امتیاز DxO دوربین گلکسی اس ٢١ اولترا نسخه اسنپدراگون منتشر شد
امتیاز DxO دوربین گلکسی اس ٢١ اولترا نسخه اسنپدراگون منتشر شد

امتیاز DxO دوربین گلکسی اس ٢١ اولترا نسخه اسنپدراگون منتشر شد

ترنجی/ سامسونگ اوایل سال جاری میلادی، از نسل جدید پرچمداران سری S خود رونمایی کرد و گل سرسبد این سری، یعنی گلکسی اس ٢١ اولترا نیز پا به عرصه‌ وجود گذاشت و پس از تست و انتشار امتیاز DxO نسخه‌ اگزینوس این گوشی، نوبت به امتیاز DxO دوربین گلکسی اس ٢١ اولترا سامسونگ نسخه اسنپدراگون می‌رسد.نسخه‌ جهانی گلکسی اس٢١ اولترا که از تراشه اگزینوس ٢١٠٠ بهره‌مند است، پیش‌تر در تست‌های DxOMARK بررسی شده بود و امتیاز ۱۲۱ را کسب کرده بود.

                                                                                       ریز امتیازات نسخه اسنپدراگون Galaxy S21 Ultra

بگذارید در ابتدای کار، به سراغ مشخصات دوربین اصلی این گوشی برویم:

سنسور اصلی ١٠٨ مگاپیکسلی ISOCELL HM3 / لرزشگیر اپتیکال / گشودگی دیافراگم F/1.8

سنسور 12 مگاپیکسلی برای لنز فوق عریض / مجهز به فوکوس دوال پیکسل

سنسور 10 مگاپیکسلی برای لنز پریسکوپ تله‌فوتو / زوم 10 برابری اپتیکال و 100 برابری دیجیتال

سنسور 10 مگاپیکسلی برای لنز تله‌فوتو / زوم 3 برابری اپتیکال

اما این بار نسخه‌ اسنپدراگون گلکسی اس ٢١ اولترا که از تراشه‌ اسنپدراگون ٨٨٨ استفاده می‌کند، امتیازهای بهتری را کسب کرده است؛ در بخش‌های عکاسی، زوم و فیلم‌برداری به ترتیب کسب نمره ١٢٩ و ٧٨ و ١٠٢ و نمره کلی ١٢٣ را توسط این گوشی شاهد هستیم.این موضوع در نهایت برتری گلکسی اس ٢١ اولترا نسخه اسنپدراگون را در برابر دیگر نسخه این گوشی ثابت می‌کند. (حداقل در تست‌های انجام شده توسط DxOMARK)اما باز هم باید توجه داشت که نمره کلی ١٢٣ برای چنین پرچمداری چندان چشمگیر نیست و همچنان مشکلات نرم‌افزاری این گوشی پابرجا است و حتی پردازش تصویر بهتر، نمی‌تواند آن را حل کند.امتیاز دوربین اصلی گلکسی اس ٢٠ اولترا نسخه جهانی معادل ١٢۶ و امتیاز آیفون ١١ پرو مکس نیز معادل 124 است و گلکسی اس ٢١ اولترا با نمره‌ی ١٢٣ یک پله پایین‌تر از آیفون ١١ پرو مکس جای خوش کرده است.

                                                                                             بخشی از جدول رده‌بندی DxOMARK

یکی از مشکلات اصلی این گوشی مسئله فوکوس و نویز بعضاً بالا در شرایط نوری ضعیف است که احتمال نرم‌افزاری بودن آن‌ها کم نیست و شاید با به‌روزرسانی‌های آینده‌ی سامسونگ، شاهد حل این مشکل باشیم.بررسی DxOMARK را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا این امتیاز برای شما قابل قبول است یا به آن ایرادی وارد است؟ مشکلات ذکر شده در مورد این گوشی را در حین کار با آن مشاهده کرده‌اید؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

همچنین ببینید

با این عادت ساده هنگام مسواک زدن دندان هایتان سفید می ماند

با این عادت ساده هنگام مسواک زدن دندان هایتان سفید می ماند

ایسنا : سالم و سفید نگه‌ داشتن دندان‌ها به‌ویژه با افزایش سن کار دشواریست اما به گفته یک دندانپزشک، اشتباه رایجی وجود دارد که بسیاری از افراد مرتکب می‌شوند و این اشتباه می‌تواند باعث کدر یا زرد شدن دندان‌ها می‌شود.