ادعای واشنگتن درباره تلاش جلوگیری از جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله
ادعای واشنگتن درباره تلاش جلوگیری از جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله

ادعای واشنگتن درباره تلاش جلوگیری از جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله

جان کربی سخنگو و هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی تاکید کرد: برای جلوگیری از وقوع یک جنگ همه‌جانبه میان اسرائیل و حزب‌الله از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم. جان کربی با بیان اینکه کاخ سفید معتقد است هنوز امکان دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک برای جلوگیری از وقوع یک جنگ همه‌ جانبه میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله وجود دارد، اظهار کرد: ما معتقدیم (رژیم) اسرائیل به جز جنگ با حزب‌الله و گشودن یک جبهه جدید در شمال، راه‌های بهتری برای بازگرداندن امنیت به مرز با لبنان و بازگرداندن شهرک‌نشین‌ها به خانه‌های‌ خود در این منطقه در پیش رو دارد.

این اظهارات کربی در حالی است که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیش تر در گزارشی اعلام کرد که دولت آمریکا از حمله (رژیم) اسرائیل به لبنان حمایت کرده ولی نسبت به خطر افزایش و گسترش تنش‌ها هشدار داده است.

براساس اعلام این رسانه صهیونیست دولت بایدن به رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که مایل به حمایت از عملیات پیشدستانه یا هر اقدامی که به جنگ فراگیر  منجر شود، نیست.شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: دولت آمریکا نیاز (رژیم) اسرائیل به پاسخ دادن به حملات حزب الله را درک کرده است ولی ترجیح می‌دهد اسرائیل پاسخ ندهد.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی که از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۶ مهر ۱۴۰۲) ضربات سنگینی را به صورت روزانه از حزب‌الله لبنان دریافت کرده است، برای جبران این شکست در اقداماتی کور، غیرنظامیان در جنوب این کشور را هدف قرار می‌دهد.

حزب‌الله لبنان نیز حملات به غیرنظامیان لبنانی را بی‌پاسخ نگذاشته و در واکنش به این جنایات حملات خود به شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال اراضی اشغالی و همچنین مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه را تشدید کرده است.

از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.

مقام‌های رژیم صهیونیستی برای فرار از شکست‌های خود در کرانه باختری و نوار غزه و ناتوانی مقابله با عملیات حزب الله، تهدید به حمله زمینی به لبنان کرده‌اند.

همچنین ببینید

شهادت یکی از اعضای حزب‌الله تایید شد

شهادت یکی از اعضای حزب‌الله تایید شد

ایرنا : شهادت یکی از اعضای حزب‌الله لبنان به نام «محمود حسین سعد» تایید شد.