اردوغان: فرصتی بزرگ برای صلح در قفقاز جنوبی به وجود آمده است
اردوغان: فرصتی بزرگ برای صلح در قفقاز جنوبی به وجود آمده است

اردوغان: فرصتی بزرگ برای صلح در قفقاز جنوبی به وجود آمده است

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در جریان سفر خود به ایالات متحده و حضور در مرکز استقرار نمایندگی‌های دیپلماتیک ترکیه موسوم به «خانه ترک» در نیویورک اظهار کرد، فرصتی بزرگی برای صلح در منطقه قفقاز جنوبی ظهور یافته است. به نوشته وبگاه «آذر نیوز»، اردوغان در ضمن این بازدید با اشاره به روند صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان متذکر شد این ۲ کشور می‌توانند در ادامه تعاملات خود ثبات و صلح دائمی را در منطقه موجب شوند. اردوغان همچنین بیان کرد، ترکیه در حال گسترش دادن نفوذ خود در مناطق مختلف به موجب موضع «سازنده‌»اش در حوزه بالکان و ابتکارات دیپلماتیکش در غرب آسیا است. اردوغان که روز شنبه به منظور شرکت در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل وارد ایالات متحده شد قرار است در هفته جاری سخنرانی خود در این مجمع را ایراد کند. رئیس جمهور ترکیه با حضور در مرکز «خانه ترک» در نیویورک با استقبال جامعه‌ ترک‌ها مواجه شد. این ارزیابی اردوغان درباره وضعیت منطقه جنوب قفقاز در حالی مطرح شد که «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان در جریان سخنرانی در نخستین جلسه مجلس ملی این کشور گفت: «برنامه برخی از کشورهای غربی برای قرار دادن ارمنستان مقابل کشور ما مشخص و آشکار است.» علی‌اف ادامه داد: «ما مرز خود را تقویت می‌کنیم چون هرگونه اقدام تحریک آمیز از سوی ارمنستان در هر زمانی ممکن است رخ دهد. طرف ارمنستانی دارد به شدت مسلح می‌شود و رزمایش‌هایی با کشورهای خارجی و قدرت‌های بزرگ انجام می‌دهد. کشورهای غربی سلاح و مهمات به ارمنستان ارسال می‌کنند.» 310310 به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در جریان سفر خود به ایالات متحده و حضور در مرکز استقرار نمایندگی‌های دیپلماتیک ترکیه موسوم به «خانه ترک» در نیویورک اظهار کرد، فرصتی بزرگی برای صلح در منطقه قفقاز جنوبی ظهور یافته است.به نوشته وبگاه «آذر نیوز»، اردوغان در ضمن این بازدید با اشاره به روند صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان متذکر شد این ۲ کشور می‌توانند در ادامه تعاملات خود ثبات و صلح دائمی را در منطقه موجب شوند.اردوغان همچنین بیان کرد، ترکیه در حال گسترش دادن نفوذ خود در مناطق مختلف به موجب موضع «سازنده‌»اش در حوزه بالکان و ابتکارات دیپلماتیکش در غرب آسیا است.اردوغان که روز شنبه به منظور شرکت در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل وارد ایالات متحده شد قرار است در هفته جاری سخنرانی خود در این مجمع را ایراد کند. رئیس جمهور ترکیه با حضور در مرکز «خانه ترک» در نیویورک با استقبال جامعه‌ ترک‌ها مواجه شد.این ارزیابی اردوغان درباره وضعیت منطقه جنوب قفقاز در حالی مطرح شد که «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان در جریان سخنرانی در نخستین جلسه مجلس ملی این کشور گفت: «برنامه برخی از کشورهای غربی برای قرار دادن ارمنستان مقابل کشور ما مشخص و آشکار است.»علی‌اف ادامه داد: «ما مرز خود را تقویت می‌کنیم چون هرگونه اقدام تحریک آمیز از سوی ارمنستان در هر زمانی ممکن است رخ دهد. طرف ارمنستانی دارد به شدت مسلح می‌شود و رزمایش‌هایی با کشورهای خارجی و قدرت‌های بزرگ انجام می‌دهد. کشورهای غربی سلاح و مهمات به ارمنستان ارسال می‌کنند.»

همچنین ببینید

نشست بررسی تحولات قفقاز جنوبی در خبرآنلاین
                ببینید | خاطره جالب سفیر اسبق ایران درباره کمک به ارمنستان در زمان حمله روسیه به گرجستان

نشست بررسی تحولات قفقاز جنوبی در خبرآنلاین ببینید | خاطره جالب سفیر اسبق ایران درباره کمک به ارمنستان در زمان حمله روسیه به گرجستان

سیدعلی سقائیان سفیر سابق ایران در آذربایجان و ارمنستان در نشست تخصصی بررسی تحولات قفقاز جنوبی در خبرآنلاین به ماجرای کمک مهم ایران به ارمنستان در جریان جنگ روسیه و گرجستان اشاره کرد.