زمان طلایی تزریق واکسن آنفولانزا را از دست ندهید/ هشدار به گروه‌های پر خطر
زمان طلایی تزریق واکسن آنفولانزا را از دست ندهید/ هشدار به گروه‌های پر خطر

زمان طلایی تزریق واکسن آنفولانزا را از دست ندهید/ هشدار به گروه‌های پر خطر

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: توصیه ما تزریق واکسن آنفلوانزا در گروه‌های پرخطر در زمان طلایی است.

بابک عشرتی افزود: در کشورهای نیمکره شمالی از جمله ایران، موارد آنفلوانزا از اواسط مهرماه شروع می‌شود و این روند افزایشی تا اواسط اسفند ماه ادامه دارد، البته پارسال شاهد افزایش موارد آنفلوانزا از اواخر شهریور بودیم.

وی افزود: توصیه وزارت بهداشت این است که گروه‌های پرخطر شامل نیروهای درمانی به خصوص در بخش‌های عفونی، ویژه و اورژانس، افراد بالای ۶۰ سال، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای مانند سرطان، دیابت و پرفشاری خون، بیماران پیوندی، بیماران مصرف کننده داروهای تضعیف کننده ایمنی بدن و زنان باردار، واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

عشرتی با اشاره به زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوانزا بیان کرد: زمان طلایی تزریق واکسن از نیمه شهریور تا اواسط مهر است، اما بر اساس تحقیقات انجام شده افراد پرخطر حتی تا اواسط بهمن ماه می‌توانند واکسن را تزریق کنند. باید توجه داشت که اثر محافظتی و ایمنی واکسن ۱۰ تا ۱۵ روز پس از تزریق در بدن فرد ایجاد می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: توزیع واکسن آنفلوانزا در این استان از نیمه شهریور آغاز و به مرور ادامه دارد.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه تب، بدن درد و سرفه از علائم آنفلوانزاست، گفت: تاکید داریم، مبتلایان تا زمانی که تب قطع نشده در فضاهای پر تجمع و محل کار حضور پیدا نکنند، همچنین فرد مبتلا هنگام صحبت با سایر افراد از ماسک استفاده کند، باید توجه داشت که شست و شوی دست‌ها در پیشگیری از بیماری‌هایی مانند آنفلوانزا بسیار تأثیرگذار است.

عشرتی اظهار کرد: با توجه به اینکه واکسن نیروهای درمان و تعدادی از مادران باردار تحت پوشش شبکه بهداشتی در کشور را معاونت بهداشت تأمین می‌کند، تعدادی واکسن تأمین و بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع شده است.

 

همچنین ببینید

قیمت دلار مبادله‌ای امروز دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳/ افزایش قیمت

قیمت دلار مبادله‌ای امروز دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳/ افزایش قیمت

امروز قیمت دلار مبادله ای بالا رفته است و به ۴۹,۵۶۹ (چهل و نه هزار و پانصد و شصت و نه ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۰۴ درصدی داشته است.