۱+۳ داور ایرانی در جام ملت‌های آسیا
۱+۳ داور ایرانی در جام ملت‌های آسیا

۱+۳ داور ایرانی در جام ملت‌های آسیا

تسنیم/ کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در فاصله کمتر از چهار ماه تا آغاز مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا 2023، 74 داور را برای این بازی‌ها انتخاب کرده است که این تعداد، یک رکورد در تاریخ رقابت‌ها به شمار می‌رود.سایت AFC در این باره نوشت: 35 داور به همراه 39 کمک داور، شامل دو داور استندبای (رزرو) برای هر جایگاه از 18 کشور بر مبنای مهارت در مدیریت بازی، دانش فنی، آمادگی فیزیکی و عملکردی که در سطح قاره‌ای و جهانی از خود نشان داده‌اند، انتخاب کرده است. همچنین برای اولین بار، همه دیدارهای جام ملت‌های آسیا با سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) برگزار خواهد شد.کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اولین بار، داوران زن را برای قضاوت در جام ملت‌های آسیا برگزیده است. کاترین مارگارت جیسویز از استرالیا و یوشیمی یاماشیتا از ژاپن به‌عنوان داور و کیونگ‌مین کیم از کره جنوبی، به همراه ماکوتو بوزونو و نائومی تشیروگی از ژاپن به‌عنوان کمک داوران بانوی حاضر در مهمترین تورنمنت ملی فوتبال آسیا فعالیت خواهند کرد.علیرضا فغانی که به همراه عبدالرحمان قطری باتجربه‌ترین داور مسابقات محسوب می‌شود، برای سومین بار در جام ملت‌های آسیا قضاوت خواهد داشت. البته AFC، فغانی را به‌عنوان نماینده کشور استرالیا ذکر کرده و از ایران تنها نام موعود بنیادی‌فر در فهرست داوران وسط دیده می‌شود و سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم، کمک داوران ایرانی هستند که در مسابقات پرچم می‌زنند.هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از 22 دی تا 21 بهمن در کشور قطر برگزار می‌شود. برنامه دیدارهای تیم ملی ایران در مرحله گروهی این مسابقات به شرح زیر است:یکشنبه 24 دی 1402

بازار

ایران - فلسطین، ساعت 21، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتیجمعه 29 دی 1402هنگ‌کنگ - ایران، ساعت 21، ورزشگاه بین‌المللی خلیفهسه‌شنبه 3 بهمن 1402ایران - امارات، ساعت 18:30، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی

همچنین ببینید

واکنش روزنامه اصولگرا به برنامه دولت برای واردات خودرو

واکنش روزنامه اصولگرا به برنامه دولت برای واردات خودرو

جوان آنلاین : بعد از صدور مجوز برای افزایش قیمت برخی کالا‌های اساسی، نوبت به گرانی قیمت خودرو رسید. معاون اول رئیس‌جمهور در حالی فهرست اصلاح قیمت خودرو را تأیید کرده است که مردم به شدت از عملکرد خودروسازان شکایت دارند. از نحوه ثبت‌نام و توزیع خودرو گرفته تا خدمات پس از فروش خودرو‌های داخلی و مونتاژی همگی مورد نقد مردم است. حال در چنین شرایطی دولت چهاردهم از راه نرسیده، مجوز افزایش قیمت خودرو را صادر می‌کند. این اقدام دولت با ادعای اخیر وزیر اقتصاد که گفته است «همه بدانند اجازه انحصار در هیچ حوزه و صنعتی را نمی‌دهیم. همه صنایع باید با رقیب خارجی خود رقابت کنند. منافع ملت ایران در رقابت است» در تضاد است چراکه رفع انحصار صرفاً با واردات قطره‌چکانی خودرو اتفاق نمی‌افتد، بلکه نیاز به همت و خانه‌تکانی اساسی در صنعت خودرو دارد.