نخبگان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
نخبگان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

نخبگان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

دبیر چهاردهمین همایش ملی نخبگان اعلام کرد: همزمان با سالگرد زادروز شهید چمران که به عنوان "روز نخبگان" نامگذاری شده، تعدادی از نخبگان با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت.

وی با بیان اینکه نخبگان حاضر در این رویداد از سراسر کشور در حوزه‌های ادبی و هنری علوم انسانی و غیره هستند، اظهار کرد: این همایش با حضور وزرای علوم و بهداشت و مسئولان کشوری برگزار می‌شود. دلیل اهمیت این همایش این است که مسوولان کشور   در این دیدار شنونده هستند تا اینکه گوینده باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی محمد مخبر را به عنوان مشاور و دستیار رهبری منصوب و وظیفه ایشان را امتداد سیاست مدبرانه دولت شهید رئیسی برای شناسائی و بکارگیری نیروهای جوان و نخبه جهت کمک به دستگاههای مختلف، تعیین کردند.

وی گفت: نخبگان دانش آموزی و دانشجویی و اساتید مختلف در این همایش حضور دارند و بعد از سخنان رییس بنیاد ملی به ۵ تا ۷ نفر از جوانان نخبه فرصت داده می‌شود تا مطالب و موارد خود را ارائه دهند.

وی گفت: در این همایش گزارش مفصلی از شرایط نخبگان و دغدغه‌های آنها منعکس می‌شود و مواردی از بیانات مقام معظم رهبری یا رییس جمهور خطاب به نخبگان مطرح می‌شود که چراغ راهی برای ما و دستگاه های مرتبط با جامعه نخبگانی خواهد بود.

محمدقلی تصریح کرد: امسال برای حضور در این همایش بیش از ۴ هزار نفر تقاضای حضور داشتند و با توجه به اینکه هرکسی نمی‌تواند تقاضای حضور کند، ۴ هزار درخواست روزمه و شاخص‌های نخبگی بررسی شده و در نهایت ۶۰۰ نفر از نخبگان برای حضور در این همایش انتخاب می شوند.

وی گفت: از ۶۰۰ نفر ۲۰۰ نفر بانوان و ۴۰۰ نفر آقا هستند. درکنار دعوت به همایش، نخبگانی که قرار است در حضور مقام معظم رهبری صحبت کنند متن و صحبت خود را ارسال می کنند. سخنرانی آنها در ۹ محور  سلامت و بهداشت، فناوری‌های نوظهور، فناوری‌های نرم، خدمات پولی و بانکی و ... است و به ازای هر محور یک کارگروه متشکل از یک دبیر که از اساتید بارز آن موضوع است مطالب ارسالی را بررسی می‌کند.

وی گفت: ۱۰ درصد مطالب ارسالی تایید شده و یک کارگروه متشکل از نمایندگان وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان افراد معرفی شده توسط کارگروه ها را بررسی می‌کنند و نخبگان در این کارگروه حاضر می‌شوند و مطالب خود دفاع می‌کنند.‌

 

همچنین ببینید

۸ هزار بلیت فروخته می‌شود
                دربی ۱۰۴ پایتخت در غیاب قطعی زنان/ تقسیم مساوی بلیت‌ها بین هواداران

۸ هزار بلیت فروخته می‌شود دربی ۱۰۴ پایتخت در غیاب قطعی زنان/ تقسیم مساوی بلیت‌ها بین هواداران

زنان نمی‌توانند برای تماشای دربی ۱۰۴ تهران به ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک بیایند.