزشگاه شد.

نیکو افینتا، رئیس پلیس جاوای شرقی به خبرنگاران گفت که کشته‌شدگان هنگام خروج از ورزشگاه کانجوروهان در مالنگ دچار مشکلات تنفسی و خفگی شدند. او گفت که حداقل دو افسر پلیس در میان کشته‌شدگان هستند.افینتا گفت که دست‌کم ۳۴ نفر در محل حادثه و بسیاری دیگر در بیمارستان جان باختند.لیگ فوتبال اندونزی در پی این حادثه تعطیل شده است.

این حادثه پس از شکست ۳ بر ۲ آرما مقابل پرسبایا سورابایا رخ داد که در آن لحظه صدها هوادار به زمین حمله کردند و پلیس برای متفرق کردن این هواداران از گاز اشک آور استفاده کرد.فیلم‌ها نشان می‌داد که هواداران قبل از پراکنده شدن به سمت مرکز زمین حرکت می‌کردند و توسط افسران که باتوم و سپر ضد شورش داشتند مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.اگرچه این ازدحام یکی از مرگبارترین رویدادهای تلفات جمعی در یک بازی فوتبال در تاریخ این کشور بوده است ولی خشونت در مسابقات فوتبال در اندونزی رایج است و به همین خاطر ورزشگاه‌ها اغلب فقط به هواداران تیم میزبان اجازه حضور تماشاگر را می‌دهد.

همچنین ببینید

بایدن موفق به تماس تلفنی با ترامپ شد+ جزئیات

بایدن موفق به تماس تلفنی با ترامپ شد+ جزئیات

ایرنا : کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور با او درباره دومین سوء قصد نافرجام علیه وی گفت وگو کرده است.