20 میلیون ربات خریدار پلی‌ استیشن 5 بلاک شدند!
20 میلیون ربات خریدار پلی‌ استیشن 5 بلاک شدند!

20 میلیون ربات خریدار پلی‌ استیشن 5 بلاک شدند!

گیم فا/ خرده‌فروشی والمارت (Walmart) بر این موضوع تاکید دارد که تنها افراد واقعی کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5 را خریداری کنند.

در ماه‌های اخیر، خرید کنسول‌های نسل نهمی پلی‌استیشن 5 یا ایکس‌باکس سری ایکس برای بسیاری از بازی‌بازان فرایندی سخت و طاقت فرسا بوده است. نه تنها به دلیل شیوع ویروس کرونا و مشکلات تولید با موجودی محدود رو به رو بودیم بلکه افرادی متقلب تیم‌های خرید تشکیل داده بودند و به وسیله‌ی ربات‌ها کنسول جمع‌آوری می‌کردند تا بعدها با قیمتی بالاتر به فروش برسانند. این موضوع همیشه یکی از مشکلات جدی خرده‌فروشی‌ها بوده است که در مورد تمامی محصولات پرطرفدار رخ می‌دهد. ما در زمان عرضه‌ی سری جدید کارت گرافیک‌های انویدیا (Nvidia RTX) نیز شاهد چنین معضلی بودیم.

مطمئناََ اگر شانس خوبی داشته باشید و در زمان مناسب متوجه‌ی فرصت‌های خرید شوید، باز هم سرعت شما به یک ربات نخواهد رسید و متاسفانه این که تعداد بسیاری از کنسول‌های نسل بعدی توسط یک شخص خاص تصاحب شوند و با قیمت‌های نجومی به فروش برسند، چندان عادلانه نیست. در طول این ماه‌ها، بسیاری از مشتریان این سوال را مطرح کردند که چرا وبسایت‌های خرده‌فروشی مختلف، ابزار مقابله با ربات‌ها را ندارند و حالا والمارت به این موضوع پاسخ می‌دهد.

حالا با توجه به بیانیه‌های منتشر شده از سوی برخی خرده‌فروشی‌ها، این فروشگاه‌ها به قضایای پیش آمده واکنش نشان داده‌ و همواره به دنبال راه‌ حلی بوده‌اند. این‌طور که به نظر می‎رسد، شرایط می‌توانست بدتر هم باشد و به دنبال آن افراد بیشتری نتوانند به کنسول محبوب خود دست پیدا کنند. جری گیسلر (Jerry Geisler)، رئیس بخش امنیت و اطلاعات والمارت، در وبسایت رسمی این شرکت اعلام کرد که آن‌ها با ربات‌های زیادی برخورد کرده‌ تا مطمئن شوند، افراد حقیقی به محصول مورد نظر خود دست پیدا کنند.

گیسلر در ادامه توضیح داد که تیم امنیتی والمارت ساعاتی قبل از رویداد جمعه‌ی سیاه (Black Friday) در روز 5 آذر (25 نوامبر) رویکرد امنیتی پیش گرفتند تا جلوی ربات‌ها گرفته شود و افراد سودجو نتوانند به هدف خود دست پیدا کنند. وی متذکر شد که در 30 دقیقه‌ی ابتدایی بیش از 20 میلیون ربات منهدم شد و مواضع امنیتی والمارت نتیجه‌ی مثبتی داشته است.

در حال حاضر وبسایت والمارت استراتژی‌های امنیتی بیشتری را اعمال کرده است تا در آینده مشکلات قبلی رخ ندهد و افراد متقلب به اهداف خود دست پیدا نکنند. اگرچه ربات‌ها به طور منظم بازنویسی می‌شوند اما در سمت مقابل، فروشگاه‌های مختلف نیز مواضع امنیتی خود را به‌روز می‌کنند. در حال حاضر ابزار‌های تازه‌ای وجود دارند که ممکن است حتی روزها پس از یک پیش‌خرید، ربات‌ را تشخیص دهد و سفارش را لغو کند.

بنابر دلایل ذکر شده، گیسلر اطمینان می‌‌دهد که اکثر سفارش‌های انجام شده از طریق فروشگاه والمارت، توسط مشتریان حقیقی رخ داده است و ربات‌های زیادی نتوانستند به هدف خود برسند. وی در ادامه متذکر شد که به زودی فروشگاه والمارت کنسول‌های نسل بعدی بیشتری را ارائه خواهد داد.

به نظر می‌رسد رویکردهای امنیتی والمارت اثرگذار بوده‌اند و گزارش‌های منفی زیادی پیرامون عملکرد آن‌ها منتشر نشده است اما در این میان فروشگاه بِست بای (Best Buy) مشکلاتی در زمینه‌های مختلف مانند موجود کردن کنسول‌های جدید به طور همزمان با سایر فروشگاه‌ها داشته است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

همچنین ببینید

آمار اسکندر مومنی از تعداد جان‌باختگان معدن طبس/۱۷ نفر همچنان در حبس

آمار اسکندر مومنی از تعداد جان‌باختگان معدن طبس/۱۷ نفر همچنان در حبس

ایرنا : وزیر کشور گفت: ۱۷ نفر از معدنچیان در حادثه طبس در فاصله هزار متری دهانه ورودی تونل محبوس هستند و نیروهای امدادی در فاصله ۴۰۰ متری آنها قرار دارند.