بادوام ترین خودروهای جهان– قسمت دوم
بادوام ترین خودروهای جهان– قسمت دوم

بادوام ترین خودروهای جهان– قسمت دوم

اسب بخار/ اگر شما در بازار به دنبال خودرویی باشید که راحت و بدون دردسر تا ۲۰۰,۰۰۰ مایل (۳۲۰,۰۰۰ کیلومتر) کار کند، بهتر است نگاهی به این فهرست بیاندازید.وب سایتiSeeCars  اخیراً در یک مطالعه، فهرستی از بادوام ترین خودروهای جهان را تهیه کرده است که بیش تر از دیگر مدل ها، کارکردهای بالا را تجربه می کنند. برای سنجش بهتر، کارشناسان این وب سایت بیش از ۱۱٫۸ میلیون دستگاه خودرو فروخته شده در سال ۲۰۲۰ و میزان مسافت پیموده شده آن ها را رصد کرده اند. اگرچه این پژوهش به معنای تضمین مطلق کیفیت خودروهای نام برده نخواهد بود، اما معیاری جالب برای طرفداران خودروهای جان سخت است. همچون سال های گذشته، برند تویوتا بخش قابل توجهی از این فهرست را تصرف کرده است. همچنین امسال برخلاف قبل، نام یک سدان هم در میان انبوه کراس اوورها و پیکاپ های فهرست به چشم می خورد. هوندا ریج لاین و جمس یوکان، از جمله بازندگان رقابت امسال هستند که نتوانستند یکی از ۱۰ جایگاه برتر این رتبه بندی را تصاحب کنند.در قسمت اول این مقاله، رتبه های دهم تا ششم را معرفی کردیم. در این قسمت، به سراغ پنج رتبه نخست فهرست بادوام ترین خودروهای جهان رفته ایم.

بادوام ترین خودروهای جهان– قسمت اول

رتبه پنجم: تویوتا فور رانرفور رانر یک SUV به تمام معنا با قابلیت اطمینان بالاست. فور رانر به سبک SUVهای واقعی، بر روی یک شاسی مستقل طراحی شده است و با موتور قدرتمند V6 عرضه می شود. این خودرو که سال گذشته در مقام هشتم جای داشت، امسال به رتبه پنجم صعود کرده است. بررسی ها نشان می دهد که ۴٫۱ درصد از خریداران فور رانر، این خودرو را بیش از ۲۰۰,۰۰۰ مایل می رانند.

رتبه چهارم: فورد اکسپدیشنبله این شما و این هم یک SUV سایز بزرگ دیگر که نزد مالکانش بسیار محبوب است. اکسپدیشن بزرگ ترین شاسی بلند موجود در سبد فعلی محصولات فورد به حساب می آید. ۴٫۹ درصد از خریداران اکسپدیشن، معمولاً بیش از ۲۰۰,۰۰۰ مایل با آن رانندگی می کنند.

رتبه سوم: شورولت سابربنشورولت سابربن را می توان نسخه اقتصادی جمس یوکان ایکس لارج نامید. دقیقاً نسبت میان این دو مانند نسبت شورولت تاهو و جمس یوکان است. سابربن امسال با ارتقای رتبه مواجه شد و به مقام سوم دست یافت. میانگین ۵٫۱ درصدی از مالکانی که فراتر از ۲۰۰,۰۰۰ مایل با این خودرو سفر می کنند، عددی قابل توجه به شمار می رود.

رتبه دوم: تویوتا سکویاسکویای بزرگ معمولاً زیر سایه لندکروزر قرار می گیرد. حتا مدل کوچک تر فور رانر هم فروش بیش تری از سکویا دارد، اما باید قبول کرد که سکویا، شاسی بلندی تنومند و قابل اعتماد است. سکویا در این فهرست توانسته رقبای آمریکایی خود را کنار بزند و ثابت کند که برند تویوتا، سازنده بادوام ترین خودروهای دنیاست. با میانگین ۱۱٫۲ درصدی، می توان دریافت که میزان وفاداری مالکان سکویا به این خودرو نسبت به رقبایی همچون اکسپدیشن، از دو برابر هم بیش تر است.

رتبه اول: تویوتا لندکروزرلندکروزر میراث دار تاریخچه ای پرافتخار است و از نام آن همواره به عنوان یکی از جان سخت ترین چهار چرخ های روی کره زمین یاد می شود. نتایج حاصل از مطالعات هم همین را می گویند. این SUV جسور توانست با اقتدار کامل، تمام رقبای هم خون و غیر هم خون خود را پشت سر بگذارد. نزدیک به ۱۶٫۳ درصد از مالکان لندکروزر به نگه داشتن اتومبیل خود علاقه مندند و مسافتی بیش از ۲۰۰,۰۰۰ مایل با آن می پیمایند. این میانگین نسبت به سال ۲۰۲۰، که ۱۵٫۷ درصد بود، رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

همچنین ببینید

رگبار‌های پراکنده در راه این استان‌ها

رگبار‌های پراکنده در راه این استان‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان : در ۵ روز آینده نقاطی از شرق و شمال‌شرق در برخی از ساعت‌ها باد و گرد و خاک دارند و همچنین در ۳ روز آینده خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم می‌شود.