ورود نخستین گروه از عمره‌گزاران ایرانی به مکه
ورود نخستین گروه از عمره‌گزاران ایرانی به مکه

ورود نخستین گروه از عمره‌گزاران ایرانی به مکه

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی حج، عمره‌گزار ایرانی که ۲۸ شهریور ماه از فرودگاه بین‌المللی تهران عازم عربستان شده بودند پس از پنج روز اقامت در مدینه و زیارت مزار پیامبر (ص)، احرام‌بسته لباس سفید احرام را بر تن کرده و راهی مکه مکرمه شدند.

این از استان‌های کرمانشاه و تهران بودند. این عمره‌گذاران در مسجد شجره محرم شده و راهی مکه شدند. پیش از آنها گروهی از زائران کردستانی از ایران وارد مکه شده بودند.

سخنگوی ایران ایر خبر داد که اولین پرواز زائران حج عمره فردا صبح از فرودگاه امام خمینی انجام خواهد شد.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می‌شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می‌روند.

مسجد شجره، پس از مسجدالنبی، یکی از بزرگترین و زیباترین مساجد مدینه است. این مسجد در حال حاضر ۲۶ هزار مترمربع زیربنا دارد که با احتساب امکانات جانبی، مساحت آن به ۹۰ هزار مترمربع می‌رسد.

نماینده ولی فقیه حج و زیارت اعلام کرد که سفرهای عمره از ۲۸ شهریور دوباره برقرار می‌شود.

در این دور از اعزام‌های عمره، زائران پنج روز در مدینه اقامت دارند و در این مدت به زیارت مسجدالنبی و مرقد پیامبر (ص)، قبرستان بقیع و دیگر اماکن تاریخی و زیارتی این شهر می‌روند.

با انتقال نخستین کاروان‌های عمره از مدینه به مکه، از این پس، هر روز حدود ۵۰۰  زائر ایرانی پس از اقامت ۵ روزه در شهر پیامبر (ص)، با پوشیدن لباس سفید احرام به سوی مسجدالحرام در مکه خواهند رفت.

قرار است در مرحله نخست اعزام‌های عمره حدود ۹۰ هزار زائر ایرانی با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) ظرف سه ماه آینده به عربستان منتقل شوند. سفر این زائران ۱۰ روزه خواهد بود.

بر اساس اعلام قبلی سازمان حج و زیارت قرار است در موسم عمره ۱۴۰۳ حدود ۱۷۰ هزار زائر ایرانی راهی عربستان شوند و در صورت اختصاص پروازهای بیشتر این تعداد افزایش یابد.  

همچنین ببینید

عکس | تقدیر از یک رئیس ایرانی در چین

عکس | تقدیر از یک رئیس ایرانی در چین

مجمع عمومی اتحادیه ژیمناستیک آسیا با حضور زهرا اینچه‌درگاهی در چین برگزار شد که در این مراسم از فدراسیون ایران تقدیر شد.