قهر چین با خرید طلا ۵ ماهه شد
قهر چین با خرید طلا ۵ ماهه شد

قهر چین با خرید طلا ۵ ماهه شد

ذخایر طلای چین در ماه سپتامبر برای پنجمین ماه متوالی بدون تغییر باقی ماند. ذخایر طلای چین در پایان ماه گذشته به ۷۲.۸ میلیون اونس تروا رسید. با این حال، ارزش ذخایر طلا از ۱۸۲.۹۸ میلیارد دلار در پایان ماه اگوست به ۱۹۱.۴۷ میلیارد دلار افزایش یافت.

قیمت طلا تاکنون در سال جاری حدود ۲۸ درصد افزایش یافته است -که بیشترین رشد سالانه در ۱۴ سال گذشته را تجربه می‌کند که تحت تاثیر شروع کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، تنش‌های ژئوپلیتیکی و تقاضای قوی بانک‌های مرکزی است.

بر اساس اعلام شورای جهانی طلا، بانک‌های مرکزی جهانی که در سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ به طور فعال طلا خریدند، در مسیر کاهش خرید در سال ۲۰۲۴ از سال ۲۰۲۳ هستند، اما همچنان از سطح قبل سال ۲۰۲۲ بالاتر هستند. این تا حدودی به دلیل توقف خریدهای بانک خلق چین است که تا ماه می ۱۸ ماه متوالی طلا خریده بود.

بانک مرکزی چین، بزرگترین خریدار بخش رسمی طلا در جهان در سال ۲۰۲۳ بود و تصمیم این بانک برای متوقف کردن خرید خود باعث کاهش تقاضای سرمایه گذاران چینی در ماه‌های اخیر شد.

بانک مرکزی چین با افزایش قیمت طلا، همچنان به توقف خریدهای جدید ادامه می‌دهد. نیتش شاه، استراتژیست کالا در موسسه WisdomTree گفت: ما معتقدیم که بانک مرکزی طلای بیشتری می‌خواهد، اما منتظر یک مرحله جذاب‌تر است.

طبق گزارش رویترز، با این حال، با کاهش نرخ‌های بهره جهانی و افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی، به نظر می‌رسد که آن‌ها ممکن است مدتی برای کاهش قیمت منتظر بمانند و با توجه به پیش‌بینی افزایش قیمت‌ها به بیش از ۳۰۰۰ دلار آمریکا در سال آینده، بانک مرکزی ممکن است بخواهد زودتر مواضع خود را تعیین کند.

همچنین ببینید

بازخوانی یک گفت‌وگوی قدیمی؛
                مهدی کروبی: چگونه اول انقلاب مسئول «کمیته‌ امداد» شدم؟

بازخوانی یک گفت‌وگوی قدیمی؛ مهدی کروبی: چگونه اول انقلاب مسئول «کمیته‌ امداد» شدم؟

سال ۴۹ در رابطه با شهادت آیت‌الله سعیدی و رحلت آیت‌الله حکیم و مسئله‌ی تاکید بر مرجعیت امام، دوباره تحت تعقیب قرار گرفتم و ۳ ماه با اسم مستعار در مشهد ماندم و بعد با اسم مستعار در جنوبی‌ترین محلات تهران در مدرسه‌ای تدریس می‌کردم.