ضربه سنگین مرسدس بنز به اقتصاد آلمان
ضربه سنگین مرسدس بنز به اقتصاد آلمان

ضربه سنگین مرسدس بنز به اقتصاد آلمان

شرکت خودروسازی مرسدس بنز پیش‌بینی مالی خود را برای سال کاهش داد زیرا این سازنده خودروهای لوکس به وخامت سریع تجارت خود در چین اشاره کرد و این آخرین ضربه به بخش صنعتی آلمان است.

طبق بیانیه، خودروهای مرسدس بنز انتظار دارند بازدهی تعدیل شده فروش آن بین ۷.۵ تا ۸.۵ درصد باشد، در حالی که پیش‌بینی قبلی ۱۱ درصد بود. گروه مرسدس بنز اعلام کرد که انتظار می‌رود درآمد قبل از بهره و مالیات در حال حاضر به میزان قابل توجهی کمتر از سطح سال قبل باشد.

این شرکت اعلام کرد که این به دلیل وخامت بیشتر محیط اقتصادی و عمدتا در چین بود. رشد تولید ناخالص داخلی در چین در بحبوحه مصرف ضعیف تر و همچنین ادامه رکود در بخش املاک و مستغلات، شتاب بیشتری را از دست داد. این موضوع بر حجم کلی فروش در چین، تأثیر گذاشت.

فولکس‌واگن، بزرگ‌ترین خودروساز قاره، به دلیل تاخیر در تقاضا، برای اولین‌بار کارخانه‌های داخلی خود را در آلمان تعطیل می‌کند.

تضعیف فروش خودروهای رده بالا، برای مرسدس، ضربه‌ای به راهبرد لوکسی است که قرار است به تامین مالی انتقال آن به آینده تمام الکتریکی کمک کند. چین، کشوری که این خودروساز سهم نسبتاً بالایی از لوکس‌ترین وسایل نقلیه خود را به فروش می‌رساند، به عنوان الگویی در نظر گرفته می‌شد که این شرکت می‌توانست در جاهای دیگر تکرار کند.

بلومبرگ  گزارش کرد با این حال، جدیدترین خودروهای الکتریکی این شرکت با واکنش ضعیف مصرف‌کنندگان در اقتصاد قدرتمند آسیا مواجه شده است. در همین حال، مشتریان جوان‌تر در چین به‌طور فزاینده‌ای به برندهای داخلی روی می‌آورند که تصور می‌شود فناوری‌های دیجیتال و سرگرمی خودروهای پیشرفته‌تری نسبت به برندهای آلمانی ممتاز مانند مرسدس بنز را دارند.

همچنین ببینید

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

امروز قیمت دلار در صرافی ملی ایران در جریان معاملاتی که داشت بر مدار ثبات حرکت کرد و ۴۹,۴۷۵ (چهل و نه هزار و چهارصد و هفتاد و پنج تومان) نرخ گذاری و معامله شد.