معروف ترین استارتاپ های سفارش آنلاین غذا در سراسر دنیا
معروف ترین استارتاپ های سفارش آنلاین غذا در سراسر دنیا

معروف ترین استارتاپ های سفارش آنلاین غذا در سراسر دنیا

بازار/

صنعت سفارش آنلاین غذا و تمام مجموعه‌هایی که در این حوزه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند به لطف برنامه‌های شلوغ مردم و بالا رفتن ساعات کاری است. در دنیای مدرن امروز افراد سعی می‌کنند با برون سپاری کارهایی که در آن تخصص کافی ندارند یا نمی توانند زمان لازم را به آن اختصاص دهند، زمان بیشتری را برای خود فراهم کنند.

با روی کار آمدن استارتاپ هایی که درزمینۀ سفارش آنلاین غذا فعالیت می‌کنند، امکان ثبت سفارش برای غذا در کمترین زمان ممکن و با سرعت بسیار زیاد برای افرادی که زمان کافی برای پختن غذا ندارند در سراسر دنیا فراهم‌شده است.

چرا از اپلیکیشن های سفارش آنلاین غذا استقبال زیادی شده است؟

یکی از فعالیت‌ هایی که جزء نیازهای ضروری در تمام دنیا محسوب می‌شود صنعت رستوران‌داری است. امروزه بر هیچ‌کس پوشیده نیست که غذا یک نیاز اساسی است و هر مجموعه‌ای که بتواند با خلاقیت بیشتر و رفع نیازهای آگاهانه ‌تر از مردم به فعالیت بپردازد، موفق ‌تر خواهد بود.

اما سؤال اصلی که در این قسمت مطرح می‌شود این است که چرا استارتاپ ها و اپلیکیشن های سفارش آنلاین غذا در سرتاسر دنیا تا این حد موفق هستند؟ پاسخ خیلی ساده است. سفارش غذا با لمس چند گزینه در صفحۀ تلفن همراه راحت ‌ترین روش برای سفارش غذا و تحویل آن در در منزل است. بسیاری از مصرف ‌کنندگان ترجیح می ‌دهند هزینۀ بیشتری بپردازند اما با روش‌های ساده‌تر و راحتی بیشتر خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند.

10 اپلیکیشن برتر سفارش آنلاین غذا در دنیا

هر ساله مدل‌های جدیدی از کسب‌وکارهای مختلف روی کار می‌آیند که برخی از آن‌ها به دلیل استقبال بسیار بالای مردم جایگاه خوبی برای خود کسب می‌کنند. یکی از استارتاپ های مطرح دنیا که حدود یک دهه است فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرده است سفارش آنلاین غذاست. صنعت سفارش آنلاین غذا در حال حاضر در لیست ده فعالیت برتر دنیا قرار دارد. اما به نظر شما محبوب‌ترین اپلیکیشن های سفارش آنلاین غذا در سرتاسر دنیا کدام اپلیکیشن هاست؟

اپلیکیشن محبوب زوماتو (Zomato)

پلتفرم آنلاین زوماتو برای نخستین بار در سال 2008 با نام  Foodiebayراه‌اندازی شد. کاربران از طریق این اپلیکیشن امکان جست‌وجوی نزدیک‌ترین رستوران‌های موجود در موقعیت مکانی خود را دارند. این اپلیکیشن امکان مشاهدۀ منوی رستوران‌ها را فراهم می‌کند و مشتریان می‌توانند غذای گرم خود را در درب منزل تحویل بگیرند.

اپلیکیشن زوماتو در بیش از 23 کشور در سرتاسر دنیا مانند هند، ایالات‌متحده و استرالیا در حال فعالیت است. اطلاعات منسجم و دقیقی که در این اپلیکیشن موجود است توسط مردم محلی تهیه‌شده و سپس به رستوران‌ها رتبه داده ‌شده است.

کاربران می‌توانند براساس رتبه‌بندی رستوران‌ها و خدمات و غذاهایی که ارائه می‌کنند غذای خود را به‌صورت آنلاین سفارش دهند. از مهم ترین خدمات این اپلیکیشن ثبت سفارش بدون پرداخت پول و پرداخت درب منزل، رزرو میز و سفارش آنلاین است.

اپلیکیشن بین‌المللی اوبر (Uber Eats)

اپلیکیشن اوبر یک سامانۀ جست‌وجوی آنلاین رستوران و راهنماست که برای نخستین بار در سال 2009 راه‌اندازی شد. این سرویس آنلاین که مقر اصلی آن در سان ‌فرانسیسکوست با طراحی اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند امکانات بسیار زیادی برای کاربران فراهم شد. با استفاده از این اپلیکیشن کاربران می‌توانند علاوه بر گرفتن تاکسی آنلاین به نزدیک‌ترین رستوران‌ها غذای خود را سفارش دهند.

تاریخچۀ راه‌اندازی اوبر مربوط به روز سال نو میلادی 2009 است که کمپ، یکی از بنیان‌گذاران اوبر، حدود 800 دلار برای رانندۀ شخصی پرداخت کردند. پس‌ از این کمپ تصمیم گرفت تا هزینه‌های رفت‌وآمد را در امریکا کاهش دهد و در نهایت ایدۀ راه‌اندازی اوبر با موفقیت انجام شد. در حال حاضر این سرویس در بیش از 66 کشور در دسترس کاربران است اما تخمین زده می‌شود تعداد کاربران این اپلیکیشن تا بیش از 120 میلیون نفر نیز برسد.

اپلیکیشن سالم خوری i-lunch

استارتاپ i-lunch که به سیستم غذاخوری دیجیتالی سالم خواری شهرت پیدا کرده است در سال 2017 توسط ویکتوریا بنهایم تأسیس و راه‌اندازی شد. این شرکت که مقر اصلی در آن در کشور فرانسه است با توجه به یک پلتفرم تخصصی برای وعده‌های غذایی متعادل و با تکیه‌بر اصول سالم خواری طراحی‌شده است.

سرآشپزهای حرفه‌ای و متخصصی که در این استارتاپ فعالیت می‌کنند اولویت اصلی فعالیت خود را سلامتی افراد قرار می‌دهند که این کار را با طراحی یک رژیم غذایی ایده آل انجام می‌شود. یکی از مواردی که باعث محبوب‌تر شدن این اپلیکیشن شده است این است که در برنامه‌های غذایی ارائه‌شده توسط این تیم میوه، تنقلات و سبزیجات رایگان برای مراقبت بیشتر و همراهی آگاهانه‌تر کاربران قرار داده‌شده است.

اپلیکیشن ارائۀ غذاهای امروزی Keatz

یکی از مجموعه‌هایی که از سال 216 فعالیت خود را به‌عنوان عضوی از مجموعۀ تحویل غذای آنلاین فعالیت خود را آغاز کرده است، Keatz است. این مجموعه با عنوان رستوران مجازی Keatz فعالیت خود را آغاز کرده است و دستورالعمل‌ها و فرآیندهای جدیدی را برای تحویل غذا به مشتریان ارائه کرده است. طبق این دستورالعمل‌ها غذا باید با همان کیفیت اولیۀ خود به مشتریان تحویل داده شود. این کیفیت بالا و سلامت غذاها از مهم ترین ویژگی‌هایی است که این رستوران را به یکی از پرطرفدارترین رستوران‌های اروپا تبدیل کرده است.

مجموعه رستوران‌های مجازی Keatz در حال حاضر در شهرهایی مانند برلین، مونیخ، مادرید، آمستردام و بارسلون راه‌اندازی شده است. حدود  200 نفر نیروی فعال در این مجموعه‌ها در حال فعالیت هستند که باهدف تحویل غذا با بالاترین کیفیت به مشتری در این مجموعه حضور دارند. این استارتاپ با حداقل هزینۀ 12 میلیون یورو راه‌اندازی شده است و سرمایه‌گذاران زیادی برای سرمایه‌گذاری بیشتر در این مجموعه در حال رقابت هستند.

اپلیکشن سفارش آنلاین غذای دلیورو Deliveroo

اگر به دنبال یک بازار آنلاین برای سفارش غذا از رستوران در اروپا هستید دلیورو برای شما بهترین انتخاب است. این اپلیکیشن برای نخستین بار در سال 2013 و در انگلستان راه‌اندازی شد و مردم لندن نخستین کاربران آن بودند. غذاها و دسرهایی که رستوران‌های دلیورو ارائه‌کنندۀ غذاهای بسیار متنوع و خوشمزه مانند دسرهای مکزیکی، دسرهای ژاپنی و دسرهای آمریکایی هستند.

نحوۀ کار کردن با اپلیکیشن دلیورو به این صورت است که پس از ثبت سفارش غذا در این اپلیکیشن غذا توسط تیم دلیورو تحویل مشتری داده می‌شود و مشتریان می‌توانند به صورت لحظه‌ای سفارش خود را در این اپلیکیشن پیگیری کنند. این اپلیکیشن کاربردی برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS کاربرد دارد.

اپلیکیشن محبوب و کاربرپسند اسنپ فود

یکی از اپلیکیشن هایی که در مدت زمان بسیار کوتاهی توانست رضایت تعداد بسیار زیادی از کاربران خود را به دست آورد اسنپ فود است. اپلیکیشن اسنپ فود با راه‌اندازی مجموعه‌ای هدفمند بخش مهمی از نیازهای کاربران خود را تأمین می‌کند.

در این اپلیکیشن علاوه بر اینکه کاربران می‌توانند از خدمات تهیۀ غذای آنلاین از رستوران‌های نزدیک به موقعیت مکانی خود استفاده کنند، امکان تهیۀ مواد اولیۀ غذایی، نان، میوه، سبزیجات، شیرینی، اقلام سوپرمارکتی و کتاب و لوازم تحریر نیز برای آنان فراهم‌شده است.

مجموعۀ استارتاپ اسنپ فود یکی از ایمن ترین برنامه‌ها و اپلیکیشن هاست که دارای وب سایت معتبر نیز می باشد. در این مجموعۀ قدرتمند سفارشات مشتریان به صورت دقیق پیگیری شده و کاربران می‌توانند به خدمات دریافت شده امتیاز بدهند.

ثبت‌نام در اسنپ فود

اسنپ فود استارتاپ قدرتمند و بسیار بزرگی است که در بسیاری از مناطق کشور در حال فعالیت است و کاربران می‌توانند خدمات موردنیاز خود را از طریق این اپلیکیشن تأمین کنند. همچنین افرادی که در حال حاضر دریکی از دسته های اسنپ در حال فعالیت هستند می‌توانند به مجموعۀ اسنپ بپیوندند.

برای ثبت ‌نام در اسنپ فود باید از تمامی شرایط و قوانین ذکرشده در عهدنامه رعایت شود. کسب رضایت مشتریان از مهم ترین برنامه‌های استارتاپ اسنپ است و آن دسته از مجموعه‌هایی که خدمات بی‌ کیفیت به مشتریان ارائه می‌کنند پس از رسیدن امتیاز منفی آن‌ها به حد نصاب از مجموعه خارج می‌شوند.

انتخاب غذاهای سالم با دیجی فود

اگر برایتان این پرسش‌ها ایجاد می‌شود که چگونه صبحانۀ کم کالری تهیه کنید یا طرز تهیه لازانیا و پیتزا پپرونی چگونه است؟ اگر می‌خواهید بدانید آب زرشک را چه موقع بخوریم؟ یکی از بهترین منابعی که می‌تواند به پرسش‌های شما پاسخ دهد دیجی فود است.

این وب سایت که یکی از منابع مهم درزمینۀ سلامتی و ارائۀ غذای سالم به کاربران است با استناد به منابع علمی و متخصصان علم تغذیه فعالیت می‌کند. همچنین دستور تهیۀ انواع غذاهای ایرانی، سنتی و فست فود را به همراه دقیق ترین رسپی های روز می توانید در اختیار داشته باشید.

جمع‌بندی

بسیاری از استارتاپ هایی که در حال حاضر به کسب‌وکارهای بسیار مهم و کاربردی برای کاربران تبدیل‌ شده‌اند در آغاز کار تنها چند ایدۀ جدید بوده اند که به ذهن افراد عادی رسیده اند. اما تفاوت این افراد آن بوده است که ایدۀ خود را عملی کرده و به آن جامۀ عمل پوشانده اند. استارتاپ های ارسال غذای آنلاین نیز در شروع کار فقط یک ایدۀ معمولی بوده اند اما با برنامه‌ریزی‌های دقیق و هدفمند و پیگیری به موفق ترین کسب‌ و کارهای امروزی تبدیل‌شده‌اند.

اسنپ فود نیز یکی از معروف ترین استارتاپ های موفق کشورمان است که با ارائۀ خدمات آنلاین به کاربران خود توانسته است رابطۀ بسیار خوبی بین مصرف‌کنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات، ایجاد کند. در این مطلب با چند استارتاپ که در زمینۀ سفارش آنلاین غذا فعالیت می‌کنند، آشنا شدید.

همچنین ببینید

رگبار‌های پراکنده در راه این استان‌ها

رگبار‌های پراکنده در راه این استان‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان : در ۵ روز آینده نقاطی از شرق و شمال‌شرق در برخی از ساعت‌ها باد و گرد و خاک دارند و همچنین در ۳ روز آینده خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم می‌شود.