این کشور ارسال سلاح به رژیم اسرائیل را ممنوع کرد
این کشور ارسال سلاح به رژیم اسرائیل را ممنوع کرد

این کشور ارسال سلاح به رژیم اسرائیل را ممنوع کرد

دولت آلمان امروز دوشنبه اعلام کرد که ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کرده ولی این تصمیم عمومی نخواهد بود.

آناتولی گزارش داد، کریستین هافمن معاون سخنگوی دولت آلمان به خبرنگاران گفت که تصمیم برای ارسال تسلیحات آلمان به اراضی اشغالی همیشه در هر مورد جداگانه گرفته می‌شود، اما تصمیمی برای تحریم عمومی صادرات تسلیحات به اسرائیل وجود ندارد.

وی گفت که در این تصمیم درخواست فرانسه مورد توجه قرار گرفته است ولی به طور کلی صادرات سلاح به رژیم اسرائیل متوقف نمی‌شود.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز شنبه خواستار توقف ارسال تسلیحات به سرزمین های اشغالی شد.

نخست وزیر انگلیس با نادیده گرفتن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی که منجر به ایجاد بی‌ثباتی و تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا شده است مدعی شد: ما از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر تجاوزهای ایران مطابق با قوانین بین المللی حمایت می کنیم.

خبرگزاری رویترز پیشتر گزارش داده بود که وکلای حقوق بشر در آلمان از دادگاه برلین خواستند تصمیم دولت این کشور را درباره ارسال سه هزار سلاح ضد تانک به رژیم اسرائیل تعلیق کند.

به نوشته پولیتیکو، این شکایت ها به دلیل اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض حقوق بشر و هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه، ارائه شده اند.

ماه گذشته، تارنمای تحقیقاتی «دیسکلوز و مارساکتو» (Disclose and Marsactu) نیز گزارش داد که در ماه اکتبر (مهر)، پاریس قطعات لازم برای انتقال مسلسل را که می تواند در غزه استفاده شود، به رژیم اسرائیل فروخته است.

پولیتیکو نوشت: هفته گذشته سازمان های مردم نهاد سه شکایت مختلف را در دادگاه اداری پاریس تهیه کردند.

همچنین ببینید

رد پای دلال سلاح از قلب قاره سیاه تا خاورمیانه

رد پای دلال سلاح از قلب قاره سیاه تا خاورمیانه

اقتصادنیوز : دلال روسی سلاح که به «تاجر مرگ» نیز معروف است، تقریباً دو سال پیش به ازای آزادی بریتنی گریر، ستاره بسکتبال آمریکایی از زندان ایالات متحده آزاد شد و تلاش دارد تا میانجیگری ارسال تسلیحات سبک به یمن را اجرایی کند.