آخرین شانس بازار ارز برای فرار از رکود
آخرین شانس بازار ارز برای فرار از رکود

آخرین شانس بازار ارز برای فرار از رکود

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز در اولین روز پاییز شاهد نوسان محدود قیمت دلار در کانال ۵۹ هزار تومان بود؛ روندی که در پی رکوردزنی قیمت اونس طلا در آخرین روزهای شهریور شکل گرفت و مسیر طلا و سکه را از دلار جدا کرد. معامله‌گران معتقدند نوسان قیمت دلار در محدوده رنج، مسیر صعودی را پیش پای طلای آبشده و سکه قرار خواهد داد و در غیاب این اسکناس آمریکایی، اونس طلا سکان‌دار بازار خواهد بود.

قیمت دلار هرات که روز یکشنبه را در ۵۹ هزار و ۴۵۰ تومان آغاز کرد، پس از یک کاهش ۱۰۰ تومانی، ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان نرخ گذاری شد اما نتوانست از این مرز عبور کند. این اسکناس در معاملات پشت خطی هم ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت خورد. دلار تهران هم روز گذشته در ۵۹ هزار و ۳۵۰ تومان آغاز به کار کرد و در میانه کانال ۵۹ هزار تومان قرار گرفت. معامله‌گران نوسان محدود دلار در بازار روز یکشنبه را ناشی از «فشردگی بازار ارز» و «تأثیر آن از بازار طلا»‌ می‌دانند.

نوسان محدود دلار در بازار تهران و هرات بر تحرکات قیمت درهم امارات هم اثر گذاشت و این اسکناس روز یکشنبه در ۱۶ هزار و ۲۷۰ تومان آغاز به کار کرد و با نوسانات جزئی که تجربه کرد، ۱۶ هزار و ۲۸۰ تومان قیمت خورد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، حباب درهم روز گذشته با افزایش دلار به کمتر از نصف رسید و از محدوده ۵۵۱ تومان به ۲۳۸ تومان کاهش یافت. این کاهش حباب می‌تواند انتظارات رکودی را در بازار ارز را افزایش دهد. تتر هم روز یکشنبه در حوالی مرز مهم ۵۹ هزار تومان قرار گرفت که نکته جالب توجهی برای معامله‌گران بود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «آخرین شانس دلار برای فرار از رکود/ تتر با اسکناس آمریکایی همسو شد/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 2 مهر 1403» بخوانید.

همچنین ببینید

عراقچی: به دنبال آغاز دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای هستیم/با بلینکن دیدار نمی‌کنم

عراقچی: به دنبال آغاز دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای هستیم/با بلینکن دیدار نمی‌کنم

ایسنا : وزیر امور خارجه در خصوص احتمال دیدار با بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: من در حال حاضر امکانی نمی‌بینم و به اعتقاد من الان مصلحتی هم اقتضا نمی‌کند که چنین گفتگویی صورت بگیرد. بار قبل در برجام چنین دیدارها و گفتگوهایی بود ولی الان زمینه مناسبی وجود ندارد؛ این نظر کارشناسی من است.