احتمال تشدید تحریم‌های اعمال شده توسط انگلیس علیه شهرک‌نشینان
احتمال تشدید تحریم‌های اعمال شده توسط انگلیس علیه شهرک‌نشینان

احتمال تشدید تحریم‌های اعمال شده توسط انگلیس علیه شهرک‌نشینان

دیوید لمی که در ماه ژوئیه (تیر) پس از پیروزی «حزب کارگر» در انتخابات، وزیر امور خارجه انگلیس شد، با بیان اینکه دولت جدید رویکرد مشابهی را مانند دولت قبلی این کشور درباره جنگ در غزه در پیش خواهد گرفت، افزود که احتمال وضع تحریم‌های بیشتر علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی وجود دارد.

وی نگرانی خود را از اقداماتی که به تشدید تنش‌ها دامن می‌زند، ابراز کرد و در این باره گفت که به شدت «نگران تنش‌های تحریک‌شده و رفتارهای تشدیدکننده» هستیم.

لمی نوشت: پیام من به اتباع بریتانیایی در لبنان این است که تا زمانی که گزینه‌های تجاری باقی است، لبنان را ترک کنند. تنش‌ها بالاست و ممکن است که اوضاع بسرعت وخیم شود.

وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد: کاملا واضح می‌گویم، «اگر مجبور به اقدام باشیم، اقدام خواهیم کرد و من به طور ویژه در حال مذاکره با شرکای خود در گروه هفت (G۷) و شرکای اروپایی در این زمینه هستم».

لمی ادامه داد: امروز تحریم‌های بیشتری [ علیه شهرک‌نشینان صهیونیستی] اعلام نمی‌کنم، اما این موضوع از نزدیک بررسی می‌شود و همان‌طور که انتظار دارید، من به شدت نگران هستم.

وزیر خارجه انگلیس پس از دیدار با همتایان فرانسوی، آمریکایی و ایتالیایی خود خواستار خروج فوری شهروندان بریتانیایی از لبنان شد.

آمریکا نیز در چند ماه گذشته در واکنش به تداوم خشونت‌ها و کشتار فلسطینی‌ها در کرانه باختری، تعدادی از شهرک‌نشینان اسرائیلی را تحریم کرده و اتحادیه اروپا پس از این اقدام آمریکا، تحریم‌هایی علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی که به طور مداوم به شهروندان فلسطینی در کرانه باختری حمله می‌کنند، وضع کرده است.

تحریم‌ها شامل انجمن شهرک‌نشینان اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی، فعالان خشونت طلب تزاو که مسوول جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه است و سازمان افراطی او لهاوا که برای پاکسازی قومی فلسطینی‌ها تبلیغ می‌کند، است.

پیش از این نیز انگلیس اعلام کرده بود که شخصیت‌ها و گروه‌های افراطی صهیونیست را به دلیل خشونت علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری تحریم کرده است.

همچنین ببینید

روزنامه خبرجنوب ۴۶ ساله شد/ همچنان استوار…

روزنامه خبرجنوب ۴۶ ساله شد/ همچنان استوار…

روزنامه خبرجنوب یکی از قدیمی ترین و پرشمارگان ترین روزنامه های کشور امروز یکشنبه اول مهرماه با انتشار شماره ۱۲ هزار و ۷۵۶ وارد سال ۴۶ انتشار شد.