اتهام‌زنی استارمر درباره عملیات وعده صادق ۲ / انگلیس: ایران و اسرائیل خویشتنداری کنند
اتهام‌زنی استارمر درباره عملیات وعده صادق ۲ / انگلیس: ایران و اسرائیل خویشتنداری کنند

اتهام‌زنی استارمر درباره عملیات وعده صادق ۲ / انگلیس: ایران و اسرائیل خویشتنداری کنند

نخست وزیر انگلیس بار دیگر پاسخ مشروع ایران به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم اما تصریح کرد: اکنون همه طرف ها باید از لبه پرتگاه فاصله‌ بگیرند و برای خویشتن داری شجاعت به خرج دهند.

کی‌یر استارمر روز دوشنبه طی سخنانی در مجلس عوام انگلیس ادعا کرد: در حالی که خاورمیانه به لبه پرتگاه نزدیک می‌شود و خطر بسیار واقعی یک جنگ منطقه ای وجود دارد، ایران هفته گذشته تصمیم گرفت که به اسرائیل (فلسطین اشغالی) حمله کند. تمام نمایندگان مجلس در محکومیت کامل این حمله با من همراه هستند.

وی با نادیده گرفتن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی که منجر به ایجاد بی‌ثباتی و تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا شده است مدعی شد: ما از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر تجاوزهای ایران مطابق با قوانین بین المللی حمایت می کنیم. زیرا بگذارید خیلی واضح بگوییم که این یک اقدام دفاعی از سوی ایران نبود. بلکه اقدام تجاوزکارانه و تشدید تنش در پاسخ به مرگ یک رهبر تروریست بود. این حمله، یک بار دیگر نقش بد ایران را در منطقه آشکار کرد.

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که آمریکا متعهد به موجودیت اسرائیل است و از حق دفاع اسرائیل از خود حمایت می کند.

نخست وزیر انگلیس ادامه داد: اشتباه نکنید، منطقه نمی تواند یک سال دیگر از این وضعیت را تحمل کند. غیرنظامیان از هر طرف رنج های زیادی را متحمل شده اند. اکنون همه طرف ها باید از لبه پرتگاه فاصله بگیرند و برای خویشتن داری شجاعت به خرج دهند.

وی تاکید کرد: هیچ راه حل نظامی برای این چالش ها وجود ندارد، بنابراین ما باید تلاش های دیپلماتیک خود را بیشتر کنیم.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ برابر با اول اکتبر ۲۰۲۴ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی، با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین های اشغالی مورد هدف قرارداد.

این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد، چنانچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

کشورهای غربی حامی اسرائیل در اولین ساعات عملیات نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، حمایت فوری خود را از این رژیم اعلام کردند. بر اساس گزارش‌ها، نخست وزیر انگلیس در شب عملیات ایران، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر صهیونیستی تماس گرفت و همبستگی لندن با تل آویو را تکرار کرد. وی همان شب در نشست خبری عملیات ایران را محکوم و اعلام کرد که لندن در کنار تل‌آویو ایستاده است.

جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونسیتی را مورد هدف قرار داده است.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه هشدار داد: اگر رژیم صهیونیستی درصدد اقدام تلافی‌جویانه برآید، پاسخ ما شدیدتر خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران به دنبال تشدید تنش و جنگ نیست اگرچه از جنگ هراسی ندارد.

همچنین ببینید

تمدید لغو پروازهای شرکت هواپیمایی فرانسه به تل آویو + جزئیات

تمدید لغو پروازهای شرکت هواپیمایی فرانسه به تل آویو + جزئیات

مهر : لغو پروازهای شرکت هواپیمایی فرانسه به تل آویو تا ۲۴ مهر ماه تمدید شد.