نکاتی برای پخت شیرینی خوشمزه یلدایی
نکاتی برای پخت شیرینی خوشمزه یلدایی

نکاتی برای پخت شیرینی خوشمزه یلدایی

خراسان/ 1 - اگر می‌خواهید شیرینی هایی با مقدار زیاد بپزید، فر را روی حرارت متوسط تنظیم کنید و آن ها را در مدتی طولانی بپزید.2- اگر روی شیرینی تان پخته شده ولی داخل آن خمیر مانده، یکی از دلایلش این است که حرارت فر زیاد بوده، یک تکه فویل را چندلایه کنید، روی شیرینی ها بگذارید و دوباره شیرینی ها را در فر قرار دهید. این کار باعث می‌شود خمیر وسط شیرینی هم بپزد.3- همیشه قبل از تهیه شیرینی و کیک در منزل، مواد  را آماده کنید،سپس پخت شیرینی را آغاز کنید.4- سعی کنید بهترین مواد اولیه را برای تهیه شیرینی و کیک آماده کنید.

5-  تخم مرغ وقتی زده می‌شود، قدرت نگهداری هوا را در خود دارد. بنابراین باعث می‌شود کیک یا شیرینی خوب پف کند.6-  از تخم مرغ سرد استفاده نکنید، بگذارید گرم شود؛ چون در غیر این صورت مجبورید زمان طولانی تری مخلوط را هم بزنید.

7- هیچ گاه در فر را قبل از این که سه چهارم از زمان پخت سپری شده باشد، باز نکنید؛ چون پف کیک می‌خوابد.8- نشانه کاملا پخته شدن کیک، این است که روی آن طلایی و خوب پف کرده باشد و تا حدودی از دور قالب فاصله گرفته باشد.9- قبل از شروع پختن شیرینی یا کیک، یک بار دستور پخت را بخوانید تا در وسط کار که مواد را مخلوط کرده اید،گیج نشوید و مایه و خمیر شیرینی خراب نشود.

همچنین ببینید

هشدار وزیر کشور  لبنان درباره اوضاع امنیتی/مقابله با هر گونه تحرک

هشدار وزیر کشور لبنان درباره اوضاع امنیتی/مقابله با هر گونه تحرک

خبرگزاری دانشجو : وزیر کشور لبنان ضمن حساس و خطرناک خواندن اوضاع امنیتی در این کشور از نیرو‌های امنیتی خواست که در اوج آمادگی باشند و هرگونه تحرک مشکوک را رصد و با آن مقابله کنند.