آمریکا از شهروندانش خواست که لبنان را ترک کنند
آمریکا از شهروندانش خواست که لبنان را ترک کنند

آمریکا از شهروندانش خواست که لبنان را ترک کنند

میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: ما از هر شهروند آمریکایی (در لبنان) می‌خواهیم این کشور را ترک کند و به توصیه‌هایی که ما ارائه می‌دهیم توجه کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از شهروندان آمریکایی در لبنان همچنین خواست: در وب‌سایت وزارت خارجه آمریکا ثبت نام کنند. میلر گفت: ما در مورد پروازهای موجود با آنها تماس خواهیم گرفت و با آنها همکاری خواهیم کرد تا بتوانند هزینه پرواز را پرداخت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که آمریکا از از موافقت سیدحسن نصرالله با آتش‌بس در لبنان پیش از شهادت اطلاعی نداشته است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توصیه خود به آمریکایی‌ها در لبنان همچنین افزود: ما در تلاش برای رزرو صندلی برای شهروندان آمریکایی هستیم.

او اضافه کرد: ما درحال سازماندهی پروازهای اضافی به خارج از بیروت هستیم و به شهروندان آمریکایی برای انتقال به مکان های امن تر در لبنان وام ارائه می دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرده بود حدود ۶ هزار آمریکایی از دولت این کشور خواسته اند تا برای خروج از لبنان اقدام کند.

میلر اعلام کرده بود: "آمریکا در حال همکاری با شرکت های هواپیمایی است تا پروازهای اضافی برای شهروندان آمریکایی فراهم کند، و امیدواریم در چند روز آینده این شرایط فراهم شود. "

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در حال گفتگو با اسرائیل درباره واکنش این رژیم به ایران در قبال پاسخ موشکی تهران به تل آویو است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: مانند اقداماتی که اغلب در این مواقع انجام می‌دهیم، از شهروندان آمریکایی که در لبنان هستند خواسته ایم برای کسب اطلاعات و به ویژه برای اطلاع از نحوه خروج از لبنان در وزارت امور خارجه ثبت نام کنند و ما هر اطلاعاتی را که می‌توانیم در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

به گفته او، این افراد به دنبال اطلاعات هستند. آنها به دنبال گزینه هستند. تعدادی از شهروندان آمریکایی در لبنان زندگی می کنند که سال ها در این کشور حضور داشته اند و ممکن است نخواهند لبنان را ترک کنند.

همچنین ببینید

حملات شدید اسرائیل به ضاحیه بیروت/ هدف ترور سید هاشم صفی‌الدین بوده؟

حملات شدید اسرائیل به ضاحیه بیروت/ هدف ترور سید هاشم صفی‌الدین بوده؟

ایرنا : منابع محلی لبنانی از ادامه حملات پی در پی جنگنده‌های اسرائیلی به حومه جنوبی بیروت خبر می دهند.