فیلترشکن‌ها صدرنشین محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی در بین ایرانی‌ها
فیلترشکن‌ها صدرنشین محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی در بین ایرانی‌ها

فیلترشکن‌ها صدرنشین محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی در بین ایرانی‌ها

شهر سخت افزار/ از ابتدای مهر ماه 1401 اینترنت در ایران محدود شده و دسترسی مردم به نرم‌افزارهای مورد نیازشان با اختلال مواجه شده است. در این بین بسیاری از کاربران برای دسترسی به اینترنت جهانی به دانلود فیلترشکن‌ها روی آورده‌اند تا این دسته از نرم‌افزارها محبوب‌ترین در بین کاربران باشند. در ادامه لیست محبوب‌ترین اپ‌های گوگل پلی در بین کاربران ایرانی را مرور می‌کنیم.سامانه تحلیل داده لایف‌وب لیستی را تهیه و 10 اپلیکیشن محبوب کاربران ایرانی در گوگل پلی را مشخص کرده است. کاربران کشورمان در طول 3 ماه گذشته مجبور شده‌اند برای دسترسی به اینترنت جهانی از فیلترشکن‌های متفاوت استفاده کنند و گاهی برای خرید VPN، هزینه‌های اضافی متحمل شوند.محبوب ترین اپلیکیشن‌های گوگل پلی بین کاربران ایرانی

با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط لایف‌وب، 8 اپلیکیشن از لیست 10 اپ برتر کاربران ایرانی فیلترشکن هستند و در این بین دو پیام‌رسان تلگرام و واتساپ نیز مشاهده می‌شوند. این یعنی علی‌رغم فیلترینگ، بسیاری از کاربران ترجیح داده‌اند از پیام‌رسان‌های خارجی استفاده نمایند. 

سامانه تحلیل داده لایف‌وب همچنین با بررسی 100 اپلیکیشن محبوب در بین کاربران ایرانی، نموداری را منتشر کرده است. بر اساس این نمودار، فیلترشکن‌ها 71 مورد از اپلیکیشن‌های محبوب کاربران ایرانی را تشکیل می‌دهند و 14 مورد به نرم‌افزارهای پرکاربرد مانند شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها اختصاص دارد. 

پنج مورد اول محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام و رسان و شبکه اجتماعی بین کاربران ایرانی در گوگل پلی به ترتیب تلگرام، واتساپ، اینستاگرام، واتساپ بیزنس و Imo هستند. در روزهای ابتدایی اعمال محدودیت‌ها دانلود این نرم‌افزارها با مشکل روبرو شده بود و در هفته‌های اخیر مشکلات برای دانلود آن‌ها کمتر شده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

همچنین ببینید

شرط تاثیر معدل بر کنکور لغو می‌شود؟

شرط تاثیر معدل بر کنکور لغو می‌شود؟

علیرضا کاظمی از تشکیل کارگروه بررسی تأثیر معدل بر کنکور در وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد.